Ga naar inhoud


rekeningrijden is dat wel zo eerlijk bedoeld?


Gast 44piet

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: pukje
wacht maar af ,heb al berichten gezien dan ze in D de LKW maut willen uitbreiden naar
de PKW.


En hoe? Juist. Naar Nederlands voorbeeld. Rekeningrijden dus.
Gisteren nog in een Duits journaal gezien. En ook in een VRT
journaal trouwens, waar een "Belgische deskundige" opriep om
aan te sluiten bij de Nederlandse initiatieven.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 325
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
Gartenzaun z b


ehh? Huh...? Moet je daar een heffing op betalen?
Nee maar ik heb toen genoten met een programma van stefan raab over mensen die gedoe hadden met de buren, En dat was ook gezeik, is zelfs nog een hit geweest meen ik
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ach ja...dat is al zo vaak aan de orde geweest...net zoals het invoeren van een maximale snelheid op de autobahnen. Komt iedere keer weer met regelmaat terug.
max snelheid wordt toch alleen door luchtweerstand beperkt nietwaar , dat is natuurlijk:-))
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Uit de Fac. van de ANWB:

 

Betalen buitenlandse automobilisten ook in Nederland?

 

Ja, ook buitenlandse auto’s gaan in Nederland per kilometer betalen. Hoe het precies gaat werken, is nog niet bekend. Als de kosten om dit te regelen te hoog blijken, wordt uitgekeken naar andere oplossingen.

 

Ik ben benieuwd.

 

Ik denk dat het op zaterdag erg rustig gaat worden in Venlo.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Uit de Fac. van de ANWB:
Ja, ook buitenlandse auto’s gaan in Nederland per kilometer betalen. Hoe het precies gaat werken, is nog niet bekend. Als de kosten om dit te regelen te hoog blijken, wordt uitgekeken naar andere oplossingen.

Ik ben benieuwd.
reken er maar op dat het net wel sluit . maar misschien is er via de stembus nog wat aan te doen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: joker55

Dus ik rijd nu 10000 km / jaar, en betaalt nu € 110/3 mnd belasting, is € 440 per jaar.
Met de nieuwe maatregel, met mijn huidige auto: 10000 x 0,06 = € 600 per jaar.
En dan nog eventueel de spitsheffing als die er nog bij komt, en 10000 km is gewoon veel minder dan het gemiddelde.
Hoezo goedkoper????

Ik rijd ongeveer 50.000 per jaar als klein zelfstandige.
Mijn auto, een focus bestel diesel, kost mij globaal 100 euro per jaar aan houderschaps/wegenbelasting. (grijs kenteken)
Moet ik dan dadelijk 50.000 x 0.06 = €3000.- gaan betalen??
En kan ik dat dan volledig aftrekken van de belasting?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom moeten we alles van de belasting aftrekken?

 

Als het aan jou ligt het rekeningrijden,

alle huizenbezitters trekken de hypotheekrente af...

Wanneer kan ik als huurder m'n huur deels aftrekken?

Aangezien ik als starter geen huis kan kopen

vanwege het feit dat ik geen 2 ton spaargeld heb.....

waar ikzelf ook niks aan doen kan.

 

Deze huur is net zo hoog als een gemiddelde hypotheek per maand.

Dus dan wil ik graag in aanmerking komen voor huuraftrek!


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze echt klote hebben schaffen ze deze week ook nog ff de hypotheekrente aftrek af, dan hebben ze drie pijnpunten in een maand geregeld, OAW en pensioen, Rekeningrijden en de Hypotheek aftrek. Hebben ze toch sinds 2002 nog iets gedaan.

Maar dat terzijde...

 

Ik had gister op de weg naar huis 1Live op staan, daar hadden ze het ook over onze km-heffing. De luisteraars mochten reageren. Niemand snapte daar hoe het goedkoper kan worden... Overigens rekende ze daar maar met 4cnt ipv 6,7 cnt p/km. Een luisteraar vroeg zich af: Sind die krank geworden? Ach past goed in het rijtje; leg maar eens aan een buitenlander uit dat wij hier BTW over accijns, belasting over belasting betalen, dan zie je ze zo kijken: crazy

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Niemand snapte daar hoe het goedkoper kan worden.
Omdat t voor iedereen duurder word een kind van 6 kan t uitrekenen behalve onze Camiel zelf die klink klaar loopt te liegen.
Nu is t 1 kastje in de auto de volgende stap is een chip in je arm aanbrengen.
Lang leven de new world order.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat noemen ze toch gewoon huursubsidie?

Als je inkomen/huur verhouding een beetje scheef is kom je daar gewoon voor in aanmerking hoor.

 

Feit is wel dat als ik deze autokosten niet als aftrekpost op kan voeren het ergens anders door betaald moet gaan worden.

Mag jij 1 keer gaan raden wie het dan moet gaan betalen.

 

Resultaat is dus wel dat uiteindelijk de consument met een gewoon loontje alles gaat betalen.

Immers ik ben duurder uit maar ga dat niet zelf betalen en reken dat door naar mijn klanten.

Die klanten gaan die extra kosten ook echt niet zelf betalen dus rekenen het weer door aan hun klanten.

En waar moet "iedereen" zijn boodschappen ed. doen?

Juist ja bij die laatste groep die hun producten ook duurder hebben gemaakt omdat men ivm. "gestegen kosten" de prijzen met x% heeft verhoogd.

 

Enige die er wel bij vaart is de schatkist, want 19% van 100 euro is 19 euro, maar stijgt de prijs naar 106 euro dan ontvangen zij graag 20,14

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij mogen ze alle toeslagen en aftekposten afschaffen.

Dan moet natuurlijk wel de belasting naar onder ,ze hebben

n.l. ook minder kosten (ex toeslagen en ambtenaren loon)

 

Dan is weer iedereen gelijk kwa netto inkomen.

 

Het netto inkomen is nu voor iedere groep kunstmatig kromgetrokken.

 

maarja genoeg denhaag ,nu weer km heffing laugh

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...