Ga naar inhoud


rekeningrijden is dat wel zo eerlijk bedoeld?


Gast 44piet

Aanbevolen berichten

Er is maar een oplossing: weg met BPM, wegenbelasting en accijns op brandstof omhoog.

Wie meer rijdt of minder zuinig rijdt betaald zelf de prijs hiervoor.

Drukte op de wegen? Niemand gaat hier vrijwillig instaan, er is altijd noodzaak toe.

Rekeningrijden is hier geen oplossing voor.

Meer asfalt wel, net zo goed dat de politie moet gaan letten op verkeersdoorstroming ipv Vmax. Iedereen die onnodig de verkeersdoorstroming belemmert mag wat mij betreft een vette prent krijgen en dan mag oom agent als bonus 50% van de bekeuring in eigen zak steken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 325
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Jan Ambers

Ik loop al een tijdje op deze aarbol rond en ben ervan overtuigd dat Vadertje Staat GEEN LIEFDADIGHEIDSINSTELLING is anders gaat ie failliet!


Volgens mij is vadertje Staat voor een groot deel wel degelijk een liefdadige instelling.
En daar moet het andere deel voor bloeden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie denkt dat dit het rijden goedkoper maakt is niet goed bij z'n hoofd!

Auto's zullen ook niet echt goedkoper worden, natuurlijk niet. Ook niet de kleinere auto's!

Als het technisch kan zal het ook gebeuren dat elke snelheidovertreding beboet gaat worden. Dit maakt het autorijden heel onaangenaam, met name het inhalen bijvoorbeeld wordt onmogenlijk.

Veel grensarbeiders (wonen in NL werken in B/D) rijden met een D of B kenteken omdat ze daar aantoonbaar de meeste Km rijden. Zij gaan dus 2 keer belasting betalen?

Als ik het me goed herinner was het Duitse systeem van rekeningrijden alleen bedoeld voor vrachtwagens. De berichten dat dit systeem ook personenauto's moet gaan belasten komen staads vaker in het nieuws.

De ANWB moeten we snel opdoeken en een belangenbehartiging oprichten die voor en niet tegen de automobilisten is. De Haagse lobby heeft hier een grootte vinger in de pap.

Lpg rijders waren altijd al schoner dan benzine en diesel rijders en dit is altijd beloont met een 3voudige wegenbelsting?

Het gaat hier om zoveel mogelijk geld op te strijken en >niets< anders, het milieu heeft en had hier nog nooit iets mee te maken.

 

Henk

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat denk je als de belastingdienst al die facturen naar de autobezitters moet sturen ?.......Leuker kunnen we het maken.... Sorry maar die dienst is al zo vaak door het ijs gezakt die kunnen er echt geen tigduzend facturen per maand bijkrijgen. Dan denk ik dat we France telcom praktijken tegen komen bij de belastingdienst....Sorry harder kunnen we niet werken.

Het meest indrukwekkende is dat de bezitters van kleine zuinige auto's meer gaan betalen dan dat ze nu doen. cry

 

 

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederland is doorgeschoten met hun toeslagen.

Hier in B krijg ik 3 a 4 keer per jaar een brief,maar

van de belastingdienst uit NL krijg ik 4 a 5 keer per jaar

een brief maar dan wel 5 a 6 briefen tegelijk.

 

Ik wil niet een politieke discussie uitlokken maar van al

die toeslagen rotzooi wordt ik knetter gek ,en nu komt nog

eens straat(wegen) belasting er iedere maand bij.

 

Van de andere kant kan je ook wel eens voordeel hebben door

de belasting chaos ,zo heb ik van hun (de nl belasting) een

kado gekregen van 1.100 euro waar ik geen recht op heb.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meest simpele oplossing zonder allerlei infrastructuur is natuurlijk na afschaffing van bpm en motorrijtuigenbelasting een accijnsverhoging.

De gps-heffing bied in de toekomst meer mogelijkheden.

Dal en spitsuren, km tarief afhankelijk van het tijdstip dat je rijdt.

Bij de leaserijder krijgt men meer inzicht in prive en zakelijke kilometers frauderen wordt lastiger.

De eerste paar km zwaarder belasten waardoor mensen die dicht genoeg bij hun werk wonen worden gestimuleerd om bv op de fiets te gaan.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij nu invalt...

 

ALS dit systeem er komt, en dat zal best, hebben we een miljarden kostend systeem, dat wellicht nooit waterdicht wordt, maar wat WEL een landelijk dekkend traject controle systeem is... Zeggen ze nu natuurlijk niet, maar als het systeem eenmaal draait, wordt in NL altijd achteraf de eigenlijke bedoeling van het systeem pas duidelijk. En privacy is voor alle bedrijven van toepassing, behalve voor de overheid.

 

Dat is K*T. Ook al omdat ik (en mijn vrouw) motor rijden...

 

Het wordt tijd dat NL eens niet alles maar slikt, maar eens in aktie komt! Harde aktie!!!

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: privatos
Ik rijd zo'n 20000 km per jaar.
20000 x € 0.03 = € 600,-
Nu betaal ik 4 x € 92,- = € 368,-
Tel uit je winst.


Deze berekening klopt natuurlijk voor geen meter ook je nieuwe auto wordt dan duizenden euro's goedkoper. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon een onuitvoerbaar systeem

 

iedere auto moet een gps tranciever in de auto hebben.

het systeem moet fraude ongevoelig zijn.

het systeem moet gecontroleerd worden (apk ??)

het staats incasso buro moet voor de afrekening zorgen.

 

De rechten van de mens (privicy) ???

op grond van privicy is de slimme stroom/gas/water meter

van de baan door een beslissing van de 1. kamer.

 

m.a.w. ik zie het niet komen tired

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak me niet ongerust, dit komt er ook echt niet door.

De huidige minister Eurlings is een verstandig man.

Er wordt op dit moment al meer aan de wegen gedaan dan onder bewind van al zijn voorgangers.

 

MBT auto van de zaak rijders: iedereen die in een kar rijdt van de zaak moet sluitende km registratie hebben, zoniet standaard bijtelling. Niet mee eens? registratieunit in de auto!

 

We gaan hier met zijn allen echt geen miljarden weggooien om te kunnen rekeningrijden. Er is geen minister die de boeken inwil als het sufferdje die het miljardenkostende rekeningfiasco ingevoerd heeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

rekeningrijden is onzin op de manier zoals ze nu doen geloven.

Gewoon basishouderschap belasting behouden maar veel lager. BPM moet eraf van de Europese commissie. Brandstof accijns hoeft niet omhoog want we krijgen natuurlijk het kwartje van Kok terug :D

Maar als je het op de brandstof int is het heel simpel de vervuiler en de mensen die veel rijden betalen veel en de zuinige auto's en mensen die weinig rijden betalen minder. smile

Het zogenaamde spitsrijden oplossen met tolpoorten kan een oplossing zijn. eek In frankrijk werkt dit ook maar staan er daarom minder files ?

Maar dat is voor een regering te simpel waarom makkelijk doen als het moeilijk kan en de belastingbetaler veel geld gaat kosten. cry

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...