Ga naar inhoud


rekeningrijden is dat wel zo eerlijk bedoeld?


Gast 44piet

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ceesv
Uit de Fac. van de ANWB:

Betalen buitenlandse automobilisten ook in Nederland?

Ja, ook buitenlandse auto’s gaan in Nederland per kilometer betalen. Hoe het precies gaat werken, is nog niet bekend. Als de kosten om dit te regelen te hoog blijken, wordt uitgekeken naar andere oplossingen.

Ik ben benieuwd.

Ik denk dat het op zaterdag erg rustig gaat worden in Venlo.


Die andere oplossingen zullen er niet zijn. Een sticker op de voorruit? Nou dan moet je ook controleren. En dat is iets wat er in dit land toch nooit wordt gedaan.
Zonder invoering voor de Europese buitenlanders gaat het hele systeem trouwens toch onder uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 325
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Waarom maakt niemand zich druk over de privacy? Door dit systeem is het niet meer mogelijk om vrij en blij te bewegen in Nederland.

 

De staat weet over al en altijd waar je bent, en bent geweest.

 

Mijn lieve hemel de oud-DDR'ers zijn blij dat ze af zijn van de Ministerium von Staatssticherheit (STASI) en wij voeren ze gewoon in Nederland.

Wat is Nederland toch een lang van malloten aan het worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Waarom maakt niemand zich druk over de privacy? Door dit systeem is het niet meer mogelijk om vrij en blij te bewegen in Nederland.


Ik heb al in een posting hier privacy aangehaald met mijn
conclusie dat het hele verhaal niet door gaat ,net zo dat
de slimme gas/water/stroom meter niet doorgaat door de
1. kamer i.v.m. pricacy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik maar op een zondag mijn bussie leeg bij de klant en zaterdag weer inlaadt, de rest van de week op de motor of in mijn oldtimer flat-six boxer.(al is dat niet zo representatief denk ik die 911)

Ik vind het maar een rare regeling, eerst maar eens de verkiezingen afwachten....haha, ik weet wel andere manieren om miljarden te besparen.

Maar owee als je dat zegt, dan krijg je een mes na de kogels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wijsheid

of je nu door de kat of de hond gebeten wordt, je zult moeten dokken als je de straat op gaat

 

vraagstelling

waarom voert men dit rekeningrijden eigenlijk in

omwille fileprobleem of omwille geld spekken voor de schatkist die onverantwoord genuttigd wordt?

 

retorisch

ik was ! ervan overtuigd dat aandelen geld (winst) moeten opleveren zie voetnoot

ik ben overtuigd ervan dat ook niet automobiel bezitters voordeel hebben aan goede wegen/spoor/vlieg infrastructuur

 

anders was elke supermarkt leeg en je vakantie begint met de leren tram

 

gelijkwaardigheidsbeginsel

waarom zou de regering de automobiel reizende burger middels rekeningrijden dan willen pakken?

 

eigenlijk zou iedereen rechtevenredig moeten betalen

ALS je ervan uitgaat dat er TOCH betaald moet worden aan de staat der nederlanden.

 

maar er is iets mis

er is immers geen gelijkwaardige afspiegeling van kosten dus er is geen gelijkwaardigheid

 

rechtevenredig zou de consument meebetalen aan de duurdere transportkosten van goederen en levensmiddelen dus ook de niet automobiel reizende burger betaald die heffing op zijn halfje witbrood

 

de veroorzaker betaald (een godspe) want dat is juist het onrechtvaardige

 

melding:

de supermarktketens hebben andere middelen prijzen te drukken

de dienstverleners krijgen aftrek van kosten wegens bedrijfsvoering

de veeteelt stinkt de CO2 de lucht in met rijkssubsidie

de vrije markt / handel wordt bevoordeeld tov de privaatpersoon

 

bewogen "geld/vermogen" blijft men af wegens de gewenste dynamiek

gespaard "geld/vermogen" pakt men aan wegens monopool van de roofridder

 

de door partijen met bla bla gePropageerde familiebanden, vrieden en kennissen bezoekende automobilist moet effe vet erop toeleggen indien zijn nummerplaat gescanned wordt

ze moesten ook wel verhuizen (planologisch verkeerd gestimuleerd en de magneetwerking van de vrije markt)

 

dus de gouden ei leggende woldragende melkkoe = automobilist is de >transfer< tussen wegenbelasting en planologische tekorten en geplande inkomsten voor de schatkist

 

constatering

het file probleem bestaat omdat teveel ratten gelijktijdig in het looprad willen stappen in dat kooitje

dus aan de start van die glijbaan/snelweg/oprit/samenvoeging en aan het eind ervan

 

eenmaal op die weg is de cruisecontrol een uitkomst

(een tiende van de autorijders kent die knop NIET op of nabij het stuur; gevolg enkel remmen en optrekken in plaats van bewegen)

 

planologisch heeft geen door ons gekozen overheid / kabinet(ten) zich bekommerd om de effekten die het heeft om bijvoorbeeld Almere uit te bouwen

wij doen het anders dus beter (ja ammehoela)

 

verantwoordelijken

die verkeerstechnische en planologische verantwoordelijkheid { op de weg geraken of andere infrastructuur} heeft de overheid zelf in de hand en dus problemen genegeerd en dus zelf veroorzaakt

 

ook al zijn het op een volgende kabinetten die dit veroorzaken en hebben veroorzaakt zij geven groen licht en geven vergunning / uitvoering.

