Ga naar inhoud


Programmatie Nederland HD


FrankAdem

Aanbevolen berichten

Citaat:

Wat klets je nu toch steeds Littlesat, zoals Johan 45 en ondergetekende onderschrijft heeft CD een monopolie positie. Op de satelliet is er geen andere provider die hetzelfde paket leverd, daarom is het een monoplolist!!!

Waar gaat dit over? Ik zeg toch al enige posts hierboven dat dit klopt...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Monopolie of niet, feit is dat CDS steeds meer onder druk komt te staan door innovaties binnen de andere DVB platformen.

 

Ook een feit: ze gaan daar niet goed of onvoldoende mee om, het gebrek aan goede klantinformatie en communicatie komt arrogant over en dat is nu juist iets wat ze niet kunnen gebruiken.

 

Maar aan de andere kant, ik ben voorlopig nog niet weg hoor, de EPG is bij mij allang opgelost en dat HD zie ik nog wel komen. Ik kan daarop nog wel wachten. Daarna blijft er voor als verstokt voetballiefhebber nog één wens over: invoering van ECV3, mag van mij zelfs in een deelkanaal!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45

Daar maak je toch echt een denkfout.
Er is maar één aanbieder met Nederlandse zenders via de satelliet en dan heb je automatisch een monopolie positie op de satelliet zolang er geen andere aanbieder met Nederlandse zenders op de satelliet is.


Nou ik heb het ook nog eens nagezocht het lijkt er toch op dat CDS zeker geen monopolist is.
Het gaat er niet om of het de enige is die via de satelliet Nederlandse zenders aanbied maar het gaat om de dienst die aangeboden wordt en die zenders zijn op verschillende manieren te bekijken via kabel,IPTV, Digitenne en ook de satelliet.
Er is al eerder een klacht bij de OPTA daarover ingediend en dus afgewezen het is geen monopolist.

Citaat:
Een monopolie (alleenrecht) is een situatie waarin een product of dienst slechts door één (markt)partij wordt aangeboden. De prijs ervan wordt dan niet door marktwerking bepaald, maar vastgesteld door de enige aanbieder, die dan veel winst kan maken. In een zuiver monopolie is er geen enkel alternatief.


Bron: Wikipedia laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Als alternatieve aanbieders voortvarend aan de slag gaan met de toegang tot de kabelnetwerken van UPC en Ziggo, kunnen consumenten eind 2009 kiezen voor een andere aanbieder via hun kabelaansluiting."

 

Bron: persbericht Opta d.d. 10-02-2009

 

Voorlopig wordt ik hier in UPC land nog niet doodgegooid met aanbiedingen van alternatieve aanbieders. Van mij mogen ze komen, UPC komt er hier niet in (jaja oud zeer), maar CD mag er wel uit :D .

 

Grtz

JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan,

 

sorry hoor maar in het ziggo gebied heeft ziggo een kabel monopolie en in het upc gebied heeft upc een kabel monopolie en in het cai-w gebied heeft cai-w een kabel monopolie en in het delta gebied heeft delta een kabel monopolie etc...

 

bovendien vergeet iedereen eenvoudige economische lees business case beginselen: satelliet = hoge vaste kosten voor toegang tot hele astra spot. NL = kleine doelgroep met vele alternatieven = relatief slechte business case. dus daarom in open markt geen concurrentie. niemand ziet er brood in..

 

keep on dreaming... and keep on bashing...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: aart44

Bron: Wikipedia laugh


En jij gelooft dus klakkeloos alles wat er in de wiki staat.


Nee hoor maar het lijkt me zeer aannemelijk en blijkbaar gelooft de OPTA het wel. shocked
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar Aart44 heeft wel gelijk. Ik kan begrijpen dat bepaalde abonnees die niet tevreden zijn over CanalDigitaal het bedrijf als monopolist zien. Maar tussen zien en de werkelijkheid is een groot verschil.

 

Deze discussie is al eens eerder gevoerd op Sat4All. En daar heb ik altijd de stelling in genomen dat CanalDigitaal geen monopolist is. Daar werd ook toen door diverse mensen hard tegenin gegaan. In de periode na die laatste discussie heb ik tijdens een congres aan één beleidmedewerker van de OPTA gevraagd of CanalDigitaal door deze overheidsinstantie als monopolist wordt gezien. Het antwoord daarop was nee.

 

Er is dan wel sprake dat er in Nederland maar één satelliettelevisieaanbieder is maar er zijn geen wettelijke of andere beperkingen waardoor geen ander bedrijf voor de Nederlandse markt via de satelliet televisiediensten kan aanbieden. Dat geen ander bedrijf tot op heden geen activiteiten via de satelliet met betrekking tot de Nederlandse satellietmarkt heeft ondernomen staat in zijn geheel los van de discussie.

 

Dat er geen sprake is van monopolie op de Nederlandse satelliettelevisiemarkt blijkt ook wel uit het feit dat de NPO verleden jaar een Europese aanbesteding voor de satellietdistributie voor de landelijke Nederlandse publieke televisiekanalen heeft uitgeschreven.

 

 

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dwendy
Volgens mij is deze discussie gewoon een principe kwestie (en dat geeft niks hoor)
Maar Nederland2 in HD of SD, noem 1 leuk programma wat op deze zender word uitgezonden?
Zondagochtend 10.00 uur Eucharistieviering? laugh
Of de Moslimomroep, Joodse Omroep wil men dat zo graag in HD zien?

Er komt heus wel HD TV bij Canal Digitaal alleen is het voor zenders interessanter om eerst bij UPC of Ziggo aan te kloppen.
Geduldig blijven wachten.


Wat is er mis mee? Wel eens gekeken naar het kookprogramma van de Joodse Omroep over kosher maaltijden bereiden?

Of bedoel je dat wij alleen naar massaproducties moeten kijken en dat telt mee?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...