Ga naar inhoud


rekeningrijden is dat wel zo eerlijk bedoeld?


Gast 44piet

Aanbevolen berichten


  • Reacties 325
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

niemand wenst men een strafkamp toe...

 

dat past niet in een publiek forum.

 

die straf is al zwaar genoeg om tot je 67ste door te werken.

 

of heeft plots iedereen vergeten waarom je betaald aan de sameneving en al die verzekeringen en fondsen

 

of de regering heeft alles in eigen hand of niks

niet mengen in belangen inzake aandeelhouder

 

de redding van banken was al helemaal tot het naadje als bericht / topic beschreven.

 

straf (centen kwestie) hebben wij omdat we" hullie" goedgelovig gevolgd zijn.

 

ciao

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
Noem nu eens 1 maatregel die ons als goedkoper werd verkocht die in werkelijkheid ook goedkoper bleek te zijn.

Werden ons zo de ziektenkostenverzekering niet als goedkoper en beheersbaarder verkocht. nu 5 jaar later weten we wel beter, het is stukken duurder, de dekking stukken minder en het wordt alleen maar duurder.

De betuwelijn zou voor een vast bedrag gebouwd worden en geen cent meer kosten, denk dat we inmiddels wel beter weten.

De samenvoeging van gemeentes zodat er efficienter gewerkt zou kunen worden, het eerste wat men deed was een nieuw gemeentehuis bouwen en vrijwel overal werken nu meer ambtenaren dan voor de samenvoeging.

De afvalstoffen heffing, met het scheiden van afval zou het goedkoper te verwerken zijn, nou ik denk dat ik onderhand al 5 x zoveel betaal.

Het betalingsverkeer via de banken, met het (toen nog) gratis pasje zou het goedkopere en eenvoudiger worden, inmiddels betalen we al flink voor deze mogelijkheid en wordt de service als maar minder.

Het internetbellen "Gratis bellen" zo werd het aangeprezen, inmiddels verschijnen de eerste starttarieven en kosten al en over een paar jaar betaal je vrijwel zeker net zo veel voor een systeem met meer storingen.

Dus zou het rekening rijden hierop een uitzondering worden?

Vindt je het gek dat ik er geen snars van geloof?

Verder wordt er gesteld "de gebruiker betaald", maar doet die gebruiker dat dan al niet?
Als ik mijn auto hier voor de deur laat staan dan betaal ik mijn verzekering en wegenbelasting maar verder kost het me naast wat afschrijving ed. niets extra.
Maar voor elke liter brandstof die ik tank betaal ik wel 65% belasting, dus denk dat er toch ook al wel ruim voor het gebruik betaald wordt.
Verder wordt er gesteld "ja die met die dikke auto's die kunnen het wel aftrekken van de belasting", maar hou er rekening mee dat voordat je iets af kunt trekken er wel eerst geld verdient moet worden.
En om dat geld te verdienen moeten ondernemers vaak flinke risico's lopen waarbij huis en haard als onderpand bij de bank te boek staan en als het mis gaat je wel alles kwijt bent is er geen WW oid. maar alleen een bijstandsuitkering als je daar al voor in aanmerking komt.
Dus tegenover die risico's mag dan ook wel wat voordeel staan.

suc6

Gerrit


De HSL nog vergeten te noemen, of te wel de VIER of in het Zweeds Fyra.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe provinciale belasting

 

Almere. Zodra de wegenbelasting komt te vervallen, zal het provinciebestuur een nieuwe belasting invoeren die iedereen in de provincie moet gaan betalen. Deze nieuwe belasting gaat ongeveer 110 euro per persoon per jaar bedragen. Hoe deze belasting wordt geheven, wordt nu onderzocht.

De provincie krijgt nu nog een deel van de belasting via de zogenoemde opcenten. Iedere provincie rekent daar een eigen bedrag voor. Flevoland haalt jaarlijks 45 miljoen euro op met de opcenten. Dat geld wordt gestoken in de aanleg en onderhoud van wegen.

Wanneer de wegenbelasting komt te vervallen en hier een kilometerheffing voor in de plaats komt, moet de provincie het geld op een andere manier binnenkrijgen. “Het bedrag maakt ongeveer twintig procent van ons inkomen uit. Zonder dat geld kunnen wij niet, vandaar dat er nu gedacht wordt over een andere manier van belastingheffing”, aldus provinciewoordvoerder Jan Visser. Hij noemt de nieuwe regeling ‘eerlijk’.

“Op deze manier moet iedereen meebetalen, niet alleen de automobilist.” In welke vorm de uiteindelijke heffing wordt gegoten is nog niet duidelijk. “Je kunt natuurlijk niet echt hoofdelijk omslaan. Baby`s kunnen geen belasting betalen. Er wordt waarschijnlijk gekeken of de belasting inkomensafhankelijk kan worden geregeld.” Of het geld uiteindelijk dan nog steeds naar infrastructuur zal gaan is niet bekend. Visser:”Het komt in de pot van de algemene middelen terecht.”

De rijksoverheid zal uiteindelijk bepalen op welke wijze de provincies het verlies aan opcenten mogen compenseren.

 

Dit staat vandaag in de gratis huis aan huis verspreide “Almare”.

