Funfreak Geplaatst: 13 november 2009 Geplaatst: 13 november 2009 Op mijn DM8000 duurt het erg lang voor de opnamelijst in beeld komt. Zeker één minuut staan de bekende tandwielen te draaien en is de lijst leeg. Kies je vervolgens een opname om te bekijken, dan duurt het weer lang en komen weer die tandwielen een tijd op het scherm. Ik heb al meerdere soorten software geprobeerd (Gemini en Pli) en ook al 2 harde schijven (Samsung 250gb en WD 1,5 Tb). Zijn er meer mensen met dit probleem en hoe is het evt. op te lossen? Mijn 7025 is veel sneller.
vGnp Geplaatst: 13 november 2009 Geplaatst: 13 november 2009 Dat zou niet zo moeten zijn. Hier een 8000HD met Pli Jade 3, als de harddisk op toeren is staat de lijst er in een paar seconden. Gekozen opname starten is (bijna) direct. Heb je er niet een brakke plugin inzitten? Vraag je de lijst op met de PVR toets? Edit: Heb je toevallig zo'n postcodeloterij lamp in de ruimte hangen waar de box staat? Ik had die ledlamp heel dicht bij de box hangen, en die werd daardoor totaal onhandelbaar. Alleen Volume UP en DOWN werkten nog, voor de rest was het niks meer. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Littlesat Geplaatst: 13 november 2009 Geplaatst: 13 november 2009 Dan was waarschijnlijk de IR-ontvanger overstuurd door die LED lamp. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Harley Geplaatst: 13 november 2009 Geplaatst: 13 november 2009 Heb hetzelfde probleem ook gehad, de 8000 icm met een oude plasma scherm, remote reageerde bijna niet. Box verder weg gezet problem solved. Nu met ander scherm geen problemen meer. Lijkt trouwens niet het probleem van topicstarter. VU+ Duo2 - PrismCube
vGnp Geplaatst: 13 november 2009 Geplaatst: 13 november 2009 Origineel bericht van: Harley Lijkt trouwens niet het probleem van topicstarter. Kan kloppen, maar als je het niet in die hoek verwacht dan is het beroerd storing zoeken. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Funfreak Geplaatst: 13 november 2009 Auteur Geplaatst: 13 november 2009 Volgens mij hebben jullie het over een ander probleem! De afstandsbediening doet het prima, maar het duurt zo lang voordat de inhoud van de lijst op het scherm staat. De layout van de lijst staat er (leeg) wel meteen. Ik gebruik inderdaad de PVR toets. "Heb je er niet een brakke plugin inzitten? " Welke plugin moet ik gebruiken en hoe weet ik of ie brak is?
vGnp Geplaatst: 13 november 2009 Geplaatst: 13 november 2009 Ik heb er een tijdje terug Suomipoeka handmatig ingezet, en er was niks meer dat nog werkte via de PVR toets. Nadat ik die had verwijderd werkte het weer flitsend. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Funfreak Geplaatst: 13 november 2009 Auteur Geplaatst: 13 november 2009 Ik lees ook, dat voor grote harde schijven een "swap-file" geinstalleerd moet worden. Hoe doe ik dat?
vGnp Geplaatst: 13 november 2009 Geplaatst: 13 november 2009 Ik heb er een 1 TB HDD in zitten, en niks met swap gedaan. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast roundone Geplaatst: 13 november 2009 Geplaatst: 13 november 2009 Een volledige herstart van de dreambox al geprobeerd ? menu - afsluiten - dreambox herstarten
Funfreak Geplaatst: 14 november 2009 Auteur Geplaatst: 14 november 2009 Het is iets waar ik al langere tijd last van heb. Er staan zo'n 50 films/opnamen op de harde schijf.
Dream1975 Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 Volgens mij ben je de enige die dit probleem ervaart. Misschien is het toch iets met hardware (ik zou zeggen je harde schijf maar ik las dat je er al 2 geprobeert hebt, misschien gevalletje garantie Dreambox)
Gast MiLo Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 Zet eens de weergave van opname lengte uit. Ergens in de "diversen" opties, als het goed is. Dat scheelt heel veel.
Dream1975 Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 Ja, maar die heb ik ook aan staan. En als de harde schijf opgespint is krijg ik direct een lijst en een opname starten gaat dan ook gelijk. Lijkt me dus toch dat er iets niet goed zit (want een minuut is wel heel erg lang).
thierry Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 msshn effe opnieuw formateren hier werkt dat supersnel ook onder pli en gemini dream 8000 en VU box duo,Wave T90 met 10Lnb ,1x Triax dish 80cm met Moteck motor SG-2100-A,op een Panasonic TH-50-PZ70E tv en onkyo TX-NR608 receiver telenet abbo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen