Tonskidutch Geplaatst: 1 februari 2010 Geplaatst: 1 februari 2010 ik ken wel enkele koffiebranderijen die speciale boontjes hebben en eventueel ook voor een merk-model/type malen indien dat niet al in het apparaat gebeurd boontjes is net als wijn en bier of kaas zoeken naar jou smaak. ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
leo1949 Geplaatst: 1 februari 2010 Geplaatst: 1 februari 2010 Kopi Luwak {civetkatkoffie}. Dan heb je pas echte koffie zoals koffie moet zijn. De boon komt uit Indonesië. De koffiebes is eerst opgegeten door de civetkat die het vruchtvlees verteerd en daarna word de boon tussen de uitwerpselen vandaan gevist. Door de werking van de enzymen in de spijsvertering van de civetkat krijgt het een uniek aroma en krijgt de boon ook de verfijnde smaak waar deze koffie beroemd om is. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Mistrale Geplaatst: 1 februari 2010 Geplaatst: 1 februari 2010 Voor de koffie liefhebber is dit wel interessant. In Nijmegen zit Koffiebranderij & Proeverij Coffyn, dit is een initiatief van Pluryn die mensen met een handicap ondersteunt bij wonen, werken, leren en vrije tijd. Even op googelen.
Anmax Geplaatst: 1 februari 2010 Geplaatst: 1 februari 2010 Bedankt Mistrale voor de tip en ga er ook zeker heen. DM7025: OpenPli |VU+ DUO: OpenPli WaveFrontierT55(5e, 13e, 19e, 23e, 28e, 1w)
TangoBravo Geplaatst: 1 februari 2010 Geplaatst: 1 februari 2010 Loop anders eens een koffiewinkeltje binnen, (Nee! geen coffeeshop!!) daar zullen ze je vast wel wat kunnen laten proeven en kun je ook wat kleinere hoeveelheden kopen. Ik ben geen koffiedrinker, maar hoor vaak dat fijnproevers kiezen voor kleinere of onbekendere merken. Het blijft een kwestie van smaak! T B
Gast ozzo Geplaatst: 1 februari 2010 Geplaatst: 1 februari 2010 Er worden steeds meer echte koffiewinkels geopend met echte barrista's aan het werk. Ga daar eens heen en laat je adviseren, proeven etc. Door het proeven kun je direct beslissen wat je wel en niet lekker vind. maakt de keuze voor aanschaf van bonen ook weer makkelijker.
edbe Geplaatst: 1 februari 2010 Geplaatst: 1 februari 2010 we gebruiken de bonen van Jan Linders, die zijn pas echt lekker..... 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Tonskidutch Geplaatst: 1 februari 2010 Geplaatst: 1 februari 2010 rectaal of oraal? Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
Tonskidutch Geplaatst: 1 februari 2010 Geplaatst: 1 februari 2010 sorry maar ik bedenk me net, tijdens een lachkramp over mijn bericht, dat ik hier dus een ban voor krijg... doei Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
gamgra Geplaatst: 1 februari 2010 Geplaatst: 1 februari 2010 De echte liefhebbers branden/roosteren de bonen zelf, "groene bonen", ja zo heet de ongebrande koffieboon, zijn verkrijgbaar bij ... ongebrand punt nl. Je kan de bonen zelf branden in een koekenpan of popcorn machine. Er bestaan ook thuis roasting machines, eentje, de GENE-CAFE, werkt ongeveer als een mini-betonmolentje, alleen wordt de boel gevuld met 250 gram groene bonen, die al draaiende verhit worden tot de ideale roasting temperatuur, ergens rond d 220 a 230 graden
Anmax Geplaatst: 2 februari 2010 Geplaatst: 2 februari 2010 Grappig, zal wel lekker ruiken(voor de koffie liefhebber) het lijkt me ook dat de bonen niet zo lang houdbaar zijn. Andre DM7025: OpenPli |VU+ DUO: OpenPli WaveFrontierT55(5e, 13e, 19e, 23e, 28e, 1w)
DennisB Geplaatst: 2 februari 2010 Geplaatst: 2 februari 2010 Ongebrande bonen zijn heeeeel erg lang houdbaar. Vrijwel onbeperkt. Als je ze brand is het een ander verhaal. 2 a 3 weken. Als je een voorraadje gebrande bonen heb kan je ze het beste invriezen. Dan verleng je het ongeveer met 1 1/2 maand Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC
zonnig Geplaatst: 3 februari 2010 Auteur Geplaatst: 3 februari 2010 Heb nu een blik Illy zwart geprobeerd en dat bevalt goed. Tevens nu een zak Bazzara espresso gekocht en die ga ik deze week eens proberen. Schijnt ook wel een "top" koffie te zijn. Wordt vervolgd! AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2 VU+DUO2 twintuner Openpli
grunnsat Geplaatst: 3 februari 2010 Geplaatst: 3 februari 2010 Google op koffiecentrale , daar kun je te kust en te keur gaan op koffiebonen.
bash! Geplaatst: 4 februari 2010 Geplaatst: 4 februari 2010 Gooi voor de gein ook eens bronwater in je automaat en vergelijk de smaak eens met kraanwater. In mijn geval een wereld van verschil. Gr, BaZ There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen