Ga naar inhoud


rekeningrijden is dat wel zo eerlijk bedoeld?


Gast 44piet

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: S40
Hollanders zijn toch hypocriet!
Toen Belgie een wegenvignet wou invoeren,dan waren de Hollanders aant huilen dat ze dan wel omrijden via Duitsland...
En nu komen ze af met rekeningrijden,goed bezig.

grtz


Dus jij vind het wel normaal als je 1 keer door een land reist je dan maar een vignet moet aan schaffen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 325
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Fatfreddy
Origineel bericht van: S40
Hollanders zijn toch hypocriet!
Toen Belgie een wegenvignet wou invoeren,dan waren de Hollanders aant huilen dat ze dan wel omrijden via Duitsland...
En nu komen ze af met rekeningrijden,goed bezig.

grtz


Dus jij vind het wel normaal als je 1 keer door een land reist je dan maar een vignet moet aan schaffen.


Ja nu wel. mad

En laat me niet lachen aub...1 keer lol. :D
Het stikt hier van de Hollanders in het weekend.

grtz

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alhoewel ze aan de ene kant aan één Europa werken, heeft ondertussen elk land zijn eigen tolheffing.

 

Frankrijk heeft zijn tolwegen, Oostenrijk zijn autobahn Vignet, Zwitserland zijn Vignet, Duitsland zijn Umwelt sticker, en ik ben er vast nog wel een paar vergeten.

 

Het wordt tijd voor een wegenbelasting voor geheel Europa, Anders wordt op den duur de voorruit ondoorzichtig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fatfreddy
Dus jij vind het wel normaal als je 1 keer door een land reist je dan maar een vignet moet aan schaffen.


Neen!!! maar Oostenrijk en Zwitserland doen het ook zo en daar wordt het algemeen aanvaard.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

och, een ieder weet toch dat dit weer een verkapte vorm is van extra belasting, die melkkoe (lees: auto) is nog niet voldoende uitgemolken.

 

 

De volgende zaken zijn echt niet doordacht:

 

1. Maar als je een auto al hebt, ben je vooral de eerste jaren veel duurder uit (je hebt al meebetaald aan de BPM. direct aan een nieuwe, of indirect aan een tweedehands)

2. In 1 klap wordt je huidige auto veel minder waard.....immers de BPM valt weg voor een nieuwe, en dus is een nieuwe interessanter dan jouw tweedehandsje van 3 jaar oud.

3. Het laatste jaar zullen de dealers echt geen nieuwe auto's verkopen. Als je een nieuwe wilt, wacht je toch even? De BPM valt weg, dus een Mercedes wordt opeens € 200000 goedkoper. Zelfs een golf wordt dan al 6000 goedkoper.

4. die kastjes....ja ja, de overheid betaalt, ook het inbouwen? Ze worden erin gezet waarschijnlijk tijdens de (verplichte) APK keuring, en de keuring wordt dan gewoon verhoogt met € 30-40 of zo. En als hij kapot gaat? Wie betaalt het repareren, of eventueel vervangen? Hoe weet je dat hij kapot gaat? via een lampje op het dashboard? En als je auto gejat wordt...ALs je een andere tweede hands koopt, en hij zit er nog niet in?

5. De buitenlanders betalen ook? Duitsers en Belgen? En als je als Zweed hier ff op vakantie komt? Via een vignet, en hoe weet je dan hoeveel km deze rijdt?

6. Je betaalt ook voor de buitenlandse kilometers? Als je een dagje naar duitsland gaat, of naar het buitenland gaat met vakantie?

7. De wegen- of houderschapsbelasting valt weg, dus ook de provinciale opcenten voor de provincies. Dat was een leuk zakcentje, en ze gaan het met andere belastingen compenseren. Maar mag niets met de auto te maken hebben. Dus: iedere burger betaalt daar aan mee met een extra belasting om dit verlies te compenseren. Dus ook diegene die GEEN auto heeft, wordt geconfronteerd met een hogere belasting (zonnebelasting, ingezetene belasting what ever)

8. Een belangrijk deel van de autorijders, en zeker in de spits zijn de leaseautoos. Om eerlijk te zijn, die zullen het allemaal koud laten, die mensne pak je er echt niet mee.....hoppa, het zit in de leaseprijs, en die betaalt de chauffeur niet. Die tanken ook allemaal aan de snelweg, ook al weet een ieder dat daar de brandstof veel duurder is dan langs een provinciale weg.

