Ga naar inhoud


rekeningrijden is dat wel zo eerlijk bedoeld?


Gast 44piet

Aanbevolen berichten

Je was toch al aardig offtopic, kan ik ook wel even.

Vanaf het begin dat ik begon met werken heb ik AOW betaald, voor mijn en alle andere grootouders, ouders. Dat heet het

solidariteitsprincipe!!!! Mag ik verwachten dat anderen net zo

silidair zijn, als het voor mij zover is?

 

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 325
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Drs. IJzerbout

Ik zit nog even na te denken over die privacy.

Want daar zal het hele systeem aan ten gronde gaan.

 

De ANWB zegt:

 

Citaat:
Niemand kan zien waar u heeft gereden. Er wordt alleen doorgegeven hoeveel kilometer u heeft gereden en tegen welk tarief. Geeft u nadrukkelijk toestemming? Dan is het mogelijk om meer gedetailleerde informatie te verstrekken. Bijvoorbeeld als u rijdt in een auto van de zaak en u bepaalde informatie beschikbaar wilt stellen. Dit gebeurt alleen op basis van een duidelijke afspraak tussen u en uw werkgever.

 

Er wordt alleen doorgegeven hoeveel km u heeft gereden. Dat is al een inbreuk op mijn privacy.

 

Stel dat ik tegen mijn vrouw zeg: "ik ga even sigaretten halen". Wat 2 km afstand is, maar in werkelijkheid ga ik even naar blonde Marietje wat 5 km verder is, dan kan mijn vrouw dat eventueel achterhalen en daar heb ik een probleem mee. Daarmee is mijn privacy aangetast.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Ik hoop voor je dat je naast AOW ook aanvullende pensioenpremies hebt betaald want anders zie ik het somber voor je in.


Zullen we maar weer ontopic gaan ?
AOW heeft niets met rekeningrijden te maken.

Dus graag weer on-topic !
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen zowat weer het hele land vast door ongelukken met vrachtwagens. Als die nou zo'n 'kastje' hadden gehad, dan zouden er geen ongelukken gebeurt zijn. De overheid heeft dat tenslotte in een laboratorium onderzocht (zouden ze bij Jiskefet zeggen). Maar na 2012 kunnen we lekker doorrijden en zijn er geen files meer (maar ook niet minder).

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat

Snap je het principe van een tolweg wel?

Je betaald voor het gebruik van die weg. Of je nou buitenlander bent of niet, als je er gebruik van maakt moet je betalen.

Ga anders vooral nooit naar Frankrijk of Italie om maar 2 landen te noemen.


KM heffing is geen TOL ,bij tol betaal je op bepaalde trajecten en hebt mogelijkheid die wegen te meiden

hier willen ze voor iedere KM betaald worden en krijg je een kastje in de auto's dus alle buitenlanders
moeten ook zo een kastje krijgen.
de belasting stuurt iedere maand de rekening naar alle autorijders dus ook naar het buitenland voor de
buitenlanders.
Dus de belasting moet van iedereen op de wereld zijn adresgegevens hebben shocked

Dus vergeet dit maar ,dit systeem kan niet werken voor buitenlanders.
wat dacht je alleen al voor de vrachtwagens die PL LT CZ TR enz enz op hun kenteken hebben staan ?

of gaat nederland weer alle grensposten heropenen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
KM heffing is geen TOL ,bij tol betaal je op bepaalde trajecten en hebt mogelijkheid die wegen te meiden

hier willen ze voor iedere KM betaald worden en krijg je een kastje in de auto's dus alle buitenlanders
moeten ook zo een kastje krijgen.
de belasting stuurt iedere maand de rekening naar alle autorijders dus ook naar het buitenland voor de
buitenlanders.
Dus de belasting moet van iedereen op de wereld zijn adresgegevens hebben shocked

Dus vergeet dit maar ,dit systeem kan niet werken voor buitenlanders.
wat dacht je alleen al voor de vrachtwagens die PL LT CZ TR enz enz op hun kenteken hebben staan ?

of gaat nederland weer alle grensposten heropenen ?


KM heffing is inderdaad geen tol. Ik heb ook niet gezegd dat ze het een op een kunnen vervangen. Men zou de BPM zowiezo wel kunnen verlagen, evenals de wegenbelasting, en dan op de drukke wegen tol gaan heffen.

Dat tol heffen kan anders behoorlijk simpel zonder dat je daar voor hoeft te stoppen. In Ierland op de ring (M50) rond Dublin hebben ze een stukje tolweg. Daar wordt je gescand mbv een camera. En je kunt daar door het hele land bij diverse punten (tankstations, winkels) voor je rit over die weg betalen, voor 20:00 de volgende dag. Je kunt zelfs vooruit betalen en abo's nemen. De abo's werken overigens met een electronisch tag systeem. Googlet maar eens op eflow.

Met tol betaalt wel iedereen voor het gebruik van desbetreffende weg, inclusief de buitenlanders. Het is met het rekeningrijden nog de vraag hoe ze dat denken op te lossen.

Als ze dus met zo'n soort van elektronisch tag systeem werken zouden ze bij iedere op en afrit een camera en detector kunnen hangen en betaal je voor het gebruik van desbetreffende stuk weg dat je gebruikt hebt. Ik stel hierbij wel dat men alleen (aanvullend) moet betalen voor gebruik van de snelwegen, alhoewel dit ook voor de autowegen en/of provinciale wegen kan worden toegepast. Men kan zo nog steeds een bedrag per gebruikte km heffen.

Bij heel veel op- en afritten heeft men tegenwoordig in Nederland al camera's hangen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TangoBravo
Ik begrijp al die ophef niet.

