Ga naar inhoud


rekeningrijden is dat wel zo eerlijk bedoeld?


Gast 44piet

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: theparasol

Waar het op vast loopt is immer bij opritten en afritten.
Opritten omdat bestuurders elkaar geen ruimte geven en de auto's er schuin tussen worden gedrukt, soms al aan begin vd oprit waardoor ook weer asfalt verloren gaat.



Origineel bericht van: theparasol

bestuurders hebben die alleen rekening houden met zichzelf


Ben vorige week voor m'n werk in Duitsland geweest
en ben nu tot de conclusie gekomen
dat veel nederlandse bestuurders
een voorbeeld kunnen nemen aan de duitse bestuurders.

daar word je er altijd tussen gelaten als je naar links wilt om in te halen.
hier krijg je die kans vaak niet,met als gevolg dat mensen hem er wel tussen moeten drukken.

ook lkw chauffeurs rijden beter.
wanneer in duitsland zo iemand wil inhalen,
doet ie eerst een tijdje de richting uit,
en dan gaat ie pas naar links.

in nederland gaat de richting ook wel uit,
maar gelijktijdig met het uitvoegen naar links.

denk dat dit alles te maken heeft met de mentaliteit
van de nederlandse automobilist.
ikke,ikke,ikke eerst!
En wat nog het ergste is,is dat velen het zelf niet eens in de gaten hebben.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 325
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

wat mij stoort aan het NL rijgedrag is

1. sta je op de oprit en de wagen achter je gaat op

de autoweg en dan gaat ie naast jou zitten zodat je niet

op de autoweg kan.

2. de vrachtwagens rijden zo dicht op elkaar dat je er niet

tussen kan om b.v. een afrit te nemen.

 

In D komt dat weinig voor vermoedelijk omdat daar meer

politie in burgen rondrijden en asociaal rijgedrag kan wel

1.000,00 euro kosten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In duitsland mag je harder rijden dan in Nederland wat ook voor een betere doorstroming zorgt.

In Nederland hebben we driebaanswegen waar we de middenrijders tegenkomen, cry waar je dan van rechts helemaal naar links moet om die maloten in te halen, en als ze gewoon zoveel mogelijk rechts blijven rijden wordt de weg maximaal benut. wink

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje

2. de vrachtwagens rijden zo dicht op elkaar dat je er niet
tussen kan om b.v. een afrit te nemen.




Dat doen ze om te voorkomen dat een auto ertussenin in mekaar wordt gedrukt bij een evt ongeval.
In jouw voordeel dus!
Als je eraf moet,waarom dan niet iets eerder naar rechts gaan?
En achter die LKW's aanvoegen?

Of ben jij zoéén die steeds links rijdt,
en op 't laatst nog even snel wil uitvoegen naar de afrit? wink


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Technisch gezien is er nu al zo veel mogelijk.

Een auto begrenzen op de maximum snelheid van een bepaalde weg is technisch ook mogelijk.
Maar dat wil niet zeggen dat het financieel mogelijk is cq de investering waard is.

En je vergelijk mbt die Xantia snap ik ff niet. PeterP had het over een Nissan Almera die volgens fabriek 1:15 doet en hij claimt daar 1:20 mee te rijden.

Dat zogenaamde nieuwe rijden gedoe zeker? Was het de ANWB niet die daar al kritiek op geuit had mbt meer slijtage van de motoren? Moet je voor de gein eens doen, 45 a 50 km/h in de 5 en dan versnellen naar 80. Dat kan echt niet gezond zijn.
Die xantia doet dat zonder het nieuwe rijden .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
Die xantia doet dat zonder het nieuwe rijden .

Ja, da's leuk, maar dat heeft niks met wat peterp zei te maken.
Een polo blue motion zou maar 3.3 liter brandstof op 100km gebruiken ( Bron ) dus als we zo gaan beginnen...


Origineel bericht van: pukje

maarja we hadden het over de KM heffing

+1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje

In D komt dat weinig voor vermoedelijk omdat daar meer
politie in burgen rondrijden en asociaal rijgedrag kan wel
1.000,00 euro kosten.


Je krijgt niet alleen een boete, maar ook strafpunten. Bij voldoende strafpunten kan je je rijbewijs inleveren.
Voor de Duitsers zegt Flensburg genoeg, daar verzamelen ze dan je puntjes.
Beide zaken zou in Nederland wel eens mogen ingevoerd, zoals bij de Duitsers dan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Origineel bericht van: 44piet
Die xantia doet dat zonder het nieuwe rijden .

Ja, da's leuk, maar dat heeft niks met wat peterp zei te maken
+1
toevallig toch wel . de xantia loopt veel zuiniger dan de fabrieksopgave en daar zat peterp met zijn auto ook mee , en dus krijg je een te hoge rekening te betalen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje

HAHAHA jaja dit verklaart ook de vele kettingbotsingen
met vrachtwagens.

maarja we hadden het over de KM heffing

was net weer op het nieuws 3 bussen op
elkaar door teweinig afstand.

het leuke in zo een situatie is dat de verzekering niet
vergoed omdat het geen schade is aan derden ,het zijn
voertuigen van de zelfde eigenaar blush
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
toevallig toch wel . de xantia loopt veel zuiniger dan de fabrieksopgave en daar zat peterp met zijn auto ook mee , en dus krijg je een te hoge rekening te betalen

Als dat dan echt zo veel scheelt zou je je eerder af kunnen vragen of de fabrieksopgave geen tiepvaudt is. Zal niet de eerste keer zijn.

Aan de andere kant spelen er natuurlijk meerdere factoren mee. Het is slechts een gemiddelde van een deel stad en een deel openbare weg.
Dus als je dat in de praktijk niet met een 50-50 verdeling rijdt zal je gemiddelde er ook anders uitzien.

Nooit je schoonmoeder meenemen kan zo ook gunstiger uitvallen... :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Origineel bericht van: 44piet
toevallig toch wel . de xantia loopt veel zuiniger dan de fabrieksopgave en daar zat peterp met zijn auto ook mee , en dus krijg je een te hoge rekening te betalen

Als dat dan echt zo veel scheelt zou je je eerder af kunnen vragen of de fabrieksopgave geen tiepvaudt is. Zal niet de eerste keer zijn.

Aan de andere kant spelen er natuurlijk meerdere factoren mee. Het is slechts een gemiddelde van een deel stad en een deel openbare weg.
Dus als je dat in de praktijk niet met een 50-50 verdeling rijdt zal je gemiddelde er ook anders uitzien.

Nooit je schoonmoeder meenemen kan zo ook gunstiger uitvallen... :D
In het geval van pamela A ook ?:-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik nodig die hummie uit dan kan hij kennis maken met het nieuwe rijden

niet direkt ergens op afgeven als je er niks vanaf weet

dat doen alleen mensen die er bang voor zijn of rij je in een hummer hummie?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...