Ga naar inhoud


rekeningrijden is dat wel zo eerlijk bedoeld?


Gast 44piet

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: AEO
Minister Eurlings heeft echt gelijk dat de meeste automobilisten erop vooruit gaan, tenminste, als je niet meer dan 500 kilometer per jaar rijdt! wink

Ja hoor erop vooruitgaan........dat riepen ze met de verplichte zorgverzekering ook cry
Let maar op Eurlings zal de 6e minister zijn die over dit dossier struikeld. Weet je nog het debakel van Tineke tolpoort, of de "gleuf van Hanja Maij-Weggen" :D
In een vorig kabinet was hij nog een fel tegenstander van rekening rijden, hij is nu wel erg gauw omgegaan die limburger.
Belachelijk ook voor woorden zijn voorstellen, het wordt gewoon betaald in de file staan.
Het auto gebruik wordt goedkoper zegt hij, en door de spitsheffing zullen er minder auto´s gaan rijden.
Maar doordat het gebruik goedkoper wordt zullen juist weer veel mensen een nieuwe auto kopen, en daar komen de files weer aan crazy
En dan heb ik het nog niet eens over het vervallen van de provinciale opcenten als zijn plannetje doorgaat.
Toch een extra belasting verhoging om de provicies koest te houden confused
Je bent dan gewoon weer bij af, gewoon cancellen die onzalige voorstellen.


En als de files onverhoopt mochten verdwijnen door het rekeningrijden, dan zullen de flitspalen wel weer renderen zeker ?
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 325
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:
En als de files onverhoopt mochten verdwijnen door het rekeningrijden
Die verdwijnen niet alleen gaan we in vuilere lucht rijden met heel veel auto s van voor 87 dat is wat Eurlings gaat bereiken.
Ik zou willen dat die 2 schapen van verkeer en waterstaat is in de werkelijkheid gingen leven.
De problemen die ze hebben op dat ministerie lossen ze niet op maar nieuwe creeren daar zijn ze sterk in.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze maken zich toch zo'n zorgen over die zogenaamde babyboom generatie (irritant woord trouwens).

 

We moeten straks doorwerken tot 67, omdat er straks meer mensen thuis zitten dan werken.

 

En wat gebeurt er met de files, als al die mensen niet meer naar hun werk moeten?

 

Kilometerheffing kan via de brandstof accijns, spits toeslag is niet meer nodig, want de files zullen minder en minder worden, ook volgens officiele onderzoeken...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
ik denk dat de smartcard die je in het kastje doet
persoonlijk is ,4 personen 4 verschillende kaartjes

Ik vraag het mij af... Het is veel aantrekkelijker om een kastje te binden aan een auto. Nieuwe auto's krijgen nieuwe kastjes, fabrikant blij, er moet het eea administratief worden verwerkt als je een andere (2e hands)auto koopt, ambtenaren blij. Anders zou je iedere keer je kastje moeten laten 'updaten' als je een andere bak koopt. Het eerste kastje is gratis, de volgende is tjing tjing €€. Maar ik vond het verhaal wel goed om te horen dat mensen die veel centjes hebben en nu ook dure bakken rijden met de km-heffing slapend rijk worden. Kost hun bak nu 100.000e, daar zit dan 40.000e BPM op, die vervalt, kost die bak nog maar 60.000e. Zelfs tegen het hoogste tarief (12cnt/km) zijn ze veeeeeeeeeeeeeeel goedkoper uit dan nu, en jij met je afgetrapte bak waar je heeeeel blij mee bent omdat je je niks beters kunt veroorloven subsidieert die dikke vette slee. Ik kan niet anders concluderen dat dat naar huidige NL-maatstaven inderdaad een heel eerlijk systeem is!

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eurlings zegt dat de files veel minder worden met kn heffing, volgens mij moeten we dat eerst nog maar eens zien voor we dat gan geloven. Als deze minister een vent is zegt hij toe dat de km heffing verdwijnt en wordt terugbetaald als de files niet minder worden. Dan nog iets over draagvlak: de meeste mensen die dit treft werken elke dag, en hebben geen tijd voor allerlei lobbyclubjes, of het moet de anwb zijn die de belangen van haar leden verkwanselt. Allerlei subsidiegroepjes lijken hier de dienst uit te maken, en dat moet stoppen, de werkende mens moet het maar eens voor het zeggen krijgen, in het huidige nederland is die alleen goed om nog meer te betalen, hoorde gisteren weer dat de energierekening honderden euros omhoog gaat voor "het milieu". Een grotere dooddoener is er niet.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, 29% van al het verkeer zijn plezier uitjes hoorde ik gister. Nou dacht ik tot gister altijd als ik in mijn file van gemiddeld 20 km (van de 70 km die ik moet afleggen enkele rit) kom, dat al die andere mensen ook naar hun werk gingen. Maar NEE, die zijn blijkbaar allemaal onderweg naar de supermarkt, pretparken, dierentuinen, speeltuinen, opa en oma, dagje shoppen, etc etc. Zeg mensen dat kan niet de bedoeling zijn he? Daar zijn onze moderne snelwegen uit de tijd van Swibertje niet opgebouwd!

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattools
Ach, 29% van al het verkeer zijn plezier uitjes hoorde ik gister. Nou dacht ik tot gister altijd als ik in mijn file van gemiddeld 20 km (van de 70 km die ik moet afleggen enkele rit) kom, dat al die andere mensen ook naar hun werk gingen. Maar NEE, die zijn blijkbaar allemaal onderweg naar de supermarkt, pretparken, dierentuinen, speeltuinen, opa en oma, dagje shoppen, etc etc. Zeg mensen dat kan niet de bedoeling zijn he? Daar zijn onze moderne snelwegen uit de tijd van Swibertje niet opgebouwd!
Die eurlings moeten ze opknopen met zijn gelieg.
Elke kleuter weet dat niemand voor zijn lol in de file staat, zij zal de komma wel fout hebben gelezen met zijn dyslectische rotkop.
En iedereen slikt het maar en meneertje Camiel(debiel) begint gelijk met moties van wantrouwen te gooien tegen zijn persoon als anderen vinden dat hij niet de waarheid verteld, alsof hij zijn "eerlijkheid" kracht bij wil zetten.
Iedereen weet dat hij liegt, maar blijkbaar spelen er andere belangen bij.
Het is gewoon een poppenkast en elke intelligente nederlander weet allang dat er een spelletje word gespeeld om financiële belangen.


Die belangen weet iedereen nu inmiddels.
Nederland is technisch financieel failliet door die knuppel van een Bos.
Met exorbitante staatsschulden en begrotingstekorten zullen onze kinderen opgescheept zitten door 20 jaar politiek wanbeleid.
De aankomende 4 generaties zijn we bezig de puinbakken van dit kabinet op te ruimen en zullen 4 generaties Nederlanders voro hoge belastingdruk komen te staan!
Hoera voor het linkse kabinet!!
Jongens, blijf vooral PVDA, SP,Groenlinks en D66 stemmen ,dan gaat het helemaal goed komen...
sick

En ik weet de oplossing wel, maar dat mag ik niet zeggen vanwege deze politiek correcte politiestaat!
Maar wat mij betreft gaan de grenzen eenzijdig open!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattools
Zelfs tegen het hoogste tarief (12cnt/km) zijn ze veeeeeeeeeeeeeeel goedkoper uit dan nu, en jij met je afgetrapte bak waar je heeeeel blij mee bent omdat je je niks beters kunt veroorloven subsidieert die dikke vette slee. Ik kan niet anders concluderen dat dat naar huidige NL-maatstaven inderdaad een heel eerlijk systeem is!


Ik las anders bij de ANWB dat voor duurdere wagens al tarieven worden genoemd van 42,8 cent/km. Dan praat je over een 8 jaar oude Toyota Landcruiser (die dus ook al BPM heeft afgetikt).

T B
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...