Ga naar inhoud

[Release!] MiLo image - het einde is in zicht!

Aanbevolen berichten

• Reacties 164
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Origineel bericht van: DeBeek
Ja dat weet ik,,

SVP eerst even lezen..

er wordt gevraagd om de image van 24-10.

oepsie... blush

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Geplaatst:
Origineel bericht van: hemertje
kunnen we eindelijk na al dat gejammer nu door gaan met onze dagelijkse dreamboxbezigheden en weer dankbaar gebruik gaan maken van de belangeloze inzet van andere hobbyisten zoals Mike?

natuurlijk waardeer ik de belangeloze inzet van zowel Mike als het PLi team. Als vaste gebruiker van de Milo image blijft het jammer dat deze image nu niet meer gemaakt wordt.
Voorheen had ik de keuze tussen o.a. de Ronald, Milo en de PLi image. Ik heb de PLi image nooit lang gebruikt aangezien ik de Ronald en later de Milo images beter vind.
Mike zijn keuze begrijp ik en Mike moet vooral doen wat hij leuk vindt. Is zeker beter dan dat hij er mee stopt. Voor Mike en Pli ongetwijfeld prima maar voor mij als luie gebruiker is er nu minder te kiezen. Lijkt mij logisch dat ik dat als achteruitgang ervaar?

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Geplaatst:
Origineel bericht van: Bart
Ik heb de PLi image nooit lang gebruikt aangezien ik de Ronald en later de Milo images beter vind.

Misschien kun je (en alle anderen die een voorkeur hadden/hebben voor Milo of een andere image) hier of op het Pli forum (http://www.pli-images.org) aangeven waarom je die laatste beter vond.

Het idee van een open image is juist dat iedereen mee kan denken en werken aan de functionaliteit en samenstelling en Pli is (nu Milo gestopt is met zijn image ten behoeve van Pli) nog de enige open source oplossing voor je Dreambox waar dit bij kan. De andere image bouwers houden hun ideeën/oplossingen en sourcecode redelijk verborgen. Dus hoe meer aan Pli meewerken met oplossingen (programmeren maar dus ook ideeën) hoe beter het eindresultaat is (ook voor luie gebruikers wink )

Op het Pli forum zijn ze altijd heel hulpvaardig en snel met reacties. Daarbij heeft Pli een hele sterke Nederlandse base dus dat is ook heel positief (zodat ook zaken specifiek voor Nederland snel opgepakt worden).

Ik zou zeggen probeer de laatste openpli nightly build eens. Milo is druk bezig zijn zaken hierin in te bouwen (dagelijks zijn er updates). Een ander image is misschien even wennen in het begin, hoewel de basis niet al te veel zal verschillen, maar ik denk dat je daarna heel tevreden zult zijn (zeker omdat je zelf ook ideeën kunt aandragen). Let wel de zaken van Milo staan enkel nog in de openpli versie, de laatste stabiele versie (Jade3) heeft dit nog niet. Zoals je zult begrijpen wijzigt er nu zo veel in Pli met de toevoegingen van Milo dat ze dit eerst uitgebreid getest willen hebben voordat ze een nieuwe stabiele versie uit zullen brengen, maar ik draai de openpli ook en deze is zeer stabiel te noemen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Dream1975
aangeven waarom je die laatste beter vond.

voor mij persoonlijk heb ik liefst een zo orgineel mogelijke Dream image met een makkelijk toegankelijke plugin installer. Ik gebruik alleen cccam, autoresolution en een EPG plugin.
Ik zal de OpenPLi image zeker proberen. Als nederlander was PLi voor mij sowieso al best of the rest wink

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Geplaatst:

Ik zou misschien wel ook overstappen op Open Pli, maar 1 vraagje heb ik wel :

Ik vind de BrushedAlu-HD skin in Milo zoooooooo prachtig, behoort deze ook tot de mogelijke skins in OpenPli ?

Indien niet, is het mogelijk om deze als download in te bouwen ?

Dank je smile

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Geplaatst:

is onderdeel van de elitedvb skin suite, dus uiteraard ook in OpenPLi

Geplaatst:

Ik heb (dus ook) besloten om 1 van m'n 8000's maar te voorzien van een (unstable) openpli image. Ik zag een hoop aktiviteit (commits) van Mike en Pieterg, qua updates, in het openpli verhaal dus gaan we morgen maar eens flashen.

Zo te zien zit alles erin wat ik persoonlijk van belang vind dus gaan we er voor.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Catastrofus
Ik heb (dus ook) besloten om 1 van m'n 8000's maar te voorzien van een (unstable) openpli image.

Die "unstable" moet je met een korreltje zout nemen hoor.
Ik doe dagelijks een update van de firmware, online uiteraard, niet opnieuw flashen, zo ben ik dagelijks bij met de nieuwste ontwikkelingen.
Dat doe ik zo al jaren, en ik heb tot nu toe nog geen enkele keer problemen gehad met die "unstable" releases.

Die "unstable" wil enkel zeggen dat als er eens iets fout gaat je niet moet gaan janken dat het een slechte image zou zijn, maar gewoon een dag wachten tot de fout in de volgende versie gefixed is.

PLi kan moeilijk support geven op een versie waar bijna dagelijks nieuwe features in komen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: aardbeì
Moest wel ff in bootup hacken om die dvd-speler te laten werken, dat dan weer wel, maar dat moest ik in MiLo ook meen ik me te herinneren.

Kun jij aangeven wat je verandert om de dvd plugin te laten werken?
Hier knalt ie er steeds uit, nog voordat hij begint met spelen.

Bedankt!
Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.