pukje Geplaatst: 19 november 2009 Geplaatst: 19 november 2009 Origineel bericht van: ceesv Iedereen stoppen aan de grens en dan eerst een km. tarief berekenen, kastje inbouwen, bankgarantie of vooruitbetaling, en dan eeen dagje naar Zandvoort? en vergeet niet de koffie ritjes naar venlo roermond kerkrade enz enz. wordt een duur pakje koffie en boter.
GeniusX Geplaatst: 19 november 2009 Geplaatst: 19 november 2009 Hier zijn Vingnetten voor bedacht, ooit eens naar Zwitserland of Oostenrijk geweest?
Moderator ceesv Geplaatst: 19 november 2009 Moderator Geplaatst: 19 november 2009 Mijn buren kennende, wordt het erg rustig in de grensstreek. En vignetten kan je niet per kilometer uitschrijven. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Agent Mike Geplaatst: 19 november 2009 Geplaatst: 19 november 2009 laten ze maar gewoon bij de brandstofprijs indoen. grens-pompstation gaan echt er niet onder lijden. vroeger was het voor mij ook lonend om ff de duitsegrens over te wippen, toen hoorde ik betreffende pomphouders ook niet klagen.
Amager95 Geplaatst: 19 november 2009 Geplaatst: 19 november 2009 en ze worden al bang 113 Teletekst do 19 nov *************************************** VNO-NCW:geen nieuwe provincietaks *************************************** ` De provincies moeten het wegvallen van inkomsten door de invoering van de kilometerheffing niet compenseren door een nieuwe belasting te heffen.Dat zegt voorzitter Wientjes van VNO-NCW. De provincies verdienen ruim een miljard euro aan de zogeheten opcenten op de motorrijtuigenbelasting.Dat is zo'n 20 procent van hun begroting.Dat geld valt weg door de kilometerheffing en de provincies hebben daarom al een nieuwe belasting geëist. Wientjes vindt dat de provincies dat bedrag gewoon moeten bezuinigen.Volgens hem past dat mooi bij het doel van het kabinet om 20 procent te bezuinigen. *************************************** volgende nieuws weer&verkeer sport
henkvd1 Geplaatst: 19 november 2009 Geplaatst: 19 november 2009 Origineel bericht van: Amager95 en ze worden al bang 113 Teletekst do 19 nov *************************************** VNO-NCW:geen nieuwe provincietaks *************************************** ` De provincies moeten het wegvallen van inkomsten door de invoering van de kilometerheffing niet compenseren door een nieuwe belasting te heffen.Dat zegt voorzitter Wientjes van VNO-NCW. De provincies verdienen ruim een miljard euro aan de zogeheten opcenten op de motorrijtuigenbelasting.Dat is zo'n 20 procent van hun begroting.Dat geld valt weg door de kilometerheffing en de provincies hebben daarom al een nieuwe belasting geëist. Wientjes vindt dat de provincies dat bedrag gewoon moeten bezuinigen.Volgens hem past dat mooi bij het doel van het kabinet om 20 procent te bezuinigen. *************************************** volgende nieuws weer&verkeer sport Dat is dan allereerste zinnige uitspraak van VNO-NCW in jaren, voor de rest komt er uit die club ook alleen maar onzinnige kreten.
hugogertie Geplaatst: 20 november 2009 Geplaatst: 20 november 2009 Rekeningrijden mag men invoeren op 1 voorwaarde: Wanneer er niet de maximale snelheid kan worden gereden tengevolge van onderhoud, files etc. worden we met hetzelfde bedrag terug betaald per afgelegde kilometer. Als deze voorwaarde wordt opgenomen is de staat binnen de kortste keren denk ik Bankroet. Maar het zou wel het eerlijkste zijn want de Heren in Denhaag beweren dat het dan gedaan is met de Files dus als ze Ballen hebben nemen ze deze voorwaarde op. VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
columbo Geplaatst: 20 november 2009 Geplaatst: 20 november 2009 Maar het zou wel het eerlijkste zijn want de Heren in Denhaag beweren dat het dan gedaan is met de Files dus als ze Ballen hebben nemen ze deze voorwaarde op. Ballen in den haag?volgens mij hebben ze watjes,en voor al in de oren,want er wordt totaal niet [naar de gewone man] geluisterd,en met geld omgaan hebben ze nooit geleerd,er gaan jaarlijks vele miljoenen/miljarden verloren omdat dze OVER DE BALK worden gegooit,was ooit een TV progamma,helaas is dat er niet meer,zou nu in deze tijd wel een heel hoge kijk dichthijd hebben gehad.
