Jan Ambers Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 heb jij d'r U een wobulator voor gekocht of een Rhood & Schwart Polyscope?
Moderator ceesv Geplaatst: 18 november 2009 Moderator Geplaatst: 18 november 2009 Jan, vroeger had je Heathkit. >Heathkit museum< Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Jan Ambers Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Ik had/heb nog nen Leader staan vr radio & TV
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Citaat: Regel jij een MF ook af met een universeel meter Sjaak, nou heb je het over heel wat anders. Ja, een normale MF voor AM 472 kHz of FM 10,7 mHz regel ik af met een universeelmeter en een meetzender.
Tonskidutch Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 je bent toch niet zonder dat we het wisten >johan cruyff of toch wel? halodiao. afregelen / afgeregeld met muggen naar een olifant gooien heb wel eensgelijke ervaringen gemaakt met enkel en alleen de receiver is nu echter wel lastig op 12 hoog met 16,2 m/sec dan toch maar een meter lenen. dat ding koop je toch niet? ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Jan Ambers Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 In alle eerlijkheid moet ik toch ook bekennen dat ik sind '85 satantennes heb afgeregeld adhv een satmeter en ontvanger... In den tijd van de Olympus (astra was er nog niet) heb ik enkele malen een spectrum analyser gebruikt, maar dat was extreem onhandig. Signaal was ook veel zwakker! Later zijn ipv de 40 kanalen receivers, de synthesised gekomen en steeds meer confort... dus eigenlijk heb ik nog geen behoefte gehad aan "betere" afregelapparatuur
Ventura Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Ach ja. Never change the winning team. Zal ik zeggen. Als men tevreden is met de resultaat via een sat ontvanger of sat finder .
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 19 november 2009 Geplaatst: 19 november 2009 Kijk, als je beroepsmatig satelliet-schotels installeerd dan is een goede prof. satmeter natuurlijk onontbeerlijk. Maar ik ben wat dat betreft een consument en heb zo´n ding niet ter beschikking. Dan wil ik wel eens weten als ik een satinstallateur de opdracht geef: plaats schotel van 1,20 mtr met polarmount en actuator op de nok van mijn dak en zet hem perfekt op zijn boog van 45° west tot 57° oost. Iedere satelliet wil ik daartussen optimaal ontvangen. Dan wil ik wel eens weten wie dit gaat doen en voor welke prijs. Ik ben er destijds minstens 2 dagen mee aan het stoeien geweest voordat ik een compromisloze boog had. En dan heb ik het nog niet eens over de opbouw en montage zelf die ik destijds 17 jaar geleden helemaal alleen gedaan heb. Voor die tijd stond dezelfde schotel in de tuin van mijn vorige huis. Voor een installateur is het namelijk 95° van de tijd een Astra schotel die opgebouwd moet worden voor een klant en als je met een opdracht kom die ik net beschreef dan wil ik wel eens zien wil die klus voor mij klaart. De marges bij het afstellen van de Clark belt met een 1,20 mtr schotel zijn in vergelijking met een 60 cm schotel heel wat kleiner. Om het over een schotel van 1,50 of 1,80 mtr. maar niet te hebben. Samengevat, de hobbyist moet improviseren met zijn satontvanger als meetinstrument en een installateur gebruikt daarvoor een prof. satmeter.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen