Ga naar inhoud


Ziggo Zwolle transponder


Radski

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Vandaag ben ik begonnen om mijn dm500c op het netwerk van Ziggo te krijgen. Ik maak gebruik van het Darkstar2 image. De kanalenlijsten die ik op dit forum vond heb ik netjes in var/etc gezet waarna ik een automatische scan uitvoerde maar jammer genoeg vindt hij geen transponder die gelockt kan worden.

 

Ik heb verschillende cables.xml gebruikt maar allemaal zonder resultaat. Wie kan mij helpen om handmatig de transponder in te stellen of andere oplossingen zijn uiteraard ook welkom.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik snap nog steeds niet waarom mensen zo moeilijk doen met cables.xml files en andere zaken?

 

Ik heb ook een DM500c met daarop Pli Jade3. Ik doen "gewoon" een scan per frequentie zoals vermeld op digitalekabeltelevisie.nl met de standaard instellingen (dus QAM64 en 6875 symbol freq) en ik krijg alle kanalen te zien. Maar je kan ook "gewoon" een scan doen op 369Mhz en dan zeggen dat hij ook naar de NIT moet kijken (other networks). Dan vind je ook meestal alles.

 

Dus geen automatische maar een handmatige scan gebruiken is voldoende.

 

 

Hein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rigolo
ik snap nog steeds niet waarom mensen zo moeilijk doen met cables.xml files en andere zaken?

Ik heb ook een DM500c met daarop Pli Jade3. Ik doen "gewoon" een scan per frequentie zoals vermeld op digitalekabeltelevisie.nl met de standaard instellingen (dus QAM64 en 6875 symbol freq) en ik krijg alle kanalen te zien. Maar je kan ook "gewoon" een scan doen op 369Mhz en dan zeggen dat hij ook naar de NIT moet kijken (other networks). Dan vind je ook meestal alles.

Dus geen automatische maar een handmatige scan gebruiken is voldoende.


Hein


Je aanbevolingen heb ik geprobeert maar zonder succes. De dreambox geeft aan dat hij 1 transponder heeft gevonden maar geen services, ik heb dit herhaalt bij meerdere frequenties van digitalekabeltelevisie.nl mijn SNR slaat gemiddeld rond de 65% uit waar AGC rond de 70% zit. Zodra ik de coax kabel verwijder blijft de SNR nog wel waardes uitslaan en schiet de AGC naar 99% geen idee of hier iets aan af te leiden valt maar ik vond het nogal appart.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: seije017
topic hierboven staan complete zenderlijsten.
kun je er zo inzetten met dreamboxedit.
kijk maar eens naar een post van yopeople daar zit zwolle ingebakken.


Deze heb ik gebruikt maar zonder resultaat, zoals aangegeven in mijn post. Vandaar dat ik dit topic heb geopend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, dan lijkt het er op dat er iets niet goed is met de COAX kabel waar je gebruik van maakt. Als je een officiele STB op diezelfde COAX aansluit, worden er dan wel zender gevonden?

 

En heb je goed gekeken hoe je FEC waarde staat? die staat soms ook niet goed kan ik me herinneren. Deze moet op AUTO staan volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...