theparasol Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 Er is maar een oplossing: weg met BPM, wegenbelasting en accijns op brandstof omhoog. Wie meer rijdt of minder zuinig rijdt betaald zelf de prijs hiervoor. Drukte op de wegen? Niemand gaat hier vrijwillig instaan, er is altijd noodzaak toe. Rekeningrijden is hier geen oplossing voor. Meer asfalt wel, net zo goed dat de politie moet gaan letten op verkeersdoorstroming ipv Vmax. Iedereen die onnodig de verkeersdoorstroming belemmert mag wat mij betreft een vette prent krijgen en dan mag oom agent als bonus 50% van de bekeuring in eigen zak steken.
D.Quijote Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 Moet je dan als buitenlander een verkeersvignet kopen, want daas hoor ik nog niets over. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Pestvogel Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 Origineel bericht van: Jan Ambers Ik loop al een tijdje op deze aarbol rond en ben ervan overtuigd dat Vadertje Staat GEEN LIEFDADIGHEIDSINSTELLING is anders gaat ie failliet! Volgens mij is vadertje Staat voor een groot deel wel degelijk een liefdadige instelling. En daar moet het andere deel voor bloeden.
POLAKS Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 Wie denkt dat dit het rijden goedkoper maakt is niet goed bij z'n hoofd! Auto's zullen ook niet echt goedkoper worden, natuurlijk niet. Ook niet de kleinere auto's! Als het technisch kan zal het ook gebeuren dat elke snelheidovertreding beboet gaat worden. Dit maakt het autorijden heel onaangenaam, met name het inhalen bijvoorbeeld wordt onmogenlijk. Veel grensarbeiders (wonen in NL werken in B/D) rijden met een D of B kenteken omdat ze daar aantoonbaar de meeste Km rijden. Zij gaan dus 2 keer belasting betalen? Als ik het me goed herinner was het Duitse systeem van rekeningrijden alleen bedoeld voor vrachtwagens. De berichten dat dit systeem ook personenauto's moet gaan belasten komen staads vaker in het nieuws. De ANWB moeten we snel opdoeken en een belangenbehartiging oprichten die voor en niet tegen de automobilisten is. De Haagse lobby heeft hier een grootte vinger in de pap. Lpg rijders waren altijd al schoner dan benzine en diesel rijders en dit is altijd beloont met een 3voudige wegenbelsting? Het gaat hier om zoveel mogelijk geld op te strijken en >niets< anders, het milieu heeft en had hier nog nooit iets mee te maken. Henk
pukje Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 Ik vraag mij af hoe lossen ze het op met de buitenlanders ? Belgie wilde ook zoiets maar kreeg op zijn kop door de EU
hugogertie Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 Wat denk je als de belastingdienst al die facturen naar de autobezitters moet sturen ?.......Leuker kunnen we het maken.... Sorry maar die dienst is al zo vaak door het ijs gezakt die kunnen er echt geen tigduzend facturen per maand bijkrijgen. Dan denk ik dat we France telcom praktijken tegen komen bij de belastingdienst....Sorry harder kunnen we niet werken. Het meest indrukwekkende is dat de bezitters van kleine zuinige auto's meer gaan betalen dan dat ze nu doen. VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
pukje Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 Nederland is doorgeschoten met hun toeslagen. Hier in B krijg ik 3 a 4 keer per jaar een brief,maar van de belastingdienst uit NL krijg ik 4 a 5 keer per jaar een brief maar dan wel 5 a 6 briefen tegelijk. Ik wil niet een politieke discussie uitlokken maar van al die toeslagen rotzooi wordt ik knetter gek ,en nu komt nog eens straat(wegen) belasting er iedere maand bij. Van de andere kant kan je ook wel eens voordeel hebben door de belasting chaos ,zo heb ik van hun (de nl belasting) een kado gekregen van 1.100 euro waar ik geen recht op heb.
borsjea Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 De meest simpele oplossing zonder allerlei infrastructuur is natuurlijk na afschaffing van bpm en motorrijtuigenbelasting een accijnsverhoging. De gps-heffing bied in de toekomst meer mogelijkheden. Dal en spitsuren, km tarief afhankelijk van het tijdstip dat je rijdt. Bij de leaserijder krijgt men meer inzicht in prive en zakelijke kilometers frauderen wordt lastiger. De eerste paar km zwaarder belasten waardoor mensen die dicht genoeg bij hun werk wonen worden gestimuleerd om bv op de fiets te gaan.
pukje Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 volgens http://www.nu.nl/politiek/2122955/belg-wil-beneluxsysteem-kilometerheffing.html beginnen de belgen (indirect) te protesteren
bigtwin Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 Wat mij nu invalt... ALS dit systeem er komt, en dat zal best, hebben we een miljarden kostend systeem, dat wellicht nooit waterdicht wordt, maar wat WEL een landelijk dekkend traject controle systeem is... Zeggen ze nu natuurlijk niet, maar als het systeem eenmaal draait, wordt in NL altijd achteraf de eigenlijke bedoeling van het systeem pas duidelijk. En privacy is voor alle bedrijven van toepassing, behalve voor de overheid. Dat is K*T. Ook al omdat ik (en mijn vrouw) motor rijden... Het wordt tijd dat NL eens niet alles maar slikt, maar eens in aktie komt! Harde aktie!!! ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Gast privatos Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 Ik rijd zo'n 20000 km per jaar. 20000 x € 0.03 = € 600,- Nu betaal ik 4 x € 92,- = € 368,- Tel uit je winst.
Gast aart44 Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 Origineel bericht van: privatos Ik rijd zo'n 20000 km per jaar. 20000 x € 0.03 = € 600,- Nu betaal ik 4 x € 92,- = € 368,- Tel uit je winst. Deze berekening klopt natuurlijk voor geen meter ook je nieuwe auto wordt dan duizenden euro's goedkoper.
pukje Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 Het is gewoon een onuitvoerbaar systeem iedere auto moet een gps tranciever in de auto hebben. het systeem moet fraude ongevoelig zijn. het systeem moet gecontroleerd worden (apk ??) het staats incasso buro moet voor de afrekening zorgen. De rechten van de mens (privicy) ??? op grond van privicy is de slimme stroom/gas/water meter van de baan door een beslissing van de 1. kamer. m.a.w. ik zie het niet komen
theparasol Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 Ik maak me niet ongerust, dit komt er ook echt niet door. De huidige minister Eurlings is een verstandig man. Er wordt op dit moment al meer aan de wegen gedaan dan onder bewind van al zijn voorgangers. MBT auto van de zaak rijders: iedereen die in een kar rijdt van de zaak moet sluitende km registratie hebben, zoniet standaard bijtelling. Niet mee eens? registratieunit in de auto! We gaan hier met zijn allen echt geen miljarden weggooien om te kunnen rekeningrijden. Er is geen minister die de boeken inwil als het sufferdje die het miljardenkostende rekeningfiasco ingevoerd heeft.
hugogertie Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 rekeningrijden is onzin op de manier zoals ze nu doen geloven. Gewoon basishouderschap belasting behouden maar veel lager. BPM moet eraf van de Europese commissie. Brandstof accijns hoeft niet omhoog want we krijgen natuurlijk het kwartje van Kok terug Maar als je het op de brandstof int is het heel simpel de vervuiler en de mensen die veel rijden betalen veel en de zuinige auto's en mensen die weinig rijden betalen minder. Het zogenaamde spitsrijden oplossen met tolpoorten kan een oplossing zijn. In frankrijk werkt dit ook maar staan er daarom minder files ? Maar dat is voor een regering te simpel waarom makkelijk doen als het moeilijk kan en de belastingbetaler veel geld gaat kosten. VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Aanbevolen berichten