Gerard 76 Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 Origineel bericht van: theparasol Waar het op vast loopt is immer bij opritten en afritten. Opritten omdat bestuurders elkaar geen ruimte geven en de auto's er schuin tussen worden gedrukt, soms al aan begin vd oprit waardoor ook weer asfalt verloren gaat. Origineel bericht van: theparasol bestuurders hebben die alleen rekening houden met zichzelf Ben vorige week voor m'n werk in Duitsland geweest en ben nu tot de conclusie gekomen dat veel nederlandse bestuurders een voorbeeld kunnen nemen aan de duitse bestuurders. daar word je er altijd tussen gelaten als je naar links wilt om in te halen. hier krijg je die kans vaak niet,met als gevolg dat mensen hem er wel tussen moeten drukken. ook lkw chauffeurs rijden beter. wanneer in duitsland zo iemand wil inhalen, doet ie eerst een tijdje de richting uit, en dan gaat ie pas naar links. in nederland gaat de richting ook wel uit, maar gelijktijdig met het uitvoegen naar links. denk dat dit alles te maken heeft met de mentaliteit van de nederlandse automobilist. ikke,ikke,ikke eerst! En wat nog het ergste is,is dat velen het zelf niet eens in de gaten hebben.
pukje Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 wat mij stoort aan het NL rijgedrag is 1. sta je op de oprit en de wagen achter je gaat op de autoweg en dan gaat ie naast jou zitten zodat je niet op de autoweg kan. 2. de vrachtwagens rijden zo dicht op elkaar dat je er niet tussen kan om b.v. een afrit te nemen. In D komt dat weinig voor vermoedelijk omdat daar meer politie in burgen rondrijden en asociaal rijgedrag kan wel 1.000,00 euro kosten.
hugogertie Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 In duitsland mag je harder rijden dan in Nederland wat ook voor een betere doorstroming zorgt. In Nederland hebben we driebaanswegen waar we de middenrijders tegenkomen, waar je dan van rechts helemaal naar links moet om die maloten in te halen, en als ze gewoon zoveel mogelijk rechts blijven rijden wordt de weg maximaal benut. VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Gerard 76 Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 Origineel bericht van: pukje 2. de vrachtwagens rijden zo dicht op elkaar dat je er niet tussen kan om b.v. een afrit te nemen. Dat doen ze om te voorkomen dat een auto ertussenin in mekaar wordt gedrukt bij een evt ongeval. In jouw voordeel dus! Als je eraf moet,waarom dan niet iets eerder naar rechts gaan? En achter die LKW's aanvoegen? Of ben jij zoéén die steeds links rijdt, en op 't laatst nog even snel wil uitvoegen naar de afrit?
Gerard 76 Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 Origineel bericht van: hugogertie en als ze gewoon zoveel mogelijk rechts blijven rijden wordt de weg maximaal benut. en dat gebeurt dus niet,want als je uitvoegt naar rechts (wat inderdaad veel beter doorstroomt) laat helaas bijna niemand je meer naar links uitvoegen als je weer wilt inhalen.
Gast 44piet Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 Origineel bericht van: hummiesat Technisch gezien is er nu al zo veel mogelijk. Een auto begrenzen op de maximum snelheid van een bepaalde weg is technisch ook mogelijk. Maar dat wil niet zeggen dat het financieel mogelijk is cq de investering waard is. En je vergelijk mbt die Xantia snap ik ff niet. PeterP had het over een Nissan Almera die volgens fabriek 1:15 doet en hij claimt daar 1:20 mee te rijden. Dat zogenaamde nieuwe rijden gedoe zeker? Was het de ANWB niet die daar al kritiek op geuit had mbt meer slijtage van de motoren? Moet je voor de gein eens doen, 45 a 50 km/h in de 5 en dan versnellen naar 80. Dat kan echt niet gezond zijn. Die xantia doet dat zonder het nieuwe rijden .
pukje Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 Origineel bericht van: Gerard 76 Dat doen ze om te voorkomen dat een auto ertussenin in mekaar wordt gedrukt bij een evt ongeval. HAHAHA jaja dit verklaart ook de vele kettingbotsingen met vrachtwagens. maarja we hadden het over de KM heffing
Gast hummiesat Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 Origineel bericht van: 44piet Die xantia doet dat zonder het nieuwe rijden . Ja, da's leuk, maar dat heeft niks met wat peterp zei te maken. Een polo blue motion zou maar 3.3 liter brandstof op 100km gebruiken ( Bron ) dus als we zo gaan beginnen... Origineel bericht van: pukje maarja we hadden het over de KM heffing +1
Amager95 Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 Origineel bericht van: pukje In D komt dat weinig voor vermoedelijk omdat daar meer politie in burgen rondrijden en asociaal rijgedrag kan wel 1.000,00 euro kosten. Je krijgt niet alleen een boete, maar ook strafpunten. Bij voldoende strafpunten kan je je rijbewijs inleveren. Voor de Duitsers zegt Flensburg genoeg, daar verzamelen ze dan je puntjes. Beide zaken zou in Nederland wel eens mogen ingevoerd, zoals bij de Duitsers dan.
Gast 44piet Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 Origineel bericht van: hummiesat Origineel bericht van: 44piet Die xantia doet dat zonder het nieuwe rijden . Ja, da's leuk, maar dat heeft niks met wat peterp zei te maken +1 toevallig toch wel . de xantia loopt veel zuiniger dan de fabrieksopgave en daar zat peterp met zijn auto ook mee , en dus krijg je een te hoge rekening te betalen
pukje Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 Origineel bericht van: pukje HAHAHA jaja dit verklaart ook de vele kettingbotsingen met vrachtwagens. maarja we hadden het over de KM heffing was net weer op het nieuws 3 bussen op elkaar door teweinig afstand. het leuke in zo een situatie is dat de verzekering niet vergoed omdat het geen schade is aan derden ,het zijn voertuigen van de zelfde eigenaar
Gast hummiesat Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 Origineel bericht van: 44piet toevallig toch wel . de xantia loopt veel zuiniger dan de fabrieksopgave en daar zat peterp met zijn auto ook mee , en dus krijg je een te hoge rekening te betalen Als dat dan echt zo veel scheelt zou je je eerder af kunnen vragen of de fabrieksopgave geen tiepvaudt is. Zal niet de eerste keer zijn. Aan de andere kant spelen er natuurlijk meerdere factoren mee. Het is slechts een gemiddelde van een deel stad en een deel openbare weg. Dus als je dat in de praktijk niet met een 50-50 verdeling rijdt zal je gemiddelde er ook anders uitzien. Nooit je schoonmoeder meenemen kan zo ook gunstiger uitvallen...
Gast 44piet Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 Origineel bericht van: hummiesat Origineel bericht van: 44piet toevallig toch wel . de xantia loopt veel zuiniger dan de fabrieksopgave en daar zat peterp met zijn auto ook mee , en dus krijg je een te hoge rekening te betalen Als dat dan echt zo veel scheelt zou je je eerder af kunnen vragen of de fabrieksopgave geen tiepvaudt is. Zal niet de eerste keer zijn. Aan de andere kant spelen er natuurlijk meerdere factoren mee. Het is slechts een gemiddelde van een deel stad en een deel openbare weg. Dus als je dat in de praktijk niet met een 50-50 verdeling rijdt zal je gemiddelde er ook anders uitzien. Nooit je schoonmoeder meenemen kan zo ook gunstiger uitvallen... In het geval van pamela A ook ?:-)
Gast peterp Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 ik nodig die hummie uit dan kan hij kennis maken met het nieuwe rijden niet direkt ergens op afgeven als je er niks vanaf weet dat doen alleen mensen die er bang voor zijn of rij je in een hummer hummie?????
pukje Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 Origineel bericht van: peterp dat doen alleen mensen die er bang voor zijn of rij je in een hummer hummie????? de hummer rijders trekken zich niets daarvan aan ,zij trekken toch iedere cent kosten (en nog meer) van de auto af bij de belasting.
Aanbevolen berichten