Ga naar inhoud


[TF7700PVR] harde schijf perikelen


alfred de witt

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag mijn 500 gb hd gewisseld voor een samsung greenpoint 1,5 tb maar kreeg deze niet werkend. Bij het aanzetten hoor je hem wel gaan maar de tf kent hem niet. Wat is de max capaciteit hd die de tf aankan. Moet ik de schijf nog op slave zetten en/ of moet hij apart geformateerd worden?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probeer de nieuwe HDD eerst op een PC met FAT32 te formatteren met zoiets als b.v. Data LifeGuard Tools van Western Digital.

Doe daarna een Factory Reset en plaats de nieuwe schijf in de TF7700.

 

Wellicht geeft <deze> thread ook wat nuttige informatie.

Succes ermee.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

thksvoor de link.

De hd draait wel en ik heb 4 pennetjes voor master / slave of 32gb support of niet, maar de beschrijving klopt niet want volgens de beschrijving moeten er 8 pennetjes zitten.

Zelf formateren gaat even niet, ik zoek extern een oplossing.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alfred de witt
Ik heb vandaag mijn 500 GB hd gewisseld voor een samsung greenpoint 1,5 TB maar kreeg deze niet werkend. Bij het aanzetten hoor je hem wel gaan maar de tf kent hem niet. Wat is de max capaciteit hd die de tf aankan. Moet ik de schijf nog op slave zetten en/ of moet hij apart geformateerd worden?

Het antwoord weet ik niet, ik heb wel precies hetzelfde gehad: een 1,5 TB-schijf werd niet herkend (was bij mij ook een Samsung). Gelukkig had ik nog een 640 GB Seagate liggen (ook groen) en die draai nu al een maand of twee probleemloos. Overigens heb ik een 7710 en daar zit alleen een SATA-aansluiting op. In de regel moet een IDE-schijf op master worden gezet.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vandaag heb ik mijn interne harddisk moeten vervangen omdat de oude ermee is opgehouden. Probleem wat ik nu heb is dat de splinternieuwe Western Digital 640 Gb 5.400 rpm wel wordt herkend bij het inschakelen van de Topfield en vraagt om wel of niet te formatteren. Het formatteren echter duurt een eeuwigheid, zit nu al ruim twee uur naar een dialoogscherm te kijken 'Format progressing' Is dat normaal? Ik kan dat dialoogscherm wegklikken door op 'exit' te drukken.

Als ik dan de TF wil uitschakelen krijg ik de melding dat ie de files en folders nog aan het controleren is, maar daar komt ie ook niet vanzelf uit. Uitschakelen kan dan alleen door de stekker eruit te trekken.

 

Doe ik wat fout? In het installatiemenu van de TF is de regel 'format Harddisk' grijs gestuurd, dus niet te selecteren.

 

IRD status is:

Loader version L1.01

Device version v2.0.13

Application version TF-HSCD 7.00.24

last update 31 july 2008

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fokke, welkom op het forum en veel leesplezier toegewenst.

Dit laatste heb je wel nodig want je moet zo af en toe wel wat opzoeken en lezen voordat je een vraag stelt.

Deze vraag / onderwerp is <HIER> ook al eens aan de orde geweest.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hele topic doorgelezen en dus nog geen antwoord. Alles wat er staat heb ik gedaan, behalve het formatteren op een PC, (want die heb ik niet) maar dat zou volgens het topic ook niet nodig zijn.

 

hoe lang mag het formatteren van een harddisk van 640 Gb in de Topfield duren? Toch geen uren neem ik aan?

 

En waarom staat de optie Format Harddisk grijs in het installatiemenu?

 

Hoop dat er iemand met me wil meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het formatteren van een dergelijke schijf is een minuten kwestie.

Nou één ding mag duidelijk zijn, het formatteren is om welke reden dan ook niet goed afgesloten en de optie blijft nu grijs omdat de ontvanger waarschijnlijk ergens een label vindt die doet voorkomen dat de HDD wel is geformatteerd.

Als stekker eruit halen geen beter resultaat oplevert dan zit er echt niets anders op dan de HDD buiten de ontvanger opnieuw met FAT32 te (laten) formatteren.

Als je zelf niet in het bezit van een PC bent dan zul je naar een Computerbedrijf moeten gaan om daar de HDD te laten formatteren.

Ik weet niet waar je woont maar er zal vast wel iemand in jouw buurt wonen die je hiermee wil helpen.

 

Ook is er voor een paar Euri (nieuw of gebruikt) een USB - IDE adapter te koop waarmee je de HDD aan de USP poort van b.v. een laptop kunt aansluiten en dan formatteren.

Maar daarvoor heb je in elk geval een PC / Laptop met USB nodig en ik weet niet of je hierover kunt beschikken.

 

Overigens spreek ik uit ervaring want hiervoor heb ik ook 2 jaar lang een TF7700HDPVR in mijn bezit gehad en toen zelf een HDD ingebouwd.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen, dank voor je bericht.

 

Ik heb een laptop met USB aansluiting. Moet ik dan niet een adapter USB naar SATA hebben? En waar haal ik dan de voeding vandaan voor de harddisk, zit die ook in die adapter?

 

Jammergenoeg dus deze kerst geen (BBC HD) opnames te maken. Waardeloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik was onvolledig met mijn antwoord want ik bedoelde inderdaad een USB naar IDE/SATA adapter.

Deze adapters zijn zowel voor IDE als SATA geschikt want beide kabels worden bij de adapter meegeleverd.

 

En de voeding voor de HDD zit er ook bij, ook hier geldt dat deze zowel voor de IDE als SATA wordt meegeleverd.

 

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha !

 

vraag me niet waarom, maar de ca. 10e poging is gelukt. Weer stekker eruit, weer een paar minuten gewacht, weer opgestart en 'Yes' gekozen om te formatteren, en zowaar, binnen nog geen halve minuut opeens de melding dat e.e.a. gelukt was.

 

ben nu dus Robbie Williams op BBC HD aan het opnemen. Niet omdat ik fan ben, maar gewoon omdat het kán. !

 

Met dank voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...