Ga naar inhoud


rekeningrijden is dat wel zo eerlijk bedoeld?


Gast 44piet

Aanbevolen berichten


  • Reacties 325
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mijn auto van de zaak heeft al een kastje voor rittenregistratie. Houdt perfect mijn ritten bij en seint ze per GPRS door. Via een speciale website kan ik mijn rijtijden bekijken en de gevolgde route. De coördinator op kantoor kan ook perfect zien waar we op een zeker moment rijden, tenminste zolang het ding in de zakelijk stand staat.

Op die speciale website worden ook de topsnelheden bijgehouden tijdens de ritten.

Voor mij veranderd er dus niet zo veel, ik zie alleen aankomen dat het karretje weer aangepast moet worden.

 

Wat ik wel vind is dat ze die gegevens ook moeten gebruiken voor fileregistratie, doorseinen die hap en beschikbaar maken voor navigatiesystemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de jaren '70 heb ik een film gezien (de glazen mens

of zoiets).

Het ging om een stad in de toekomst ,de overheid had controle

over alles ,pinnen ,wat je koopt in de winkel,waar en wanneer

je waar bent,met wie je praat enz enz enz.

In die tijd vond ik die film belachelijk echt SF ,maar tot

mijn spijt moet ik zeggen bijna alles is uitgekomen.

 

Wanneer krijgen we een chip in onze hersenen zodat ze

ons gedrag kunnen controleren ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
In de jaren '70 heb ik een film gezien (de glazen mens
of zoiets).
Het ging om een stad in de toekomst ,de overheid had controle
over alles ,pinnen ,wat je koopt in de winkel,waar en wanneer
je waar bent,met wie je praat enz enz enz.
In die tijd vond ik die film belachelijk echt SF ,maar tot
mijn spijt moet ik zeggen bijna alles is uitgekomen.

Wanneer krijgen we een chip in onze hersenen zodat ze
ons gedrag kunnen controleren ?
in een computerblad , computeridee staat een toekomst visie , dat het zeker is dat de computer ooit de complete heerschappij kan overnemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Mijn auto van de zaak heeft al een kastje voor rittenregistratie. Houdt perfect mijn ritten bij en seint ze per GPRS door. Via een speciale website kan ik mijn rijtijden bekijken en de gevolgde route. De coördinator op kantoor kan ook perfect zien waar we op een zeker moment rijden, tenminste zolang het ding in de zakelijk stand staat.
Op die speciale website worden ook de topsnelheden bijgehouden tijdens de ritten.
Voor mij veranderd er dus niet zo veel, ik zie alleen aankomen dat het karretje weer aangepast moet worden.

Wat ik wel vind is dat ze die gegevens ook moeten gebruiken voor fileregistratie, doorseinen die hap en beschikbaar maken voor navigatiesystemen.
Lijkt heel onschuldig tot er de ``foute ``regering zit, zoals wel vaker is gebeurd . nazi`s bijv
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom wil een regering iets controleren? Dat zijn beleidsmakers die wij zelf kiezen. De reden voor rekeningrijden is beslist noodzakelijk want anders word het er niet keihard doorheengedrukt.

We zitten ook niet te wachten op wegennet wat onbruikbaar is doordat er te veel blik op staat.

 

Daarnaast speelt het milieu ook nog eens mee en ik vind het persoonlijk prima dat die onnodig vette karren fiks moeten afrekenen.

 

Wellicht veranderd er nu ook iets in de economie, die bouwvakkers en wegenbouwers rijden van oost naar west, noord naar zuid.

Elke dag weer, en waarom? Geen idee, dat bedrijf had ook personeel die in de regio zelf zat maar die zit weer aan de andere kant van Nederland hun kunstjes te doen. Nu de onnodige kilometertjes straks flink geld gaat kosten veranderd dat hopelijk ook!

 

Ik zie echter nog niet zo gauw bedrijfen failliet gaan, de voorrijkosten zullen omhoog gaan, als de klant daar niet mee akkoord is zoeken ze maar een lokaal bedrijf die hetzelfde kunstje kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Waarom wil een regering iets controleren? Dat zijn beleidsmakers die wij zelf kiezen.


Ik hoop dat jij je lekker voelt met jou standpunt.

Maar ik heb mijn twijfels of ze het wel ze eerlijk
bedoelen.

Ik ben wel gek :D maar denk toch niet dat in denhaag
eliens zitten cry maar maar handelen in denhaag uit
onze naam blush .
De waarheid ligt ergens in het midden ,ik drink me nog een
vodkatje :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Origineel bericht van: pukje
ik drink me nog een vodkatje :D


Zuip je maar lam, het kan en mag anno 2009 nog steeds smile

dat zal in 2010 ook nog weg mogen net als roken ,dat brengt
geld in het laadje.

Maar ik ben zwaar erop tegen dat ik ieder moment in de auto
gecontroleerd wordt.

dadelijk komen nog sensoren in de stoelen omdat je per
persoon bij moet betalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen er om lachen maar in de VS lopen al mensen met een chipje in hun arm als proef ter vervanging van t paspoort.

Hier in nederland komt de proef met de chip in t paspoort zelf om zogenaamd sneller door de paspoort controle op schiphol te komen en er zijn natuurlijk altijd wel bedrijven die er toekomst in zien zoiets te ontwikkelen.

Neem maar van mij aan al diegene die nu positief staan tegenover dit soort ontwikkelingen straks t meeste spijt krijgen als we allemaal als vee worden behandelt.

Wat al deels zo is ga maar eens ergens bezwaar maken bij de overheid.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Neem maar van mij aan


Hoewel ik het ook niks vind zal ik maar even advocaat van de duivel spelen:

Maar je bent wel sneller door de paspoort controle heen!

En op die chip kan ook prima een OV-prepaid sectie komen, kun je nooit meer vergeten een kaartje te kopen smile

En als er ingebroken is in je huis hoeven ze de dader niet meer te zoeken, alleen nog maar op te halen!

En on topic, rekeningrijden kan per persoon afgerekend worden dus dat worden geen extra sensoren meer in de stoelen.




Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Waarom wil een regering iets controleren?


Door mensen onder te brengen in een systeem wat de beleidsmakers hebben bedacht.
Worden mensen afhankelijk.
De beleidsmakers zitten zelf achter de knoppen en krijgen daardoor "nog meer" macht.
Met macht maak je geld.

Maar we moeten niet klagen want we hebben ze zelf gekozen.

En nee, ik denk ook dat rekeningrijden niet zo eerlijk is maar veranderen kan ik het niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...