Ga naar inhoud


rekeningrijden is dat wel zo eerlijk bedoeld?


Gast 44piet

Aanbevolen berichten

Het systeem staat of valt met het feit of andere EU-burgers ook moeten betalen voor het gebruik van de Nederlandse snelwegen.

Het mag gewoon simpelweg niet alleen voor de Nederlanders en niet voor bij voorbeeld voor de Duitsers. Ben benieuwd hoe men dat gaat oplossen.

 

Maar het gaat in Nederland volgens mij niet alleen om snelwegen... Maar ook als je van de ene kant van de woonwijk naar de andere kant van de woonwijk reist.

Volgens mij hebben vele Nederlanders dat nog niet door.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 325
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Iemand bekend met hoe het nu in Duitsland werkt?

 

Was het daar niet als volgt (een x aantal jaar geleden):

(Nagenoeg) geen wegenbelasting

Auto's goedkoper in de aanschaf (geen bpm ed)

Brandstof goedkoper (ondanks dat men daar al de nodige verbruikstaxen in had verrekend)

 

---------------------------------------------------------

 

Btw denk ik niet dat wegenbelasting volledig kan worden afgeschaft.

Een zware auto kan dan misschien ook wel zuinig zijn en weinig CO2 uitstoten, maar door het hogere gewicht brengt ie wel meer "schade" toe aan de weg. Dat kun je niet compenseren in een brandstofprijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Agent Mike
toevoeging:

met klasses bedoel ik dus dat een BMW 520D (5.1 liter per 100 km)
hetzelfde energielabel A heeft als een zuiniger Citroen C1 (4.6 liter per 100 km)
terwijl een citroen C3 (4.3 liter per 100km) daar integen energielabel B?? heeft..

dus het maakt niet uit hoe de absolute verbruik en uitstoot is van een auto.
je kan lekker rondrijden in een BMW of een Mercedes en toch zeggen dat je milieubewust bent omdat je in een energielabel A auto rondrijdt.

kun je meteen asociaal langs die C1 rijder scheuren, die wél om het milieu geeft.

check het zelf maar op
http://www.vrom.nl/pagina.html?id=2706&sp=2&dn=w1035


Ik ben niet helemaal ingevoerd maar volgens mij kijk jij nu alleen naar brandstofverbruik en moet je eigenlijk meer factoren zoals ook de CO2 uitstoot erbij betrekken, sterken nog, de CO2 uitstoot is toch de belangrijkste factor?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus

Ik ben niet helemaal ingevoerd maar volgens mij kijk jij nu alleen naar brandstofverbruik en moet je eigenlijk meer factoren zoals ook de CO2 uitstoot erbij betrekken, sterken nog, de CO2 uitstoot is toch de belangrijkste factor?


Dat dacht ik ook. Ook al zie ik dan nog steeds twijfelgevallen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Btw denk ik niet dat wegenbelasting volledig kan worden afgeschaft.


Dat schijnt toch wel de bedoeling te zijn de wegenbelasting en ook de BPM helemaal af schaffen.
Voorlopig is het een voorstel wat nu naar de tweede kamer gaat en die kunnen hun zegje er nog over doen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo eerlijk is het niet. Ik denk dat ik straks ( met een peugeot 407SW 1.6 hdi ) het dubbele kwijt ben. Ik koop nooit nieuwe auto's, kan ik simpelweg niet betalen. Zo als je ziet is de gewone hardwerkende man met veel km's echt de klos. En mijn werk ( storingsmonteur op een melkfabriek ) kan ik nooit thuis doen en ik kan ook onmogelijk met het openbaar vervoer gaan ( moet altijd op vreemde tijden werken ). Ik heb gewoon geen keus qua vervoer. Ik zal toch altijd met de auto moeten gaan rijden.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net mijn vervuilende diesel ingeruild voor een zuinige, en schonere Toyata Aygo. Ik betaal geen BPM (dit is trouwens een belasting die verboden is geworden door de EU, vanwege valse concurrentie) en 12 euro motorrijtuigenbelasting per kwartaal.

In het nieuwe rekeningrijden ga ik ongeveer 50 euro per maand betalen (gebaseerd op 6,9 cent per km, wat het uiteindelijk gaat worden).

En dan praat ik nog niet over de provinciale opcenten, die buiten het plaatje gehouden worden.

Ik ga er dus 46 euro per maand op achteruit, ondanks het feit dat ik een kleinere en schonere auto gekocht heb.

Hoezo, minister Eurlings en Bos, die met de hand op het hart beloofd hebben dat niemand meer gaat betalen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik met een MPV van 1200 kilo en 15000 per jaar

moet straks fors meer betalen.

En ik weet zeker dat heel veel gezinnen net zo'n gezinsauto hebben.

Dit weten ze in Den Haag heel goed.

 

Ze weten in Den Haag ook donders goed dat deze regeling

"netto" meer geld oplevert dan de huidige.

 

Mooi lullen over "een nieuwe kopen".

alsof iedereen zomaar even €14.000 op kan hoesten

voor een gewone gezinswagen waar fatsoenlijk je met z'n vieren in kan.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat er meer hetzelfde over denken als ik , A 1 vrachtwagen maakt de dezelfde wegschade als 125000 personenauto`s b Wie betaald uiteindelijk de prijs , allleen zij die geen kosten aftrekken of doorberekenen . c dit systeem gaat miljarden kosten , en alleen aan onderhoud minstens 1 miljard per jaar (10% van de invoerprijs )d De meerderheid had dit nooit gewild als ze echt voorgelicht waren , e Dit kabinet heeft ook al ons voor niks een referendum laten doen , en tegen de wil van het volk toch er door gejast(eu grondwet) . f vingerafdrukken in het paspoort, kastje in de auto . en wat volgt een chip implanteren, Maar reken maar dat als ze alles onder controle hebben dat ze dan de democratie helemaal aan de laars lappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, ophouden over dat CO2 geneuzel. Dit is gewoon een ordinaire belastingmaatregel.

 

Nog meer belasting op de benzine kan nu eenmaal niet meer dus dan verzinnen we gewoon iets erbij om nog meer te graaien.

 

Simpel toch?

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het wordt de politie wel makkelijk gemaakt met snelheidsovertredingen, zo laat hier, zo laat daar, dan hebt u wel harder gereden dan toegestaan meneer, komt bij het privacy probleem, van elke auto is bekend plaats en tijdstip waar die zich bevindt, en wat te denken van de commercie, die geilen nu al op deze gegevens, onder het motto de klant een betere service te kunnen verlenen, nee de ANWB is mijn ANWB niet meer, een "onafhankelijke" automobielclub die zich zo tegen de overheid aanschurkt...bah, de verkiezingen zullen het uit gaan wijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Jongens, ophouden over dat CO2 geneuzel. Dit is gewoon een ordinaire belastingmaatregel.

Nog meer belasting op de benzine kan nu eenmaal niet meer dus dan verzinnen we gewoon iets erbij om nog meer te graaien.

Simpel toch?

stel het wordt 6 cent per km je auto loopt 1 op 20 literprijs verhoging 20x 6 ct is 1.2 euro , plus de brandstof prijs Leuker kunnen wij het toch niet maken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...