Ga naar inhoud


rekeningrijden is dat wel zo eerlijk bedoeld?


Gast 44piet

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: theparasol
Waarom dan niet dat rekeningrijden alleen voor zakelijke ritten invoeren en de mens als particulier ongemoeid laten.
Dit vind ik nou een opmerking die de spijker op de kop slaat. Want het zijn niet de particulieren , die files maken en de wegen verslijten.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 325
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja we zijn het land van de onbegrensde betaalmogelijkheden.

Het word dus tijd dat er een verenigd Europa komt zodat het nederlandertje pesten afgelopen is

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: leo1949

Het word dus tijd dat er een verenigd Europa komt zodat het nederlandertje pesten afgelopen is

europa gaat zich zeker hiermee bemoeien ,het belemmert n.l. het vrije verkeer en handel binnen
de EU ,een van de speerpunten van de EU.
De plannen van belgie een paar jaar geleden om voor de belgische wegen te betalen is ook door
de EU geblokkeerd worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar dat was om alleen de buitenlanders op kosten jagen maar in Nederland is dat de eigen inwoners.

En we zijn wat vervoer betreft al de duurste in de hele wereld

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: leo1949
Ja maar dat was om alleen de buitenlanders op kosten jagen maar in Nederland is dat de eigen inwoners.
En we zijn wat vervoer betreft al de duurste in de hele wereld

Hun plannen zijn om de buitenlanders ook te laten betalen ,dus de grensen en controles herinvoeren .

Hoe NL belasting int bij NL ingezetenen is een nationale aangelegenheid staat los van de EU ,maar buitelanders
belasting betaler van nederland te maken dat mag weer niet
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een geldgelul.

 

dat ze gewoon doen zoals in Zwitserland.

een vignet kopen per jaar.

voor de inwoners van het land is dat afgetrokken van de verkeersbelasting en daarmee uit.

 

Ik woon zelf in Kortrijk aan de E17.

dit is de drukst bereden autosnelweg naar Frankrijk.

als je ziet hoeveel buitenlandse vrachtwagens letterlijk de weg kapot rijden en wij Belgen er maar voor moeten betalen, vind ik het logisch dat men zo'n vignet in voege brengt.

 

ook in Nederland.

maar heel dat gedoe met een gps en weet ik veel wat voor installaties, weet je waar dat goed voor is?

om de gewone burger terug in de kosten te jagen.

want je moet dan zo'n gps hebben die door de overheid lekker dubbel verkocht word...en zo gaan we verder en verder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dan ook rekening rijden is niet eerlijk.

Ik ben voorstander om dit in de benzineprijs te doen.

Maar dan voor heel europa de zelfde prijs dan is er ook geen benzinetoerisme meer

Dan krijg je gewoon: "Waar je rijd betaal je mee"

En vlak voor of vlak na de grens maakt dan ook niks meer uit want je betaald het zelfde.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die problemen hebben de staten van USA ook gehad ,de

vrachtwagens moesten voor iedere staat waar ze reden een

nummer bord van die staat hebben (nummerbord betekend tax)

in die jaren '80 zag je vrachtwagen waar de hele achterkant

vol met nummerplaten hing .

de federale regerin heeft daar een stokje voor gestoken ,betaal

je in 1 staat geld dat voor alle staten.

 

Zoiets zal de EU ook wel doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Citaat:
Geloof het, als het kan, dan gebeurt dat ook.

De overheid heeft gewoon met zijn gore poten van mijn auto af te blijven.

Ik wil zo´n kastje niet in mijn wagen en daarbij blijft het.

 

Ik baal al van die hele latten aan stompzinnige stickers aan mijn vooruit die ik er iedere keer weer met veel moeite en gefrunnik er af moet peuteren om plaats te maken voor een andere.

Het zicht wordt er zelfs door belemmert en daarmee ook de veiligheid.

Ik heb nu al een sticker voor Zwitserland, Oostenrijk, Tschechie, Slovakije, Duitsland (Abgas).

Mijn hele voorruit zit vol met die zooi. mad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik baal al van die hele latten aan stompzinnige stickers aan mijn vooruit die ik er iedere keer weer met veel moeite en gefrunnik er af moet peuteren om plaats te maken voor een andere.
Het zicht wordt er zelfs door belemmert en daarmee ook de veiligheid.
Ik heb nu al een sticker voor Zwitserland, Oostenrijk, Tschechie, Slovakije, Duitsland (Abgas).
Mijn hele voorruit zit vol met die zooi. mad

Eerst wat vaseline op de ruit dan plakt die bende niet echt maar blijft wel hangen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO

Hoe kom je aan dat bedrag van die landcruiser van meer dan 36 cent per kilometer?

Vriendelijke groet,

AEO


Hier heb je een URL van verkeer en waterstaat met wat info: info kilometerheffing
en je kan dan op de link rekenhulp klikken en als je voor personenauto kiest staan daar die kilometerkosten per type auto, alleen kom ik momenteel niet verder, site offline.

Ik zal ook wel zwaar moeten gaan dokken voor m'n 10 jaar oude diesel, terwijl een jongere auto van hetzelfde type en met identieke cylinderinhoud zelfs meer CO2 uitstoot heeft dan die van mij, maar waarschijnlijk wel goedkoper zal zijn in de kilometerheffing.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is dus een oplossing, die kilometerheffing (voorlopig) te ontlopen.

 

Uit het factsheet van rijkswaterstaat:

 

Andere motorvoertuigen

Het kabinet onderzoekt nog of er een apart systeem kan komen voor automobilisten uit het buitenland. Totdat hierover

duidelijkheid is, doet deze groep niet mee met de kilometerprijs.

 

Vlucht, zolang het nog kan!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...