 

recent nieuws

waarom vond w. bos de rekeningrijden voorstellen niet in orde?

omdat de schatkist van wouter niet genoeg winst maakt, nog via de gesubsidieerde NS noch via de notaire automobilist

 

en die zwaar gesubsidieerde vlieg infrastructuur wil men zeker en vooral ontzien gezien de overheidsbelangen

 

al sinds twee jaar en meer gaat het aantal NS reizigers omlaag

't is een soort vervoer waar actiegroepen vee niet in zouden willen zien

EN

het is niet uitbouwbaar of op niveau te brengen waarvoor men prijs:kwaliteit betaald

dus het was al een zorgenkind waar geen winst uit te halen is

 

voetnoot

het overheidsaandeel in de spoorwegen

het overheidsaandeel in shiphol

het overheidsaandeel in het wegennet

 

dat de regering incapabel blijkt is geen politiek issue maar pure wetenschap

 

ciao

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze mogen van mij wel weten waar ik geweest ben hoor

ik heb niets te verbergen,of komen jullie ergens wat je vrouw niet mag weten

het heeft ook z,n voordelen denk daar eens overna

en wat er gezegt werd over slecht voor de motor ga maar eens snel optrekken vanuitje 5de versnelling met 50 km naar 80 km

JE KAN TOCH OOK TERUG SCHAKELEN NAAR 3 OF 4 of ben je daar te

lui voor

verder lees ik de reakties wel weer maar ik kan niet elke dag reageren

vrachtwagen chauffeurs zijn niet elke avond thuis die zijn bezig met de motor stuk te rijden met het nieuwe rijden

ajuus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik hecht waarde aan mijn privacy ,als ik voor de

zaak onderweg ben wil ik b.v. niet horen "je hebt wel

lang bij het tankstation gestaan".

of "je hebt wel niet de kortste weg genomen".

 

Nu kan je wel zeggen dit weet alleen de belasting dienst ,nu

realiseer ik me dan kunnen ze ook je KM geld vergoeding precies

controleren.

 

controle boven controle

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zoveelste zakenvul actie, geloof maar echt niet dat wie dan ook maar 1 eurocent goedkoper uit is, de Nederlandse staat is maar op 1 ding uit...schatkist vullen, net zo lang tot er niets meer te plukken valt bij de Nederlandse burger.

Mooiste komt straks nog, de provinciale belastingen die ze nog even uit hun duim moeten gaan zuigen als de wegenbelasting verdwijnt, en dan praat ik nog niet eens over de EU taks die er ook gaat komen...

 

Welkom in Nederland, welkom in Europa !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
de provinciale belastingen
Let op:

De fietser moet ook per kilometer betalen. Dit voor "aanleg" van, tsja waarvan ?

Hoe langer ik over nadenk over deze kilometerheffing, des te schever vind ik deze kas-spekkerij. En uiteindelijk moeten Jan met de pet alles betalen. En de "rijken" komen het beste er vanaf.

Zo en nu ga ik nog even aan het werk tot morgenvroeg 06:00 uur. Lijkt me toch geen tijdstippen om ook op die tijden de kilometerheffing te betalen. En er is dan geen openbaar vervoer om die tijden. Vergeet dat maar.


Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het duurde maarliefst 4 dagen, maar daar is dan het antwoord: Ja de overheid kan als het wil alle info uit je kastje halen/gebruiken. Ze zouden dat doen als de veiligheid van de staat in het geding is of in het geval van voorkoming, opsporing en vervolging van strafbare feiten. Kortom daarmee is zijn dus automatische snelheidsbekeuringen ook geregeld (voorkomen en vervolging van strabare feiten). Hebben jullie trouwens ook al gelezen wat voor belachelijke straffen er staan op een 'defect' kastje? Kapot en blijven rijden: 1 jaar cel of 13.000 euro boete. Sabotage; 4 jaar cel of 27.000 euro boete. Ken je beter iemand maanden gijzelen en verkrachten en daarna op gruwelijke wijze omleggen, da's een stuk voordeliger.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer een kastje defect is de eigenaar daarvoor verantwoordelijk. De overheid geeft de automobilist de kastjes en is dus verantwoordelijk. :D

Ik zie het allemaal nog niet gebeuren als je zie dat de ov kaart ook al de nodige problemen heeft lijkt het me een onhaalbare kaart om dit geregeld te krijgen en zal er weer veel onnodig belastinggeld wegvloeien in een bodemloze put. mad

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattools
Het duurde maarliefst 4 dagen, maar daar is dan het antwoord: Ja de overheid kan als het wil alle info uit je kastje halen/gebruiken. Ze zouden dat doen als de veiligheid van de staat in het geding is of in het geval van voorkoming, opsporing en vervolging van strafbare feiten. Kortom daarmee is zijn dus automatische snelheidsbekeuringen ook geregeld (voorkomen en vervolging van strabare feiten). Hebben jullie trouwens ook al gelezen wat voor belachelijke straffen er staan op een 'defect' kastje? Kapot en blijven rijden: 1 jaar cel of 13.000 euro boete. Sabotage; 4 jaar cel of 27.000 euro boete. Ken je beter iemand maanden gijzelen en verkrachten en daarna op gruwelijke wijze omleggen, da's een stuk voordeliger.

Tenzij je met je vluchtauto met defect kastje aangehouden wordt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peterp
ze mogen van mij wel weten waar ik geweest ben hoor
ik heb niets te verbergen,of komen jullie ergens wat je vrouw niet mag weten
het heeft ook z,n voordelen denk daar eens overna
en wat er gezegt werd over slecht voor de motor ga maar eens snel optrekken vanuitje 5de versnelling met 50 km naar 80 km
JE KAN TOCH OOK TERUG SCHAKELEN NAAR 3 OF 4 of ben je daar te
lui voor
verder lees ik de reakties wel weer maar ik kan niet elke dag reageren
vrachtwagen chauffeurs zijn niet elke avond thuis die zijn bezig met de motor stuk te rijden met het nieuwe rijden
ajuus
In de 2e wereldoorlog waren er ook veel die hadden ook niets te verbergen , tot er een op de deur klopte
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattools
Als ze echt klote hebben schaffen ze deze week ook nog ff de hypotheekrente aftrek af, dan hebben ze drie pijnpunten in een maand geregeld, OAW en pensioen, Rekeningrijden en de Hypotheek aftrek. Hebben ze toch sinds 2002 nog iets gedaan.
Maar dat terzijde...

Ik had gister op de weg naar huis 1Live op staan, daar hadden ze het ook over onze km-heffing. De luisteraars mochten reageren. Niemand snapte daar hoe het goedkoper kan worden... Overigens rekende ze daar maar met 4cnt ipv 6,7 cnt p/km. Een luisteraar vroeg zich af: Sind die krank geworden? Ach past goed in het rijtje; leg maar eens aan een buitenlander uit dat wij hier BTW over accijns, belasting over belasting betalen, dan zie je ze zo kijken: crazy
Als ze helemaal geen uitweg meer zien , beginnen ze toch wel een oorlog , dat leert de geschiedenis .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Noem nu eens 1 maatregel die ons als goedkoper werd verkocht die in werkelijkheid ook goedkoper bleek te zijn.

 

Werden ons zo de ziektenkostenverzekering niet als goedkoper en beheersbaarder verkocht. nu 5 jaar later weten we wel beter, het is stukken duurder, de dekking stukken minder en het wordt alleen maar duurder.

 

De betuwelijn zou voor een vast bedrag gebouwd worden en geen cent meer kosten, denk dat we inmiddels wel beter weten.

 

De samenvoeging van gemeentes zodat er efficienter gewerkt zou kunen worden, het eerste wat men deed was een nieuw gemeentehuis bouwen en vrijwel overal werken nu meer ambtenaren dan voor de samenvoeging.

 

De afvalstoffen heffing, met het scheiden van afval zou het goedkoper te verwerken zijn, nou ik denk dat ik onderhand al 5 x zoveel betaal.

 

Het betalingsverkeer via de banken, met het (toen nog) gratis pasje zou het goedkopere en eenvoudiger worden, inmiddels betalen we al flink voor deze mogelijkheid en wordt de service als maar minder.

 

Het internetbellen "Gratis bellen" zo werd het aangeprezen, inmiddels verschijnen de eerste starttarieven en kosten al en over een paar jaar betaal je vrijwel zeker net zo veel voor een systeem met meer storingen.

 

Dus zou het rekening rijden hierop een uitzondering worden?

 

Vindt je het gek dat ik er geen snars van geloof?

 

Verder wordt er gesteld "de gebruiker betaald", maar doet die gebruiker dat dan al niet?

Als ik mijn auto hier voor de deur laat staan dan betaal ik mijn verzekering en wegenbelasting maar verder kost het me naast wat afschrijving ed. niets extra.

Maar voor elke liter brandstof die ik tank betaal ik wel 65% belasting, dus denk dat er toch ook al wel ruim voor het gebruik betaald wordt.

Verder wordt er gesteld "ja die met die dikke auto's die kunnen het wel aftrekken van de belasting", maar hou er rekening mee dat voordat je iets af kunt trekken er wel eerst geld verdient moet worden.

En om dat geld te verdienen moeten ondernemers vaak flinke risico's lopen waarbij huis en haard als onderpand bij de bank te boek staan en als het mis gaat je wel alles kwijt bent is er geen WW oid. maar alleen een bijstandsuitkering als je daar al voor in aanmerking komt.

Dus tegenover die risico's mag dan ook wel wat voordeel staan.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...