Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] Welke cam best geschikt voor IDL7000


Gast Pedro Newbie

Aanbevolen berichten

Gast Pedro Newbie

Hé Inverto lovers/haters.

 

Nu al weer een tijdje draaien de meesten met de nieuwe CD-kaart, zo ik ook.

Nu komt het de laatste tijd heel veel voor dat tijdens het zappen het beeld zwart blijft op een gecodeerd kanaal, dit zal jullie ook niet onbekend zijn neem ik aan.

Nou weet ik ook dat een aantal van jullie overgestapt zijn op een andere cam en zelfs die van CD. Ikzelf heb nog steeds de Aston 1.07 versie 2.18.

Nu zou ik wel een andere cam willen aanschaffen om deze hinderlijke zwarte schermen tot het verleden te laten behoren maar welke kan mij dit (enigszins) garanderen?

Is de allernieuwste Aston een uitkomst of een CD cam? Wie kan mijn zijn positieve ervaringen met een bepaalde cam geven, of ook de absolute afraders op dit gebied.

O, ja de CD cam wordt door een bepaalde webshop expliciet afgeraden voor de Inverto, geldt dit nog steeds of was dit voor de oudere versie van de CD-cam

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Pedro, ook ik heb dezelfde fouten als jij noemt met de nieuwste CD CAM, dat helpt dus niet.

Het gebeurt soms zelfs dat de even gecodeerde kanalen zwart blijven tijdens het zappen, maar ook dat het 10 seconden duurt voordat er beeld komt.

Meestal ontstaat dit omdat er een opname loopt en er veel geschakeld wordt.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Daar was ik al bang voor.

Opnemen doe ik niet veel en dat is tot nu toe altijd goed gegaan, nog geen 1 keer een misser gehad sinds de nieuwe kaart.

 

Vooral de laatste dagen kreeg ik steeds van mijn vrouw de vraag "wat er toch met dat ding is" omdat iedere keer het beeld zwart bleef. Een heel enkele keer kwam het beeld terug na lang wachten maar meestal moest de uit/aan knop gehanteerd worden.

 

Het heeft dus ook niet veel zin om in een andere, ook haperende, CD-Cam te investeren.

Misschien dat er nog andere reacties van happy cam bezitters komen smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds enkele maanden een Aston SECA DUAL 1.07 met 2.19 software.

Tegenover de CD-cam vind ik persoonlijk het een verademing, tot op heden heb ik 2 vastlopers en 1 ongedecodeerde opname te melden. In verhouding met de oude CD-cam is dit meer dan positief want die hield er meerder keren per dag mee op en een opname maken was een gok.

 

Let wel op dat elke Inverta haar kuren heeft en wat voor de dame hier geld kan voor die van jullie anders zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik nog altijd de cam in mijn handtekening en heb tot nu toe weinig tot geen zwarte schermen gehad.

 

Nadeel van deze cam is wel dat er geen geluid is op trace en nog wel op een paar kanalen waar ik niet echt naar kijk.

 

Opnames die ik tot nu toe gemaakt heb zijn allemaal gedecodeerd (niet dat ik dat zo veel doe).

 

Maar er is natuurlijk wel geen garantie voor de toekomst.

 

 

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geen noemenswaardige problemen meer ondervonden :

aston dual 2.23 met TVV-kaart

aston 1.05 met CD kaart

beeld kan bij schakelen tussen TVV en CD-kanalen wel eens 2à3 seconden zwart blijven maar komt wel goed .

decoderen met twee kaarten in de Inverto blijft een zwak punt : neem er een kaart uit en alles verlopt prima .

ps : firmware 2.23 verkregen door een update te laten doen bij de fabrikant .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gene 1225
Hier geen noemenswaardige problemen meer ondervonden :
aston dual 2.23 met TVV-kaart
aston 1.05 met CD kaart
beeld kan bij schakelen tussen TVV en CD-kanalen wel eens 2à3 seconden zwart blijven maar komt wel goed .
decoderen met twee kaarten in de Inverto blijft een zwak punt : neem er een kaart uit en alles verlopt prima .
ps : firmware 2.23 verkregen door een update te laten doen bij de fabrikant .



Inderdaad , voorlopig geen problemen met twee Astons 1.07 met versie 2.19 en 2.22 .
Decoderen met twee kaarten gaat inderdaad niet .soms wel lastig .

Extrend ET8000 ...<br />
nl. 1x met TV-Vlaanderen & 1x met Canaal Digital<br />
<br />
Grtjs Breebosje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Breebosje
Inderdaad , voorlopig geen problemen met twee Astons 1.07 met versie 2.19 en 2.22 .
Decoderen met twee kaarten gaat inderdaad niet. Soms wel lastig.

Inverta heeft zich altijd al snel verslikt als er twee kaarten ingevoerd zijn.
Hiet werkt de Aston Dual met de 2.22 probleemloos: nog nooit een (tijdelijk) zwart scherm gehad. Ook met HD in de Scena 5 geeft deze CAM (tot nu toe??) geen problemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...