Iedereen weet toch dat elk automatiseringsproject uiteindelijk dubbel zo duur wordt als van tevoren begroot was, maar dat dat geen enkel probleem is, omdat de opbrengst ook maar de helft is van wat er tevoren was ingeschat?

T B

Dat komt omdat onze overheid graag altijd het wiel zelf nog een keer uitvind/uit laat vinden.

Want een in een ander land goed werkend systeem voldoet hier natuurlijk niet. sick
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Want een in een ander land goed werkend systeem voldoet hier natuurlijk niet. sick


Nee natuurlijk voldoet dat niet want we willen overal haantje de voorste in zijn. biggthumpup.gif

De hoogste kilometerprijs van de wereld
De duurste brandstofprijzen
De duurste parkeertarieven van alle hoofdsteden.

Wel zijn we de goedkoopste in de aanschaf van auto's want buitenlanders kopen hun auto graag in nederland. Om toch de duurste te kunnen blijven hebben we voor binnenlandsgebruik de BPM uitgevonden.

Op school hebben we geleerd dat we een export en doorvoerland zijn.
En dat klopt helemaal, de nederlandse roomboter ging in de jaren 60 v/d vorige eeuw naar Rusland
voor een prijs waar de nederlanders niet eens de slechtste margarine voor kon kopen.
Voor het aardgas is er het zelfde verhaal maar dan richting Italie.
Ik hoop dat er gauw een verenigd Europa komt want wij kunnen ons eigen land niet regeren. frown



Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO

In het begin van dit draadje zei ik nog, dat ik niet wist wat ik ervan moest denken, maar na alle reakties tot nu toe te hebben gelezen, en het bovenstaande artikeltje van vandaag is het ook voor mij volkomen duidelijk!
We leven in een zogenaamd vrij land, zolang je maar betaalt!
De overheid spreekt van normen en waarden, maar de enige norm die onze overheid kent is het leegroven van de burgers.
En dit wordt dan wettig geregeld zodat het gelegaliseerd is!
Ik rij in een 9 jaar oude Toyota Yaris Verso met 1.3 motor.
Per jaar leg ik een kleine 10000 kilometer af.
Inclusief de provinciale opcenten betaal ik 28 euro per maand aan wegenbelasting, dat is dus 336 euro per jaar!
Daar komt dan nog de schandalig dure benzine bij, die al jaren 12 eurocenten teveel kost, vanwege dat door Wim Kok gestolen KWARTJE!
Straks is dat dus 6 cent per kilometer, vermenigvuldig dat met 10000 kilometer, en ik kom dan op 600 euro per jaar!
En dan komt daar ook nog de nieuwe provinciale heffing van 110 euro per ingezetene bovenop!
Dus dat betekent 220 euro, want mijn vrouw, die geen rijbewijs heeft, moet nu ook gaan betalen!
Totaal 880 euro per jaar, minus de 336 euro die ik nu betaal, dat is 544 euro meer!
Laten we die 336 euro nu eens met 3% per jaar verhogen tot 2018, vanwege de inflatie, dan kom ik afgerond naar boven op 440,00 euro!
Dus worden we evengoed nog voor 440 euro bestolen door de overheid, en eigenlijk is het nog veel meer, want ik ga uit van 10000 kilometer per jaar, en dat is niet veel.
En dan heb ik het nog niet eens over de BPM die ik over mijn auto heb moeten betalen, waarvan ik dus geen cent terug zal zien
En 59% van de automobilisten zouden goedkoper uit zijn dan nu?
Misschien het eerste jaar dan, als het tarief 3 eurocent is?
Inderdaad bewijst het verleden het ons keer op keer, de overheid is volstrekt onbetrouwbaar, ze zinnen alleen maar op geld!
Er zijn twee mogelijkheden: Minister Eurlings zit keihard te liegen, of hij moet eerst eens gaan leren rekenen!
Nederland is nu al een van de duurste landen ter wereld met kosten voor de automobilist.
We kunnen strots zijn op onze overheid, dat we binnenkort op de eerste plaats komen te staan!



Waarom gaat iedereen er maar vanuit dat het tarief 6 cent /km is voor iedere auto?
Er is gezegd dat dit een gemiddelde is.
Voor b.v. een Toyota Aygo 1.0 ga je maar 1,4 cent / km betalen en voor b.v. een Toyota Landcruiser 100 4.2 TDI (diesel dus) van 8 jaar oud maar liefst 36,1 cent / km.
Voor die auto van jou zal je dus waarschijnlijk tussen de 2 en 3 cent / km kwijt zijn omdat hij al wat ouder is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: RS2000
Waarom gaat iedereen er maar vanuit dat het tarief 6 cent /km is voor iedere auto?
Er is gezegd dat dit een gemiddelde is.
Voor b.v. een Toyota Aygo 1.0 ga je maar 1,4 cent / km betalen en voor b.v. een Toyota Landcruiser 100 4.2 TDI (diesel dus) van 8 jaar oud maar liefst 36,1 cent / km.
Voor die auto van jou zal je dus waarschijnlijk tussen de 2 en 3 cent / km kwijt zijn omdat hij al wat ouder is.


Dan ben ik erg benieuwd, wat ze met buitenlandse auto's aan de grens gaan doen.
Iedereen stoppen aan de grens en dan eerst een km. tarief berekenen, kastje inbouwen, bankgarantie of vooruitbetaling, en dan eeen dagje naar Zandvoort?

Uit de Faq.

Ja, ook buitenlandse auto’s gaan in Nederland per kilometer betalen. Hoe het precies gaat werken, is nog niet bekend. Als de kosten om dit te regelen te hoog blijken, wordt uitgekeken naar andere oplossingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...