Gast bobelen Geplaatst: 9 november 2009 Geplaatst: 9 november 2009 Mike bedankt voor het vele werk en heel veel succes
Beobuddy Geplaatst: 9 november 2009 Geplaatst: 9 november 2009 Origineel bericht van: pieterg Als nu de gebruikers ook nog gaan samenwerken in plaats van fanatiek de eigen favoriet verheerlijken en de 'concurrentie' afbranden, wordt het misschien nog wel eens een keer wat in het dreambox wereldje Heeft niets te doen met "afbranden" van een andere image. Het luisteren naar de wensen van de gebruikers en het snelle handelen/uitbrengen van images, geeft een goed gevoel en waardering bij de gebruiker. Ook de terugkoppeling door de gebruiker wordt daarmee gestimuleerd. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Gast pieterg Geplaatst: 9 november 2009 Geplaatst: 9 november 2009 Origineel bericht van: Beobuddy Origineel bericht van: pieterg Als nu de gebruikers ook nog gaan samenwerken in plaats van fanatiek de eigen favoriet verheerlijken en de 'concurrentie' afbranden, wordt het misschien nog wel eens een keer wat in het dreambox wereldje Heeft niets te doen met "afbranden" van een andere image. Het luisteren naar de wensen van de gebruikers en het snelle handelen/uitbrengen van images, geeft een goed gevoel en waardering bij de gebruiker. Ook de terugkoppeling door de gebruiker wordt daarmee gestimuleerd. De ontwikkelaars blijven doen wat ze al die tijd al deden, en de frequentie van het uitbrengen is nu zelfs dagelijks, dus jullie gaan er alleen maar op vooruit
Spacerpower Geplaatst: 9 november 2009 Geplaatst: 9 november 2009 Ben PLI gebruiker van t eerste uur, zie deze ontwikkeling met veel vertrouwen tegemoet en wens milo dan ook veel succes PLI wordt er alleen maar beter van voor iedereen. VU+Ultimo 4K
hemertje Geplaatst: 9 november 2009 Geplaatst: 9 november 2009 Allen, ten eerste wil ik namens het PLi team Mike van harte welkom heten binnen onze club. Afgelopen zaterdag was er een interne PLi meeting waarbij we Mike uitgenodigd hadden om te kijken waar we het beste van beide kunnen verenigen om zo onze kostbare vrije tijd zo effectief mogelijk te kunnen benutten. Ik vond het een zeer prettige samenkomst met Mike erbij. Vergeet niet dat deze hobby ons geen geld oplevert, het kost alleen maar geld, en gebeurt hoofdzakelijk in onze eigen kostbare vrije naast onze betaalde banen en sociale levens. Dat geld niet alleen voor het PLi team maar ook voor Mike. Ik zie hier echter opmerkingen voorbij komen als dat PLi: - niet stabiel zou zijn, - niet zou luisteren naar zijn gebruikers, - geen suggesties van gebruikers zou oppikken, - niet zou weten wat onze gebruikers willen, - blij zou moeten zijn nu Mike zich bij ons aansluit, - geen terugkoppeling zou geven aan zijn gebruikers. Ik wil deze opmerkingen toch even in een ander positief daglicht stellen, daar hebben we het afgelopen zaterdag ook nog met Mike over gehad: Als een eenling zoals Mike die zich vooral richt op de beperkte Nederlands markt kan je nu eenmaal sneller schakelen zonder eerst te overleggen met je internationale testers die het PLi team heeft. Wat voor ons in NL een toegevoegde waarde kan zijn, kan aan de andere kan van de wereld juist een grote domper zijn omdat daarmee bepaalde functionalitiet volledig teniet wordt gedaan. In onze interne Bugtracker stonden bv zo'n 700 bugmeldingen of feature voorstellen, maar niet iedere box is geschikt voor bepaalde features, denk b.v. o.a. aan hardwarematige beperkingen. Veel van de PLi leden lezen savonds de internationale fora, zoals sat4all, om daar support te leveren. Dus denk a.u.b. eens na voordat je uitspraken doet zoals hierboven als je niet weet wat al dit werk achter de schermen inhoudt en weer je gebruik maakt of wil maken van de belangenloze inzet en toewijding van anderen zoals o.a. Mike. Mike, op een fijne samenwerking in de