In het begin van dit draadje zei ik nog, dat ik niet wist wat ik ervan moest denken, maar na alle reakties tot nu toe te hebben gelezen, en het bovenstaande artikeltje van vandaag is het ook voor mij volkomen duidelijk!

We leven in een zogenaamd vrij land, zolang je maar betaalt!

De overheid spreekt van normen en waarden, maar de enige norm die onze overheid kent is het leegroven van de burgers.

En dit wordt dan wettig geregeld zodat het gelegaliseerd is!

Ik rij in een 9 jaar oude Toyota Yaris Verso met 1.3 motor.

Per jaar leg ik een kleine 10000 kilometer af.

Inclusief de provinciale opcenten betaal ik 28 euro per maand aan wegenbelasting, dat is dus 336 euro per jaar!

Daar komt dan nog de schandalig dure benzine bij, die al jaren 12 eurocenten teveel kost, vanwege dat door Wim Kok gestolen KWARTJE!

Straks is dat dus 6 cent per kilometer, vermenigvuldig dat met 10000 kilometer, en ik kom dan op 600 euro per jaar!

En dan komt daar ook nog de nieuwe provinciale heffing van 110 euro per ingezetene bovenop!

Dus dat betekent 220 euro, want mijn vrouw, die geen rijbewijs heeft, moet nu ook gaan betalen!

Totaal 880 euro per jaar, minus de 336 euro die ik nu betaal, dat is 544 euro meer!

Laten we die 336 euro nu eens met 3% per jaar verhogen tot 2018, vanwege de inflatie, dan kom ik afgerond naar boven op 440,00 euro!

Dus worden we evengoed nog voor 440 euro bestolen door de overheid, en eigenlijk is het nog veel meer, want ik ga uit van 10000 kilometer per jaar, en dat is niet veel.

En dan heb ik het nog niet eens over de BPM die ik over mijn auto heb moeten betalen, waarvan ik dus geen cent terug zal zien

En 59% van de automobilisten zouden goedkoper uit zijn dan nu?

Misschien het eerste jaar dan, als het tarief 3 eurocent is?

Inderdaad bewijst het verleden het ons keer op keer, de overheid is volstrekt onbetrouwbaar, ze zinnen alleen maar op geld!

Er zijn twee mogelijkheden: Minister Eurlings zit keihard te liegen, of hij moet eerst eens gaan leren rekenen!

Nederland is nu al een van de duurste landen ter wereld met kosten voor de automobilist.

We kunnen strots zijn op onze overheid, dat we binnenkort op de eerste plaats komen te staan!

 

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wat he dat europa, nu de BPM er verplicht afmoet komen we er pas echt goed achter hoe we geplukt werden en zullen gaan worden.

 

Ik wens de (toekomstige) regeringen veel succes in het bedenken van een nieuwe plukze wetgeving!

 

Het zal toch niet zo zijn dat het ondanks alles gewoon doorgezet gaat worden?

 

Wellicht moeten ze hier ook maar eens eerst wetenschappelijk gaan aantonen dat autorijden de gezondheid in ernstige mate schaad waarna het net als roken flink belast kan worden en vervolgens uitgebannen.

 

Stelletje #@$@##$@! mad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiki galileo
Technische voordelen

Galileo is in enkele opzichten beter dan GPS, met name:

Betere precisie voor alle gebruikers (mm-schaalprecisie)
Betere dekking van satellietsignalen op hogere geografische breedten (met name de Scandinavische landen profiteren hiervan)
Onafhankelijkheid van Amerikaanse systeembeperkingen in tijden van oorlog.


Hier kan dus in 2015 aan toegevoegd worden: galileo maakte het mogelijk om rekeningrijden in te voeren. Het eerste land dat dit in de EU probeerde was Nederland. Het rekeningrijden bleek een financieel fiasco waardoor Nederland uiteindelijk bankroet ging. Dit was voldoende reden voor andere europeese landen om af te zien van rekeningrijden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: klinkie
zouden ze dat volhouden tot hun 65e?

uhhh 67 toch smile


Haha,ambtenaren hoeven na hun 55ste niet meer te werken.
Een normaal mens die wel t/m 67 jaar moet werken
kan dan met een beetje pech direkt naar z'n laatste rustplaats frown
Dus langer werken scheelt uiteindelijk in de zorgkosten.
En die persoon veroorzaakt ook geen files meer.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Origineel bericht van: hummiesat
Tuurlijk wel, voor iedereen die gebruik maakt van die weg(en).


HAHAHA dus alle buitenlanders worden belastingplichte van
nederland ,denk dat de EU daar wel een woordje over
wil zeggen

Snap je het principe van een tolweg wel?

Je betaald voor het gebruik van die weg. Of je nou buitenlander bent of niet, als je er gebruik van maakt moet je betalen.

Ga anders vooral nooit naar Frankrijk of Italie om maar 2 landen te noemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar die persoon levert ook niets meer op na zijn pensionering.

 

Wat dit land nodig heeft zijn hardwerkende jongeren om al die grijze koppetjes te voorzien van financiele middelen zodat ze tot hun laatste definitieve verhuizing toch nog volop kunnen blijven autorijden, uiteraard maximaal ondersteund door de medische wetenschap die hun leventje oprekt tot minimaal 100 jaar.

 

Als je maar gezond bent... als je maar blijft meedoen en vooral meebetalen is en blijft iedereen blij mad

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...