Ga naar inhoud


rekeningrijden is dat wel zo eerlijk bedoeld?


Gast 44piet

Aanbevolen berichten


  • Reacties 325
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: privatos
Ik rijd zo'n 20000 km per jaar.
20000 x € 0.03 = € 600,-
Nu betaal ik 4 x € 92,- = € 368,-
Tel uit je winst.


Deze berekening klopt natuurlijk voor geen meter ook je nieuwe auto wordt dan duizenden euro's goedkoper. laugh
de oude ook die is minder waard . want die belasting die daar nog op zat is weg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Deze berekening klopt natuurlijk voor geen meter ook je nieuwe auto wordt dan duizenden euro's goedkoper. laugh

Als je als oudje bezig bent met je laatste auto heb je daar natuurlijk niets aan.
Als je helemaal geen auto hebt en voortaan provinciale belasting moet betalen heb je daar ook niets aan.
Als je een 2e handsauto koopt, blijft er van die duizenden euro's ook niets meer over om jou te compenseren.

Als de regering flink is moeten ze ook eens bekend maken welke 60% van de mensen dan goedkoper uit is.
Dat zijn m.i. de mensen met de duurste auto's en mensen die nu al nauwelijks van een auto gebruik maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat

Als de regering flink is moeten ze ook eens bekend maken welke 60% van de mensen dan goedkoper uit is.
Dat zijn m.i. de mensen met de duurste auto's en mensen die nu al nauwelijks van een auto gebruik maken.


Dus de mensen die 20.000 km per jaar rijden of minder die zijn met deze regeling goedkoper uit.
Althans zo wordt het uitgelegd. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het bekende verhaal. Maar dat helpt ze niks, europa dwingt ze om de BPM af te schaffen dus ze moeten wel wat anders.

 

Als iedereen nu gewoon tegen rekeningrijden is en blijft komt het vanzelf goed. Laten ze voortaan maar BPM gaan heffen op fietsen of 45 kilometer karren. Voetgangers worden ook nog niet geplukt, kun je perfect BPM op schoenen gaan heffen!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
de bedoeling van elke wijziging is om meer
geld binnen te krijgen.


Ook de mensen die in het buitenland zoals België wonen moeten mee gaan betalen, alleen is nog niet bekend hoe.
Dus je zult ook mee moeten betalen @pukje. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: satcat

Als de regering flink is moeten ze ook eens bekend maken welke 60% van de mensen dan goedkoper uit is.
Dat zijn m.i. de mensen met de duurste auto's en mensen die nu al nauwelijks van een auto gebruik maken.


Dus de mensen die 20.000 km per jaar rijden of minder die zijn met deze regeling goedkoper uit.
Althans zo wordt het uitgelegd. laugh


ligt aan je auto.
ik ben met m'n 15000 km al duurder uit


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: satcat

Als de regering flink is moeten ze ook eens bekend maken welke 60% van de mensen dan goedkoper uit is.
Dat zijn m.i. de mensen met de duurste auto's en mensen die nu al nauwelijks van een auto gebruik maken.


Dus de mensen die 20.000 km per jaar rijden of minder die zijn met deze regeling goedkoper uit.
Althans zo wordt het uitgelegd. laugh
Nou zijn die mensen nooit zo goed in uitleggen.
Dat geldt natuurlijk alleen voor mensen met nieuwe auto's.
Kijk maar eens in de tabel dat mensen met een auto van 8 jaar oud eigenlijk altijd duurder uit zijn.
En overal zijn ze de provinciale belastingen nog vergeten die er zeker aan komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat
En overal zijn ze de provinciale belastingen nog vergeten die er zeker aan komen.


Ja en ook de spitsheffing dat is nog niet bekend hoeveel dat zal zijn.
Als je nu al nooit in de spits rijd kun je dat dus buiten beschouwing laten. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat gaan ze dan doen met iemand die keurig voor de spits van huis wegrijdt en normaal gesproken ook voor de spits op de plaats van bestemming aanwezig is, maar door het jarenlange bezuinigen op de autowegen telkens in de file staat en daardoor vanzelf in de spits komt?

Mag die dan een factuur naar de belasting sturen?

 

Het zou trouwens een keer tijd worden, simpel jullie sturen mij een factuur als ik iets te hard rij, jullie krijgen van mij een factuur als ik niet snel genoeg kan rijden omdat jullie de wegen niet in orde hebben.

 

Wat ik in de hele discussie nog niet hebt gelezen is dat er wel gesteld wordt dan moet je maar een zuinigere auto kopen, maar wat als je niet anders kunt en je moet in een diesel slurpende bus rijden?

4 bouwvakkers in een zuinige fiat panda met het gereedschap boven op het dak lijkt me toch ook niet de oplossing.

 

Heb trouwens toch nog wel snel even een bereking gemaakt 60.000Km x 0,06 cent is wel 3600 euro terwijl ik nu 76 euro per 3 maand betaal mad

Daarnaast betaal ik nog eens zo'n 3000 euro aan accijns.

En wil ik na 300.000 km mijn auto inruilen dan krijg ik er ook nog eens een stuk minder voor terug als de BPM is komen te vervallen.

Denk dat bij de invoering van dit systeem jullie dan wel meer moeten gaan betalen voor een beveiligings- of telefoonsysteem :D

 

Suc6

 

Gerrit

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
En wat gaan ze dan doen met iemand die keurig voor de spits van huis wegrijdt en normaal gesproken ook voor de spits op de plaats van bestemming aanwezig is,

Gerrit


Waar ik benieuwd naar ben, naar de definitie van SPITS (nee niet de Avondspits van Frits Spits). Welke tijden versta je er nog onder.
Volgens mij rijdt Nederland al om 6 uur in de ochtend naar zijn/haar werk en begint de terugreis al om half vier in de middag op gang te komen.
Dus in hemelsnaam hoe moet je dan nog voor het spitsuur vertrekken?

Tineke Netelenbosch heb ik echt eens een wereldvreemd betoog horen houden op de radio toen zij er nog verantwoordelijke was. Volgens haar rijden Nederlanders al om 8uur in de ochtend op bezoek naar hun tante of bezoek brengen aan het bos. Deze mensen zouden dan weggehouden moeten worden van de (snel)weg. Dan verdwijnen de files wel in het land.
Ik vraag mij of met deze plannen de zelfde uitgangspunten nog worden gehanteerd. crazy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij hier regelmatig rond 5 uur al weg en dan is het al spits.

Tot 6 uur is het rijden van inhalende vrachtwagen naar inhalende vrachtwagen en na 6 uur rijden rechts de vrachtwagens en links de personen auto's.

Meestal ben ik dan tussen 6.45 en 7.30 uur (afhankelijk van de files) op de plaats van bestemming.

Nog eerder weg gaan kan wel, maar dan sta ik om 6.30 uur bij de klant en heb denk ik dan weinig kans dat er ook al iemand aanwezig is om me naar binnen te laten.

 

Zou het geen oplossing zijn om tussen bijv. 7.00 uur en 9.00 uur de snelwegen verboden gebied te verklaren voor bestuurders die geen 120 mogen, willen of kunnen?

Die zorgen er dan maar voor dat ze rond die tijd staan te laden of lossen zodat de rest door kan rijden en op tijd op zijn/haar werk kan zijn. En na deze spits kunnen deze langzamere bestuurders ook weer gewoon doorrijden omdat de meeste files dan al weer weg zijn.

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B

Zou het geen oplossing zijn om tussen bijv. 7.00 uur en 9.00 uur de snelwegen verboden gebied te verklaren voor bestuurders die geen 120 mogen, willen of kunnen?
Die zorgen er dan maar voor dat ze rond die tijd staan te laden of lossen zodat de rest door kan rijden en op tijd op zijn/haar werk kan zijn.


Denk dat je hier de weg even flink kwijt bent.
Dan ligt logistiek Nederland nagenoeg plat
en heb jij ook gauw geen werk meer frown


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...