9. Je auto is voor reparatie bij de garage, je krijgt een huurauto mee.....zit ook een kastje in, en kan de dealer zien (dus kan hij het kastje uitlezen) welke tijdstippen, hoeveel kilometer je rijdt, en direct afrekenen, of krijg je een soort naheffing via de dealer als hij de rekening krijgt van de overheid (Pffft wat een administratie)

10. Het kastje is alleen voor rekening rijden.....ja. ja, binnenkort is het dan mogelijk om een bekeuring voor te hard rijden te krijgen, gewoon eea slim uitlezen. De minister twijfelde al bij de vraag of het gebruikt wordt bij criminele aktiviteiten.

11. Is het kastje binnenkort ook te gebruiken door verzekeringmaatschappijen, om je gestolen auto te traceren?

 

Kortom......weer veel duurder uit, en moeilijker te doorgronden zoals gewoonlijk met elke 'nieuwe' belastingmaatregel.

 

 

Dus ik rijd nu 10000 km / jaar, en betaalt nu € 110/3 mnd belasting, is € 440 per jaar.

Met de nieuwe maatregel, met mijn huidige auto: 10000 x 0,06 = € 600 per jaar.

En dan nog eventueel de spitsheffing als die er nog bij komt, en 10000 km is gewoon veel minder dan het gemiddelde.

Hoezo goedkoper????

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerlijk zullen we alles delen?Wie zoet is krijgt lekkers En wie stout is gaat in de zak, het is zo weer Sinterklaas,en alleen die is volgens mij eerlijk,de rest vertouw ik voor geen Meter,want praatjes vullen geen gaatjes.Ik vrees dat de Goed Heiligman en zijn ZwartePieten dit keer zakken te kort komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat maar om twee dingen 1 GELD -- 2 controle en macht . Zij kunnen op den duur een ongebreidelde macht krijgen waar elk verzet en oppositie op voorhand getackeld kan worden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Duitsland zijn Umwelt sticker


Die kost éénmalig €uro 5,-

Ik zou die maar buiten beschouwing laten. En valt in het niet bij de andere landen. Blij dat ik in D woon en met dat rekening rijden gezeik niks te maken heb. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
Duitsland zijn Umwelt sticker


Die kost éénmalig €uro 5,-

Ik zou die maar buiten beschouwing laten. En valt in het niet bij de andere landen. Blij dat ik in D woon en met dat rekening rijden gezeik niks te maken heb. :D
op andere vlakken kennen ze het daar anders ook wel . Gartenzaun z b
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: S40
Hollanders zijn toch hypocriet!
Toen Belgie een wegenvignet wou invoeren,dan waren de Hollanders aant huilen dat ze dan wel omrijden via Duitsland...
En nu komen ze af met rekeningrijden,goed bezig.

grtz


vergeet niet dat "onze" regering niet namens ons spreekt, ik heb persoonlijk nog niemand gesproken die dit een goed idee vindt.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ach ja...dat is al zo vaak aan de orde geweest...net zoals het invoeren van een maximale snelheid op de autobahnen. Komt iedere keer weer met regelmaat terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Km meters gereden buiten de landsgrenzen tellen niet mee en worden automatisch afgetrokken\geregistreerd.

 

 

Citaat:
> Moet ik ook betalen in het buitenland?

Nee, de kilometers die u in het buitenland rijdt hoeft u niet in Nederland te betalen. In het buitenland betaalt u vaak al andere kosten, zoals de tol in Frankrijk en de vignetten in Zwitserland en Oostenrijk. De techniek moet ervoor zorgen dat u vanaf de grens niet meer betaalt.

 

Hier staan meer FAQS:

 

http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/veelgesteldevragen

 

 

 

 

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...