Ga naar inhoud


Programmatie Nederland HD


FrankAdem

Aanbevolen berichten

 

Geduldig blijven wachten... cool

Ben blij dat ik 2 dvb-c tuners in m'n 8000's heb gestopt en naar m'n kabelboer wijzen. Als CDS het licht ziet zien we wel weer verder.

 

Gert.

 

 

Origineel bericht van: dwendy
Volgens mij is deze discussie gewoon een principe kwestie (en dat geeft niks hoor)

Maar Nederland2 in HD of SD, noem 1 leuk programma wat op deze zender word uitgezonden?

Zondagochtend 10.00 uur Eucharistieviering? laugh

Of de Moslimomroep, Joodse Omroep wil men dat zo graag in HD zien?

 

Er komt heus wel HD TV bij Canal Digitaal alleen is het voor zenders interessanter om eerst bij UPC of Ziggo aan te kloppen.

Geduldig blijven wachten.

 

 

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Littlesat


Ik denk niet dat het spel al uitgespeeld is... Want wie het laatste lacht, lacht het beste. Tja een Roadmap. Daar is CDS niet goed in(!) Vandaar al deze discussies



Was het maar alleen een roadmap waar het CDS aan ontbreekt.
Die is zo moeilijk niet te maken, alleen het optijd uitvoeren van de roadmap geeft de nodige problemen bij CDS.
Je onderschat het probleem, CDS overleeft alleen omdat er een monopolie positie op de satelliet is.
Ze hebben nog geluk dat HD bij de zenders nog in de kinderschoenen staat.
Alhoewel er al best interesante uitzendingen in HD bij Nederland 2 zijn.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

DS overleeft alleen omdat er een monopolie positie op de satelliet is.

Die monopolie positie is feitelijk onzin, een hele grote Hoax.

En het erbij vermelden van satelliet zo kan ik het ook. Zo heeft UPC/Ziggo/Caiway ook een monopolie in hun gebied wat kabel betreft (de opta wilt hier wat aan doen). En KPN heeft wat betreft Digitenne ook een monopolie wat betreft ether televisie in geheel Nederland...

CDS heeft genoeg concurrentie, mag dat duidelijk en bewezen zijn door al die HD freaks die nu vaarwel tegen CDS zeggen en naar de kabel (terug) gaan. CDS heeft heel duidelijk en daar valt niet aan te twisten veel concurrentie van de kabelaars en misschien nog meer van KPN-Digitenne en in mindere mate (nog) van IPTV of de glasdraad... En heus CDS weet ook wel hoe laat dat het is... Is dit Monopolie??? Nee(!!!)

Is het waar dat CDS een monopolie positie heeft op satelliet televisie in Nederland??? Ja(!!!) valt niet aan te tornen aan dit argument. Maar of het een relevant argument is zeker wat betreft het HD gevecht? Uiteraard in de gebieden (<10%) waar geen kabel te krijgen is of waar je wel kabel nog kunt krijgen maar dan 1000 Euro of meer kwijt bent, is dit juist...

Alleen is het heel erg zonde dat CDS (nog) geen uitspraak (kan) doen over hoe en wanneer er HD zenders wel of niet bijkomen. En het is zonde dat wat betreft Nederlands HD aanbod CDS achterloopt. Zie mijn handtekening.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige die hier onzin schrijft ben je zelf.

CDS heeft wel degelijk een monopolie positie op de satelliet voor wat betreft het Nederlandse zenders aanbod.

Dat jij dat onzin vind wil helemaal niet zeggen dat dat ook zo is.

Integendeel zelfs, jij verdedigd alles wat maar even verkeerd uitgelegd kan worden wat CDS betreft.

Daar sta je hier op Sat4all om bekend en wat ik zo lees tussen de regels door ook op andere fora ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
De enige die hier onzin schrijft ben je zelf.
CDS heeft wel degelijk een monopolie positie op de satelliet voor wat betreft het Nederlandse zenders aanbod.
Dat jij dat onzin vind wil helemaal niet zeggen dat dat ook zo is.
Integendeel zelfs, jij verdedigd alles wat maar even verkeerd uitgelegd kan worden wat CDS betreft.
Daar sta je hier op Sat4all om bekend en wat ik zo lees tussen de regels door ook op andere fora ...
Je hebt gelijk, Er is wel degelijk een monopolie als je een flatscreen hebt, al zijn de vrije zenders bij digitenne wel redelijk goed en ook de duitsen (mits ontvangbaar) er zijn toch een paar transponders bij die een te lage bitrate hebben(.En dan kwamen ze ook nog met mobiltv ,die ruimte hadden ze beter voor de gewone kunnen gebruiken). Zit je toch vast aan die schotel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zei ik eerder toch ook al??? Daarom begreep ik je niet. En in de buitengebieden, bedoel je daarmee die <10% Nederlandse huishoudens die geen kabel kunnen hebben?

Citaat:

Is het waar dat CDS een monopolie positie heeft op satelliet televisie in Nederland??? Ja(!!!) valt niet aan te tornen aan dit argument.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap dat Monopolie niet hoor.

 

Juiste omschrijving zou moeten zijn:

 

Enigste aanbieder via SAT

 

Van monopolie is sprake als niemand anders (behalve CDS) je Nederlandse content mag aanbieden via SAT.

 

Dat is dus niet het geval in deze, jij mag best iets opzetten om nederlands content aan te bieden via SAT.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D_liver
ik snap dat Monopolie niet hoor.

Juiste omschrijving zou moeten zijn:

Enigste aanbieder via SAT

Van monopolie is sprake als niemand anders (behalve CDS) je Nederlandse content mag aanbieden via SAT.

Dat is dus niet het geval in deze, jij mag best iets opzetten om nederlands content aan te bieden via SAT.


Daar maak je toch echt een denkfout.
Er is maar één aanbieder met Nederlandse zenders via de satelliet en dan heb je automatisch een monopolie positie op de satelliet zolang er geen andere aanbieder met Nederlandse zenders op de satelliet is.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS heeft zeker geen monopolie op de sat, maar het trieste feit is dat nederland aan de kleine kant is zelfs voor 1 sat provider, laat staan 2 of meer.

Daarom meldt zich geen concurrentie op de sat, en zijn de concurrenten op de kabel in staat CDS voor te blijven als het gaat om bandbreedte vergroten en HD zenders bijschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

In Europa is CanalDigitaal een monopolist voor wat betreft de Nederlandse zenders.

Ergens ook weer niet, want buiten Nederland en dat is wat jij bedoelt neem ik aan, mag CDS officieel geen abonnementen verkopen. Dat dit gebeurt via een Nederlands adres of zo is uiteraard niet tegen te houden. Tja als je het zo bekijkt heeft CDS daar dan een illegaal/grijs monopolie ;-)

Zo is het zelfs ook mogelijk om in Nederland te kijken naar een Duits-, Frans-, Spaans-, Italiaans- of Engelse providers. Als je maar een adresje hebt in het buitenland. En wat je daar aan HD aanbod hebt dat is gewoon niet te omschrijven voor een HD freak...

Als CDS zich kon aanklampen met zo'n provider en bijvoorbeeld het Sky-UK filmzender pakket in HD zou aanbieden dan wist ik wel waarvoor ik kies. En zeg nu niet dat kan niet, want als dat niet kan dan heeft Film1 toch wel een echte monopolie positie.... Net zoals UPC nu heeft met Disney Channel Nederland...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...