toekomst! Hemertje DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Dream1975 Geplaatst: 9 november 2009 Geplaatst: 9 november 2009 Zoals bekend ben ik een fervent Pli gebruiker, maar had heel veel respect voor Milo dat hij zo snel een populair image in zijn eentje kon bouwen. Ook zijn werk voor de XMLTV import plugin en de snelheid hiervan bewijst wat een kwaliteiten Milo heeft. In het verleden heb ik Milo al eens gevraagd waarom hij niet samenging met Pli om zo tot één monsterimage te komen met een hele grote Nederlandse base. Ben dan ook zeer gelukkig dat dit nu gaat gebeuren. Dit is gewoon geweldig nieuws voor zowel Milo als Pli gebruikers. The best of both world komen nu samen, en dat ook allemaal helemaal open. Deze samenvoeging en het feit dat Pli tegenwoordig open source is (zoals Milo vanaf het begin was) zal veel positiever zijn, in zowel mogelijkheden van de Dreambox als snelheid waarmee dingen opgepakt worden, als menig zich hier nog realiseren denk ik. Milo kan zich nu bezig houden met waar hij goed in is (het programmeren van geweldige zaken) en heeft daarbij nu een wisselwerking met anderen in het Pli team -> meerderen weten meer dan enkelen en kunnen van elkaar leren en taken verdelen. En zoals Milo al aangaf anderen in het team zorgen voor de logistieke zaken zodat overall de tijd van iedereen wordt ingezet daar waar ze het beste in zijn. Dus bij deze een dikke duim op voor het Pli team en Milo, dit zal veel goeds brengen...
emree Geplaatst: 9 november 2009 Geplaatst: 9 november 2009 tnx voor je images en jammer... ben nooit een pli gebruiker geweest, maar nu jij daar een onderdeel van wordt, zal daar waarschijnlijk een verandering in komen. Succes.
MrScratch Geplaatst: 9 november 2009 Geplaatst: 9 november 2009 Ben altijd gebruiker van PLI geweest, maar laatste tijd met Milo op mijn dm7025 gedraaid, vanwege de in mijn ogen onovertroffen skin, die ik helaas niet bij PLI kon verkrijgen. Dm500 draait nog altijd PLI, dus ik maak gebruik van beide zeer sterke images. Lijkt me een mooie aanvulling voor een al prima image PLI en dit heeft volgens mij alleen maar positieve kanten. Hopelijk wordt het mogelijk om de milo-skin voor de 7025 ook in PLI te krijgen, dat zou werkelijk helemaal perfect zijn. 2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS
Golfdiesel Geplaatst: 9 november 2009 Geplaatst: 9 november 2009 Ik verbaas mij een klein beetje over de reakties van pieterg en hemertje. Ik begrijp volledig dat een internationaal georienteerde image aan andere eisen moet voldoen dan een image die enkel voor NL bedoeld is. Bij mij was het inderdaad zo dat de PLi images die ik draaide wel eens wat nukken vertoonden en overall iets trager leek dan de Milo images. De algehele tendens van de reakties is hier helemaal niet negatief ten opzichte van het besluit van Mike, het is voor iedereen een positief besluit omdat de ontwikkeling alleen maar beter kan gaan als er mensen bijkomen die goede ideeën hebben. Dat wil helemaal niet zeggen dat ik vindt dat bij PLi geen goede ontwikkelaars zijn, integendeel, PLi behoort tot de beste images die er zijn. Voor mijn gevoel en wat ik met de dreambox doe was de Milo image tot nu toe de beste voor mij. Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
Gast zzzzzzz Geplaatst: 9 november 2009 Geplaatst: 9 november 2009 Origineel bericht van: hemertje Ik zie hier echter opmerkingen voorbij komen als dat PLi: - niet stabiel zou zijn, - niet zou luisteren naar zijn gebruikers, - geen suggesties van gebruikers zou oppikken, - niet zou weten wat onze gebruikers willen, - blij zou moeten zijn nu Mike zich bij ons aansluit, - geen terugkoppeling zou geven aan zijn gebruikers. Ik heb nu net het omgekeerde geschreven, dat PLi wel luistert en zelfs snel zaken toevoegt, ik weet niet waar die negatieve reacties hier staan.
