pie Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 Hallo Na het instaleren van de DVB-C ontvanger een scan gedaan, 11 kanalen gevonden. Na het een en ander geprobeerd te hebben de cable.xml uit mijn dreambox uitgeprint. Elke transponders frequentie met de hand ingevoerd. Dit werkte voor veel transponders alleen niet voor de transponders die beginnen meteen 2 zoals 252000 260000 268000 276000 284000 292000 Bij deze transponders heb ik ook maar een signaal van 10 tot 15 procent. Iemand een idee waar dit aan kan liggen hardware of software en hoe dit op te lossen is. Bedankt Pierre
Bareus Geplaatst: 10 november 2009 Geplaatst: 10 november 2009 Hoi, ik had het zelfde probleem in friesland hij vond niet alles. na veeel zoeken en googleén kwam ik erachter dat je steeds per freq moet zoeken en dan uit het menu gaan trug naar tv dan weer trug naar kanalen scannen en dit telkens voor elke freq moet doen dan krijg je alles er wel in oohh ja wel met NIT zoeken ik heb ze allemaal nu na een avond stoeien bareus
tipje Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 kan ook wel eens een probleem zijn dat je cable niet echt perfect is (aansluitingen) of te weinig signaal. een goedkope antenne versterker doet wonderen.
pie Geplaatst: 11 november 2009 Auteur Geplaatst: 11 november 2009 Hoi Op de manier die jij hier verteld Bareus heb ik het ook gedaan. Alleen de freqenties die met een 2 beginnen heb ik bijna geen signaal 10 a 15 procent. Een gewone antenne versterker werkt volgens mij niet op digitale tv tipje. Pierre
Bareus Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 Hmmzz.. maar heb je wel beeld op die kanalen met je originele ontvanger of dreambox dan??? mijn ervaring is dat de AZbox ze beter ontvangt dan de dreambox. ik heb er overigens wel een goede antenneversterker tussen zitten 2weg ivm inet. Echt vreemd. ik zou dat niet weten verders, suc6 Bareus
tipje Geplaatst: 12 november 2009 Geplaatst: 12 november 2009 Origineel bericht van: pie Hoi Op de manier die jij hier verteld Bareus heb ik het ook gedaan. Alleen de freqenties die met een 2 beginnen heb ik bijna geen signaal 10 a 15 procent. Een gewone antenne versterker werkt volgens mij niet op digitale tv tipje. Pierre Ik had ook dat ik bepaalde zenders niet kon vinden (weinig signaal). Maar met een antenne versterker was het probleem direct opgelost. Zal het toeval zijn???
Gast tymosat Geplaatst: 12 november 2009 Geplaatst: 12 november 2009 Ja dat kan a aan de lengte van je cable liggen,b aan de qualiteit van je cable en aan je cable connectors. Ik heb ongeveer 15 m kabel en had ook te weinig signaal. Die kabel heb ik vervangen met de daarvoor speciaal gemaakte cable van hirschman alsook de connectors daarvan. En ik moet zeggen dat dat heel veel scheelt. Heb op zowel reelbox avg en azbox volle bak signaal op hun cable tuner. En op beide leest ie alles netjes in. Country op standaard zoeken op auto belangrijk op NIT.
pie Geplaatst: 12 november 2009 Auteur Geplaatst: 12 november 2009 Probleem opgelost,had een oude transponderliist. Nu heb ik al de kanalen. Toch bedankt voor het meedenken. Pierre
D_liver Geplaatst: 12 november 2009 Geplaatst: 12 november 2009 Origineel bericht van: pie Probleem opgelost,had een oude transponderliist. Nu heb ik al de kanalen. Toch bedankt voor het meedenken. Pierre Zet um hier ff neer Pierre 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
Zolder Geplaatst: 13 november 2009 Geplaatst: 13 november 2009 Hoi Hier staan ze allemaal: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml Als je ze niet allemaal met NIT pakt dan zonder NIT en je regio Frequentie en 64-QAM dan gaat het ook een stuk sneller als met NIT. Gr.Zolder
jinnoe Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 Ben al een tijdje bezig om de lijst in te laden, maar nog steeds vindt ie geen zenders. op mijn DBox gewoon beeld. Mijn instelling voor het zoeken: Country: Standaard zoek modus: Auto netwerk zoeken: NIT (en ook op Normaal geprobeerd) Hierbij is de signaal Strength op 100% en de Quality op 0 %. na afronden van het zoeken zijn 0 TV- en 0 Radio zenders gevonden. maar vraagt wel of de zenders opgeslagen moet worden. Als ik de zoek modus op Manueel zet en bij ZENDER naar E38 ga, dan is zowel de strength en de Quality op 100%. Desondanks als ik ga zoeken op die frequentie blijft het resultaat op 0 tv zenders en 0 radio zenders. Als die zenders ingeladen zijn, waar kan ik ze dan vinden? in ALL SERVICES of in PEOVIDERS menu? Ik ben in regio gebied Twente Ziggo. Wie o wie kan mij helpen of een panklare zenderslijst voor mij.
tipje Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 Ik heb je mail gestuurd met settings lijst voor de az. Probeer die maar eens
jinnoe Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 bedankt voor het lijstje. Alleen jammer dat de kabelzenders nog steeds zwart blijven.
jinnoe Geplaatst: 19 november 2009 Geplaatst: 19 november 2009 Wie heeft een compleet ziggo lijst voor de omgeving Twente. Misschien mij ook helpen waarom de Azbox geen zenders inlaadt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen