Ga naar inhoud

[Release!] MiLo image - het einde is in zicht!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik stap over eens ik in PLI ook een vast (op)startkanaal kan instellen (waarbij indien dit tot een favorietengroep behoort, deze meteen actief is, zodat de BOUQUET toetsen ook meteen juist werken).

• Reacties 164
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Bij de open pli builds staat bij de DM8000, DM800 en DM7025 een versie Jade en een versie DM8000, wat is het verschil?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Bij de open pli builds staat bij de DM8000, DM800 en DM7025 een versie Jade en een versie DM8000, wat is het verschil?

Jade: There are no files found in this category
OpenPLi: gevuld met de dagelijkse images wink

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

OK, ik zie het nu ook!

Even nog een vraag over de open build

Kan het kloppen dat de mountmanager niet of nog niet in de open build zit?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
OK, ik zie het nu ook!

Even nog een vraag over de open build

hiervoor kan je de netwerkbrowser plugin installeren
deze komt dan beschikbaar in je netwerk menu

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Aangezien dit nu een OpenPLI draadje begint te worden, kan ik misschien een vraag stellen over de USB-stick. Ik zie de stick wel in het formateer menu staan, maar verder nergens (direct maar even opnieuw geformateerd). Ik kan bv. de picons plugin er niet op installeren, waardoor deze nu op de harde schijf staan en dat is niet handig.

Hoe kan ik de usbstick gebruiken op mijn DM7025?

Geplaatst:

heb ook nog een paar vraagjes vooraleer over te stappen naar OpenPli :

1. Is dit nu een volledig officieel werkende versie ? of moet die nog uitkomen ?

2. Ik woon in Engeland en had problemen eerst bij Nabilo met de tijd, ik moest telkens manueel overschakelen naar de engelse tijdszone. Bij Milo hoefde ik dat NOOIT meer te doen, elke dag zag ik de juiste (voor mij engelse) tijdszone, prachtig gewoonweg

vraag : hoe gaat dit bij OpenPli ? moet ik daar opnieuw elke dag veranderen van tijdszone ?

Bedankt voor een eventueel antwoord smile

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Geplaatst:
Origineel bericht van: hemertje
dank je voor je compliment

You're welcome. Someone has to do the dirty job. wink

wat betreft de default skin...
daar heb je gelijk in, maar zoals je al vaak hebt kunnen lezen kan het iets simpels zijn in een skin die de box volledig laat crashen
echter is dit de enige skin die gegarandeerd altijd zal werken na eventuele wijzigingen van DMM of andere skinbakkers
dat is dan ook de enige reden om het als standaard erin te laten staan zodat je altijd een goedwerkende box hebt

Lijkt me een goede keuze. Stabiliteit gaat boven the looks.

en een andere skin installeren lijkt me ook niet al teveel werk

Klopt. Binnen 2 minuten is het geregeld.

gr,
BW

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

Geplaatst:
Origineel bericht van: skippie1770
heb ook nog een paar vraagjes vooraleer over te stappen naar OpenPli :

1. Is dit nu een volledig officieel werkende versie ? of moet die nog uitkomen ?

2. Ik woon in Engeland en had problemen eerst bij Nabilo met de tijd, ik moest telkens manueel overschakelen naar de engelse tijdszone. Bij Milo hoefde ik dat NOOIT meer te doen, elke dag zag ik de juiste (voor mij engelse) tijdszone, prachtig gewoonweg
vraag : hoe gaat dit bij OpenPli ? moet ik daar opnieuw elke dag veranderen van tijdszone ?

Bedankt voor een eventueel antwoord smile

zoals al eerder gemeld in dit en andere draadjes, het is een beta image welke welke nacht automatisch gegenereerd wordt naar de stand van zaken
zaken die die dag aangepast zijn worden dan verwerkt in een image en feed welke vervolgens te controleren is
daarop kunnen we helaas geen officieel support op geven, daar zijn de offciele releases voor
wel horen we graag als er problemen of fouten geconstateerd worden zodat we die gelijk kunnen aanpakken

wat betreft de tijdzone: geen idee, ik heb nooit tijdzone wijzigingen gezien aangezien ik gewoon de NL tijdzone ingeef in mijn setup
de tijd die je binnenkrijgt bij het opstartkanaal wordt trouwens van de transpondertijd ingelezen

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Wat tijd en tijdzone betreft... Ik zou zeggen proberen maar(!) Dan horen we het wel als het niet werkt en dan is het misschien eventueel wel (snel) te fixen... En als je verstand van programmeren hebt dan kun je het zelf fixen dmv dat PLi open is en dan geef je de patch weer door aan ons zodat iedereen er gebruik van kan maken.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

niet "niet" of "nog niet", maar "niet meer" wink
Er waren inmiddels al veel te veel verschillende mogelijkheden om mounts te kunnen maken, is alleen maar verwarrend vonden we.
Geplaatst:

misschien een domme vraag :

Indien ik OpenPli installeer : betekent dit dat ik deze image constant moet herinstalleren, iedere keer er een update is of kan ik dat in de image upgraden ?

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Geplaatst:
Origineel bericht van: skippie1770
misschien een domme vraag :

Indien ik OpenPli installeer : betekent dit dat ik deze image constant moet herinstalleren, iedere keer er een update is of kan ik dat in de image upgraden ?

1x installeren en daarna heb je dagelijks de mogelijkheid om te updaten indien er wijzigingen zijn doorgevoerd, zo draait het PLi team intern al diverse jaren, er zijn boxen binnen het team die nog maar 1x geflashed zijn en daarna alleen nog maar geupdate zijn wink

dit is vergelijkbaar met de officiele releases met het verschil dat een releaseimage eerst een weekje intern wordt getest en gecontroleerd op grove fouten alvorens te releasen...

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Pli Jade3 : Updaten via menu en sporadisch update (enkel als er een nieuwe stabiele versie is)

OpenPli: Dagelijkse update met de laatste wijzigingen.

Allebei via het menu te doen:

Menu -> instellingen -> softwarebeheer -> softwareupdate

Edit: zag dat Hemertje me net voor was wink

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.