Ga naar inhoud


rekeningrijden is dat wel zo eerlijk bedoeld?


Gast 44piet

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: POLAKS
Da's verboden die stikkers mag je niet overzetten naar een andere auto, als er bv 2 hebt dan moet je 2 keer betalen. Dit is nogal krom want je kunt maar in 1 auto tegelijk rijden.


Niemand heeft het over overzetten in een andere auto gehad.

Wel over voorkomen dat je uren moet klooien om die stickertroep van je raam te krijgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 325
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mocht t idd er van komen in 2012 dat kastje voorspel ik dat er bijna niemand meer een baan neemt waarin een lease auto essentieel is voor t werk.

Want wie zit er te wachten om a gecontroleerd te worden als een kleuter b Als dank nog even enkel duizenden euro s meer per jaar

af te mogen tikken.

Gevolg flinke economische schade dan wel faillisementen voor een aantal bedrijven.

Denk aan lease mij,service,installatie,vervoers bedrijven zzp ers enz.

Kortom de motor van de economie.

Wat er wel gaat gebeuren is we kopen allemaal een motor,een auto van voor 1987 deze 2 krijgen immers geen kastje.

Wanneer de oude auto s op zijn zullen auto handelaren ze gaan halen uit de rest van de wereld om aan de vraag te voldoen.

Resultaat meer vervuiling van de lucht met oude auto s.

T klinkt nu gek maar wil je straks als bedrijf winst maken begin je straks een eigen garage daarbij met een stel oudere wagens heb je veel auto s rijden kan dat wel is een stuk goedkoper zijn.

 

Kortom een duur project wat zn geld zeker niet gaat terug verdienen omdat er te weinig voertuigen over blijven om de km heffing van te trekken.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

T ergste is dat er prima alternatieven zijn met weinig moeite en minimale kosten.

Zoals alleen vrijstelling van alle bpm voor de aller schoonste en zuinigste auto s bij aankoop van een nieuwe.

Spits tax waarbij je word geflitst als je op t verkeerde moment de snelweg op komt rijden.

Waarbij je een afrekening per kwartaal krijgt bij je wegenbelasting.

Verhoging van de brandstof prijzen in europees verband.

 

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Clarke
Het kabinet heeft al aangegeven dat de huidige opzet van de kilometerheffing doorgaat.
Een petitie zal dan weinig nut hebben.

Een landelijke en vooral massaal opgezette burgerlijke ongehoorzaamheid die een aantal weken zou duren heeft meer kans van slagen.
een referrendum moet wel kunnen toch ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd petitie gaat niet meer helpen dat is in t verleden al zo vaak gebleken.

Burgelijke ongehoorzaamhied word afgestraft met hoge boete of zelfs gevangenisstraf van die gekken dus dat lukt ook niet.

Zoals 44 piet al eerder aangaf stemmen op een partij die t absoluuut niet wil [en dus terug wil draaien]in mei 2011 bij de 2 e kamer verkiezingen is t enige wat hout zou kunnen snijden.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Clarke

Een landelijke en vooral massaal opgezette burgerlijke ongehoorzaamheid die een aantal weken zou duren heeft meer kans van slagen.


Precies, ik zal ook niemand toestemming gaan geven om dat ding in mijn auto te monteren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je toestemming is niet nodig.

Geen kastje word je ws net als deze behandeld.

 

DEN HAAG - Chauffeurs met een kapot kilometerheffingskastje in de wagen worden door de Nederlandse overheid als crimineel bestempeld en lopen kans op een gevangenisstraf van een half jaar of een boete die tot 18.500 euro kan oplopen. Dit zou staan in het wetsvoorstel van minister Camiel Eurlings.

 

Veroordeelden houden tien jaar lang een strafblad. Niet betalen kan betekenen dat het rijbewijs wordt ingevorderd en de wagen buiten gebruik wordt gesteld. Knoeit een trucker met het kastje dan kan dat vier jaar verblijf in de gevangenis opleveren. En een boete van 74.000 euro.

 

Iedere weggebruiker met een vrachtwagen of auto is volgens het wetsvoorstel zelf verantwoordelijk voor de werking van het kastje. De defecten moeten binnen acht uur worden gemeld aan de Dienst Wegverkeer. En binnen drie weken moet het kastje weer in orde zijn.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Zo´n kastje komt niet in mijn wagen. Dat is mijn persoonlijk eigendom en zodoende off-limits voor de overheid.

 

Hoe denken ze dat met huurauto´s op te gaan lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Zo´n kastje komt niet in mijn wagen. Dat is mijn persoonlijk eigendom en zodoende off-limits voor de overheid.

Hoe denken ze dat met huurauto´s op te gaan lossen?
ik ben het wel met je eens , maar er is in feite geen persoonlijk eigendom , omdar alles waar de overheid vergunnings voor afgeeft of wat hun bekend is kunnen ze inbeslag nemen . En dat doen ze regelmatig, als je dronken achter het stuur . of niet aan de apk voldoet. , of een geheime zender. of ze noemen iets illegaal enz enz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...