Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zal wel een Bas luidsp.zijn deze sluit je of paralel aan op 1 kanaal,als je ze op 2 verschillende kanalen aan sluit,en ze staan niet in fase dan heffen bijde Fasen elkaar op,dus als de balans regelaar dan naar L of naar R gedaait wordt en je hebt dan wel geluid dan staan de fasen verkeerd. Je kunt ze ook in serie zetten voor het geval je verst. de lage impedatie niet aan kan .O en wat verstekers betreft,met een slechte verst. van 20Watt. kun je een speaker van 100Watt.naar de knoppen helpen,dit geld ook voor pofesionele speakers,je krijgt een soort gelijk spanning,en daar kan hij niet tegen.Terwijl je met een goede versterker van 150Watt.ook een 10Watt speaker kunt aansturen en met beleid heel kunt laten,dus voll. niet in een keer vol uit .

Geplaatst:

Je bedoelt dat een te kleine versterker gaat clippen en dat daarom voor een langere periode dan hoort er continue een (voeding)stroom door de speaker gaat lopen.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Geplaatst:

Als je naar een muziekstuk luistert, is de bass L = bass R.

Dus dacht ik zowel de L als de R kanaal kan je d'r aan verbinden en massa= middenaansluiting.

Ik zie geen reden om zo een LS te maken, als dat net tot de mogelijkheden zou behoren.

Maar ik vraag me wel af of beide velden door de spoel elkaar versterken of in tegenfase zouden zijn.

Dan zijn ze parallel en op 1 versterker aangesloten?

Blijkbaar niemand die het al geprobeerd heeft.

Geplaatst:

Ik heb ooit een oude type Citoën BX oud model gehad,daar zat standaart één speaker (Box) met dubbele spoel in 2x8ohm,deze zaten op bijde kanalen van de versterker vd autoradio aangesloten ,gaat dus wel als ze maar in fase staan.,zo als ik al eerder beschreven had .Overigens zijn de Lage tonen niet zo richtings gevoelig al het hoog en midden .

Geplaatst:

Dat was inderdaad mijn bedoeling zo een boemkast onder de kont van m'n vrouw bouwen (onder haar zitplaats in de auto natuurlijk), en ik was benieuwd om te weten hoe de resultaten waren in funktie van de schakeling van de spreekspoel!

Eigenlijk zijn dat twee spoelen in serie en zou er dus een spoel een veld in tegenfase leveren terwijl de versterker een signaal in fase levert uit de beide eindversterkers...

Tenzij er bij de constructie van die spreekspoel rekening werd mee gehouden en ze dus twee in fase zijnde signalen kan verwerken.

Die LS conus heeft geloof ik ook een grotere swingmogelijkheid.

Geplaatst:

De kwalitijd was overigens niet zo goed hoor,maar was een standaard boxje.Je heb tegen woordig speciaale bas speakers die onder een stoel worden gemonteerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen