Ga naar inhoud


rekeningrijden is dat wel zo eerlijk bedoeld?


Gast 44piet

Aanbevolen berichten

Onzinnig systeem, dat weer miljarden gaat kosten. En wij maar tot 67 doorwerken, want het is allemaal niet meer betaalbaar.

 

Hebben we net die betuwelijn klaar, die miljaden gekost heeft, krijgen we weer zo'n draak van een systeem, wat totaal overbodig is.

 

We hebben immers al jaren lang een kilometerheffing, de accijnzen op de brandstoffen. Dat systeem kun je aanpassen zo je wilt.

 

Wat is dus het grote geheim? Spits.

 

Als je straks om 8 uur 's-morgens naar Amsterdam rijdt, ben je zwaar de l*l. Dat volgens mij de enige reden voor dit monsterlijke systeem. Anders kun je alles immers volledig via de accijnzen regelen.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 325
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Er moet evenveel en waarschijnlijk meer belasting binnen komen. Het rekening rijden moet worden gefinanceerd (Miljarden)

Je denkt toch niet dat BPM en houdersschapsbelasting echt helemaal worden afgeschaft. Zolang je auto niet op uilenzeik of koeienstront loopt ga je gewoon vet meer betalen. Teruggave

van BPM op de kilometerprijs van je 2e hands gekochte auto, vergeet het maar. Het is gewoon weer een andere belasting, want een benzineprijs van 2,50 tot 3,50 gaat geen hond betalen (pakweg 5c tot 10c per km)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor de zoveelste onzinmaatregel dat we met z'n alle weer gaan betalen. mad

 

Na de betuwelijn, C2000 etc komt het zogenaamde rekening rijden.

En zoals vele al noemen al mijn gegevens in 1 systeem en de overheid kan zo zien waar en wanneer ik ergens ben geweest. Sorry maar dat gaan meerdere voor het gerecht gooien. cry

En daar gaan onze belastingcenten weer want de overhied houd de rechters wel aan het werk....

De zoveelste flop is of wordt weer geboren....... crazy

 

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hugogertie
En zoals vele al noemen al mijn gegevens in 1 systeem en de overheid kan zo zien waar en wanneer ik ergens ben geweest. Sorry maar dat gaan meerdere voor het gerecht gooien. cry


Dat denk ik ook, en ik verwacht dan ook dat de wet op privacy de invoering van het systeem onmogelijk gaat maken.
Trouwens, wie gaat het hele wagenpark voorzien van hardware die de registratie van de km's gaat verzorgen?

Zal wel weer een constructie worden: is uw auto niet uitgerust met registratiesysteem valt u onder de oude regeling, alle nieuwe auto's vanaf datum bla bla dienen fabriek af verplicht uitgerust zijn met een dergelijk systeem.
Bij een defect dient u direct de maximale vergoeding per dag te betalen van bla bla.

Later gaan ze ook direct parkeergeld innen via zelfde systeem en wat dacht je van overschrijding van de Vmax, dit gaat ook automatisch geregeld worden. Einde flitscontrole, immers pakkans is 100% ook bij wegwerkzaamheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang men geen ander effectief vervoermiddel heeft om zich van A naar B te verplaatsen, zal men de rekening, onder welke naam dan ook, blijven betalen.

De rest is een illusie. Want de consument is gewoon de melkkoe.

Met vriendelijke groet,

 

Restful

XTREND6500, XTREND6500, 2x draaibaar DVB Triax schotel 105 cm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Origineel bericht van: hugogertie
En zoals vele al noemen al mijn gegevens in 1 systeem en de overheid kan zo zien waar en wanneer ik ergens ben geweest. Sorry maar dat gaan meerdere voor het gerecht gooien. cry


Dat denk ik ook, en ik verwacht dan ook dat de wet op privacy de invoering van het systeem onmogelijk gaat maken.
Trouwens, wie gaat het hele wagenpark voorzien van hardware die de registratie van de km's gaat verzorgen?

Zal wel weer een constructie worden: is uw auto niet uitgerust met registratiesysteem valt u onder de oude regeling, alle nieuwe auto's vanaf datum bla bla dienen fabriek af verplicht uitgerust zijn met een dergelijk systeem.
Bij een defect dient u direct de maximale vergoeding per dag te betalen van bla bla.

Later gaan ze ook direct parkeergeld innen via zelfde systeem en wat dacht je van overschrijding van de Vmax, dit gaat ook automatisch geregeld worden. Einde flitscontrole, immers pakkans is 100% ook bij wegwerkzaamheden.

Ik vraag mij ook nog af of de auto`s die wel bpm en houderschapbelasting hebben afgetikt met daar boven op de btw ook nog, dat tarief moeten betalen zoals de nieuwe gevallen.Anders betalen ze wel dubbel. En de wet op de privacy die wordt al tijden verkracht , ze nemen gewoon een wet aan met beperkingen , en later gaan die beperkingen gewoon eruit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
...en wat dacht je van overschrijding van de Vmax, dit gaat ook automatisch geregeld worden. Einde flitscontrole, immers pakkans is 100% ook bij wegwerkzaamheden.


Er had natuurlijk al lang een systeem kunnen zijn met transponders en ontvangers gekoppeld aan een begrenzer in de auto
waardoor de maximum snelheid op een weg niet kan worden overschreden.
Het zou nog mooier zijn als zo'n systeem dan niet alleen bij te hoge, maar ook bij te lage snelheden ingrijpt.
Zijn we misschien verlost van die 75km/h rijders op 80km wegen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Origineel bericht van: hugogertie
En zoals vele al noemen al mijn gegevens in 1 systeem en de overheid kan zo zien waar en wanneer ik ergens ben geweest. Sorry maar dat gaan meerdere voor het gerecht gooien. cry


Dat denk ik ook, en ik verwacht dan ook dat de wet op privacy de invoering van het systeem onmogelijk gaat maken.



Ik denk dat die ook het maar enigszins tegenzullen houden. Ja, wat de scherpe kantjes er soms vanaf vijlen. Maar dat is.
De OV-chipkaart weet ook alles van je.
De NS en andere vervoerders moeten alleen maar BELOVEN dat ze het niet voor andere doeleinden gaan gebruiken. Ze worden op hun blauwe ogen geloofd.

Maar stel voor dat ze het over 10jaar toch willen doen? En er zit een regering, met beide Kamers die akkoord gaan met de wetswijziging ervoor? Dan wordt het zo ingevoerd en zeer waarschijnlijk met terugwerkende kracht tot 2012.
Dan weten ze precies dat je even naar de supermarkt bent geweest, of in de rosse buurten smile

Privacy is met invoeren van rekeningrijden (Nederlandse stijl) totaal weg.

Dus kom op mensen, weiger dit systeem. Het gaat in Nederland niet alleen om rekeningrijden over de autosnelwegen, maar ook daarbuiten, en binnen de gemeente.

Deze maatregel is een ordinaire melkkoe die wordt verkocht onder het motto van het is: GROEN en daarom is het noodzakelijk. Dit argument wordt steeds vaker misbruikt als maatregel om iets door te drukken.

Dan nog te bedenken dat er helemaal geen systeem bestaat om het allemaal in te registeren.
De overheid is nu al niet eens in staat om enige vorm van ICT projecten uit te voeren, laat staan het invoeren van rekeningrekening.
Hoe zal het moeten als straks een Duitser aan de grens komt, moet hij dan eerst een kastje laten inbouwen?

Deze vorm van rekeningrijden is onzinnig. En eerlijk gezegd heb ik het idee dat Camiel Eurlings dat zelf ook weet, want het heeft de invoering al eens eerder uitgesteld.
Zijn voorgangers kwamen ook nooit verder dan het roepen van...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is hier al genoemd: Fraudegevoelig... Hoeveel mensen zullen gaan proberen een stukje zilverpapier over de ontvanger te leggen om te zien of ze de GPS signalen kunnen ontwijken? Of wordt hij ook gekoppeld aan de km-teller? Dan wordt het een ingewikkeld, duur systeem. En hoe gaat het in het stedelijk gebied waar nu de navigatiesystemen ook niet altijd goed werken, of in tunnels? Of pakt hij dan maar de gemiddelde afstand tussen de voorlaatste goede meting, en de laatste? Ik heb onlangs een vliegtochtje gemaakt, en daarna de log van mijn GPS uitgelezen en over google earth geplaatst. Kennelijk heb ik een tijdje storing in de satellietontvangst gehad, want waar ik wel rijnlecht gevlogen heb, stonden de logpunten in een slingerlijn achter elkaar, daarmee de onderlinge afstand wel groter makend dan de werkelijkheid. Overkomt je zoiets met je rekeningrijden-kastje dan betaal je straks dus ook voor spookkilometers!

 

Het is wel werkverschaffing, want er zullen flink wat manuren gaan zitten aan het inbouwen van die systemen. Dat zullen dan vast ook weer gecertificeerde bedrijven moeten worden, die gediplomeerde en beëdigde mensen in dienst moeten hebben, als verlengstuk van de belastingdienst...

 

Hoe gaat het straks bij de grens? Houdt het km-tellertje dan op met rekenen, want we hoeven toch niet te betalen voor onze Duitse, of Belgische kilometers?

 

Enfin, vragen te over. Het antwoord van onze overheid is al bekend: Waarom zullen we het gemakkelijker maken wanneer het ingewikkeld kan? We moeten immers ambtenaren aan het werk houden...

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond zag ik de bedenker (?) van dit plan vol trots beweren dat 59% van de autorijders goedkoper zouden gaan rijden.

 

Ik dacht onmiddelijk terug aan de invoering van het zorgstelsel.

Ook die bedenker (?) stelde dat het grootste deel van de bevolking minder kwijt zou zijn.

De praktijk nu: Aan premie (dus OOK het deel wat ingehouden wordt op het inkomen), vermeerderd met eigen risico en veel middelen

die NIET meer vergoed worden, ben ik het dubbele kwijt.

 

Ik denk dat het met dit plan net zo zal gaan.

 

Inderdaad: ik ben een politiek zwartkijker.Maar zo ben ik niet geboren.

Generaties politici hebben mij zo gemaakt.

 

Groetjes en veel rijplezier ! Pestvogel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het de bedoeling de slijtage van de wegen op de veroorzaker ervan te verhalen?

Is het de bedoeling de kleine man door de hogere kosten thuis te houden?

Is het de bedoeling de verbrandingsgassen te verminderen?

Wat gaat men aanrekenen per km aan iemand die electrisch rijdt of op lucht of op waterstof?

 

Of is het gewoonweg de bedoeling MEER GELD in het laadje te krijgen? Want dat zal het zeker: meer opbrengen.

whistleIk loop al een tijdje op deze aarbol rond en ben ervan overtuigd dat Vadertje Staat GEEN LIEFDADIGHEIDSINSTELLING is anders gaat ie failliet! mad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers

Of is het gewoonweg de bedoeling MEER GELD in het laadje te krijgen? Want dat zal het zeker: meer opbrengen.


Daar ben ik anders nog niet zo zeker van.

Het zal vooral veel, heel veel geld kosten om dit systeem in de lucht te brengen en vervolgens te onderhouden. Of er daarna nog wat overblijft is maar helemaal de vraag. Dit systeem is veel te complex, ik denk juist dat de kosten veel groter zijn dan de opbrengsten. Er wordt voornamelijk aan extra kapitaalvernietiging gedaan, de enige activiteit waar 's-rijks ambtenaren in uitblinken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...