Moderator ceesv Geplaatst: 20 november 2009 Moderator Geplaatst: 20 november 2009 Het kernprobleem is, dat men in "Den Haag" in een totaal andere wereld leeft als de rest van Nederland. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
hugogertie Geplaatst: 20 november 2009 Geplaatst: 20 november 2009 Wat denk je van omleiding in het wegennet tgv onderhoud etc. daarvoor maken we extra kilometers das lachen voor dat zooitje van de andere wereld in Den-Haag. VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
AEO Geplaatst: 20 november 2009 Geplaatst: 20 november 2009 Hallo RS2000, Volgens mij ben ik ook met 3 cent per kilometer nog altijd duurder uit, omdat ik dan 300 euro per jaar moet betalen, plus die belachelijke ingezetenenhefing van 220 euro. Het is dan nog altijd 520 euro per jaar, en van de door mij al betaalde BPM zie ik niets meer terug, dus ik blijf bij mijn standpunt dat het een dievenbende is. Ook is nog niet bekend hoeveel de ingezetenenheffing in 2018 zal bedragen, want die zal zeker elk jaar omhoog gaan. Hoe kom je aan dat bedrag van die landcruiser van meer dan 36 cent per kilometer? Vriendelijke groet, AEO Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 20 november 2009 Geplaatst: 20 november 2009 Ik ben echt benieuwd hoe ze dat met buitenlanders gaan oplossen. Een kastje in mijn wagen komt er niet in, ik wil geen gerotzooi aan mijn wagen. Verder ga ik hevig in tegen de inbreuk op mijn privacy. Komt het ervan, dan kom ik dus niet meer naar Nederland. Probleem opgelost.
POLAKS Geplaatst: 20 november 2009 Geplaatst: 20 november 2009 Dat kastje voor rekeningrijden registreerd, waar, wanneer en hoe snel je rijdt. Geloof het, als het kan, dan gebeurt dat ook. Een zwak punt heb ik al ontdekt. Op Z24 het volgende; Projectleider Maurice Geraets: "Wij zijn momenteel samen met een ander bedrijf de enige kandidaten voor de bouw van de >smartcard< in het kastje, die de autobestuurder identificeert." Het maakt dus niet uit in welke auto je rijdt, je smartcard erin en betalen maar. Henk
Maku Geplaatst: 20 november 2009 Geplaatst: 20 november 2009 Origineel bericht van: AEO Hallo RS2000, Hoe kom je aan dat bedrag van die landcruiser van meer dan 36 cent per kilometer? AEO De krant van wakker nederland heeft er een stukje over. AMSTERDAM - Vooral SUV-rijders zullen zwaar de dupe zijn bij de invoering van de kilometerbeprijzing. De procentuele tariefverschillen tussen nieuwe en wat oudere auto's zijn in die categorie veel groter dan in de lagere klassen. Bovendien is er sprake van een enorme willekeur bij de invoering van de daadwerkelijke beprijzing. Daardoor zullen bezitters van eenzelfde type auto, die precies evenveel kilometers rijden, een aantal jaren totaal verschillend belast worden. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft voor personenauto's een aantal rekenvoorbeelden gemaakt, waarbij van tarieven wordt uitgegaan van nieuwe en (bij de invoering van de heffing) oudere auto's. Voor een nieuwe middenklasser als een VW Golf zou 3,3 cent per kilometer betaald moeten gaan worden en voor een vier jaar oude Peugeot 307 wordt 4,6 cent voorgerekend. In de SUV-klasse liggen die heffingen voor een nieuwe BMW X5 en een vier jaar oude Range Rover op respectievelijk 12,2 cent en liefst 33,6 cent per kilometer, vanwege de veel hogere CO2-uitstoot. Wachten Wie nu derhalve een SUV koopt (die bij invoering vier jaar oud is), gaat waarschijnlijk veel méér kilometerheffing betalen dan iemand die gewoon wacht. Alle bedragen zijn exclusief de 'spitsheffing', waarvan de hoogte nog moet worden vastgesteld. Verder kan er tussen de eigenaars van twee identieke SUV's een enorme ongelijkheid qua belasting gaan bestaan, omdat de heffing volgens het ministerie "aselect op basis van de eerste twee cijfers van het kenteken zal worden ingevoerd". Op basis daarvan zal een eerste groep autobezitters het kastje dat de kilometers registreert naar verwachting omstreeks 2013 moeten laten inbouwen. Uitgangspunt is dat iemand die véél rijdt, meer zal gaan betalen dan zijn huidige tarief voor de motorrijtuigenbelasting. Iemand die weinig rijdt, zal minder gaan betalen. Wanneer twee bezitters van eenzelfde type auto allebei 100.000 kilometer per jaar rijden, zal eentje gewoon zijn mrb-tarief blijven betalen, terwijl de gelukkige die een kastje krijgt uitkomt op de veel hogere heffing qua kilometerbeprijzing. Ook de RAI, de gezamenlijke organisatie van auto-importeurs, vindt dat er met twee maten wordt gemeten, maar "volgens het ministerie is dit de eerlijkste oplossing", zo zegt woordvoerder Harald Bresser. "Wij zijn bezig om de gevolgen voor de verschillende segmenten in kaart te brengen. Onze leden zullen heel binnenkort precies kunnen doorrekenen hoe iedere auto zal worden belast qua kilometerbeprijzing. Kopers zullen enorm goed moeten opletten wat de gevolgen op termijn van de aanschaf van een bepaalde auto zijn", zo zegt hij.
gerritvogels2 Geplaatst: 20 november 2009 Geplaatst: 20 november 2009 Let op aan de ene kantproberen ze je lekker te maken door aan te geven dat het voor de meeste mensen goedkoper wordt, maar nu opeens beginnen de provincies te schreeuwen wegens het mislopen van de opcenten, en ja hoor,er wordt al nagedacht om een provinciale belasting te gaan invoeren. Daarna of misschien wel ervoor, wil ook de EU belasting gaan heffen met als gevolg weer meer geld kwijt en weer een belasting erbij. Het wordt hier steeds gekker. Het uitkleding ven de gewone man gaat maar verder. Gerrit
Aanbevolen berichten