Neptunus Geplaatst: 9 november 2009 Geplaatst: 9 november 2009 Pli en Milo liggen dicht bij elkaar, Milo is (als éénmanszaak) wat flexibeler met mooie plugins in de feed zoals EPGimport en Suomipoeka. Pli had wel plannen om dergelijke plugins in de feed te doen maar dan zonder garantie. Ik hoop dat Milo daartoe kan bijdragen want dat is het enige wat ik in Pli mis. Verder heeft Mike zoveel bijgedragen aan Sat4all dat een voordracht voor een erelidmaatschap op zijn plaats is. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Rytec Geplaatst: 9 november 2009 Geplaatst: 9 november 2009 Er zit een groot verschil tussen het verwoorden en het schrijven van bedoelingen. Dit kan dan wel eens verkeerd opgevat worden en zo krijg je discussies terwijl het allemaal zo niet bedoeld en nodig is. Het topic hier gaat over het bekendmaken van het einde van Milo. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
DennisB Geplaatst: 9 november 2009 Geplaatst: 9 november 2009 Ten eerste MiLo leuk te horen dat je met jouw expertise het Pli team mag gaan versterken. Hoewel ik natuurlijk wel je racepony ga missen in het opstart scherm wens ik je het allerbeste bij de heren van Pli. Wat betreft de ondersteuning die je hier hebt gegeven op jouw image wil ik je ook bedanken. Je was snel en adequaat met het antwoorden van vragen en oplossen van problemen. Ik hoop dat je die ruimte ook hebt op het moment dat je bij Pli zit. Voorheen was ik een Gemini of Nabillo user, maar na het gebruik van MiLo zou ik niet terug willen naar 1 van de eerder genoemde. Nu dus de stap naar PLi, ook voor mij :-) Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC
Beobuddy Geplaatst: 9 november 2009 Geplaatst: 9 november 2009 Origineel bericht van: hemertje Dus denk a.u.b. eens na voordat je uitspraken doet zoals hierboven als je niet weet wat al dit werk achter de schermen inhoudt en weer je gebruik maakt of wil maken van de belangenloze inzet en toewijding van anderen zoals o.a. Mike. Nogmaals, Hier wordt niets negatief gemeld over andere images. Je kan alleen wel een voorkeur voor een bepaalde image hebben. Ik mag zeggen dat ik als leek begin dit jaar ben begonnen met een dreambox vanuit de topfield sfeer. Toen heb ik meerdere images geprobeerd, waaronder Ronaldd, Pli (overigens op het oog het meest professionele), Nabilo e.a. Het bleek dat voor mij op dat moment als leek de Milo-image het laagstdrempelig is voor beginners. De ingebouwde CCCam is daar een voorbeeld van. Gaandeweg leer je bij, maar dat een aantal zaken er standaard in zitten zonder ipkg instructies te hoeven gebruiken is wel meegenomen. Sorry als ik andere image-bouwers heb beledigd met mijn als positief ervaren punten/voordelen van Milo. Was niet zo bedoeld. Ik kijk dan ook uit naar de nieuwe Pli variant. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Littlesat Geplaatst: 9 november 2009 Geplaatst: 9 november 2009 Citaat: wat flexibeler met mooie plugins in de feed zoals EPGimport en Suomipoeka. Die zitten al iets meer dan een week in de downloadlijst van PLi. Wel ff de laatste OpenPli van bijvoorbeeld vannacht installeren ;-) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten