Kabeltje87 Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Origineel bericht van: zzzzzzz Schrijft er eigenlijk iemand hier zelf XMLTV grabbers, of gebruiken jullie alleen reeds bestaande sources ? Zo mis ik Acht, één+, Ketnet/Canvas+, en nog wel wat zenders in de gids. Met JXMLTV zou ik bijv. Acht en Ketnet/Canvas+ erbij kunnen hebben, maar de enige grabber die daar één+ informatie kan overhalen werkt al lang niet meer (die van teveblad.be) Heb je de file van die grabber (voor teveblad bedoeld ik). En zou je die willen sharen AUB. We zoeken naar de ontbrekende zenders. Misschien kunnen we e.e.a toch werkende krijgen. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Rytec Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Origineel bericht van: zzzzzzz Schrijft er eigenlijk iemand hier zelf XMLTV grabbers, of gebruiken jullie alleen reeds bestaande sources ? Zo mis ik Acht, één+, Ketnet/Canvas+, en nog wel wat zenders in de gids. Met JXMLTV zou ik bijv. Acht en Ketnet/Canvas+ erbij kunnen hebben, maar de enige grabber die daar één+ informatie kan overhalen werkt al lang niet meer (die van teveblad.be) Ik ben druk bezig met uitzoeken en testen met andere grabbers, zelfs probeer ik bestaande grabbers aan te passen naar de nieuwe layouts van de sites zoals teveblad, primo, skynet, etc maar nog steeds zonder resultaat. Op dit moment heb ik de linuxversie van die jxmltv en ben ik daarmee bezig om te kijken of ik niet zelf die data van skynet kan pakken. want de bestaande versie van jxmltv is betalend (10,- voor 6 maanden) en momenteel not available. Ik heb die persoon ook al een mail gestuurd om meer te weten te komen maar nog geen reactie gehad. Ik ben geen programmeur maar het zou wel fijn zijn moesten er zijn die de teveblad grabber zouden kunnen aanpassen. Want met die heb ik tot nu toe wel de channel id's kunnen downloaden maar dan botst ie op het feit dat er geen data in de html pagina gevonden werd, terwijl als je de bron bekijkt wel data beschikbaar is. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Gast zzzzzzz Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Origineel bericht van: Rytec Origineel bericht van: zzzzzzz Schrijft er eigenlijk iemand hier zelf XMLTV grabbers, of gebruiken jullie alleen reeds bestaande sources ? Zo mis ik Acht, één+, Ketnet/Canvas+, en nog wel wat zenders in de gids. Met JXMLTV zou ik bijv. Acht en Ketnet/Canvas+ erbij kunnen hebben, maar de enige grabber die daar één+ informatie kan overhalen werkt al lang niet meer (die van teveblad.be) Ik ben druk bezig met uitzoeken en testen met andere grabbers, zelfs probeer ik bestaande grabbers aan te passen naar de nieuwe layouts van de sites zoals teveblad, primo, skynet, etc maar nog steeds zonder resultaat. Op dit moment heb ik de linuxversie van die jxmltv en ben ik daarmee bezig om te kijken of ik niet zelf die data van skynet kan pakken. want de bestaande versie van jxmltv is betalend (10,- voor 6 maanden) en momenteel not available. Ik heb die persoon ook al een mail gestuurd om meer te weten te komen maar nog geen reactie gehad. Ik ben geen programmeur maar het zou wel fijn zijn moesten er zijn die de teveblad grabber zouden kunnen aanpassen. Want met die heb ik tot nu toe wel de channel id's kunnen downloaden maar dan botst ie op het feit dat er geen data in de html pagina gevonden werd, terwijl als je de bron bekijkt wel data beschikbaar is. Ik heb al wel contact met die gast gehad. Tot voor een maand of zo had ik een betalende licentie lopen (6 maand) en gebruikte die op mijn HTPC. Met over te schakelen naar Dreambox heb ik natuurlijk niet iedere dag meer gekeken of die nog werkte. Ondertussen werkt die dus ook niet meer. Tegen mij wist Olivier te vertellen dat hij wel nog werkt aan zijn project, en deze week zou ik inderdaad niet kunnen registreren. Ik heb ondertussen nog wat getest met die logging en de fout die ik had gemaakt was met mijn commentaar : er stond < -- Ketnet+/Canvas+ -->, en die spatie tussen < en -- was er teveel aan. Eens dat gecorrigeerd overloopt hij 78 events in mijn korte test, maar hij valt over de syntax van de uren. 1 event bijv. is : <programme start="200911170600 +0100" stop="200911171800 +0100" channel="canvasketnetplus.246"> <title>Geen uitzending</title> <desc>De programma's starten opnieuw om 18:00.</desc> <category>Andere</category> <language>nl</language> </programme> en dan komt er als foutmelding : [xmlTVConverter] get_time_utc error: invalid literal for int() with base 10: '' [xmlTVConverter] get_time_utc error: invalid literal for int() with base 10: '' [xmlTVConverter] Bad start/stop time: 200911170600 +0100 (0) - 200911171800 +0100 (0) [Geen uitzending] Die meldingen krijg ik voor elk programma, zodat er uiteindelijk niets geïmporteerd wordt. Ik zal eens kijken hoe het tijdsformaat bij jullie anders is.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 En het is al duidelijk waar het probleem zit : in de Rytec files staan nog 2 extra nullen erbij. Waar jullie parser "20091117060000 +0100" verwacht, vindt hij "200911170600 +0100" (seconden staan er niet bij) Dus eenvoudigweg in de jxmltv.xml alle "spatie+0100" vervangen door "00 +0100", en opnieuw geprobeerd. Bingo ! EPG voor ketnet+/canvas+ en Acht, helaas maar voor 2 dagen, zolang ik een ongeregistreerde versie heb.
Gast MiLo Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Zal op m'n xmltv importer todo lijstje zetten dat seconden niet perse nodig zijn. Dus "200911171307" is ook goed genoeg.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Dank je, MiLo. Is toch fantastisch zo'n directe communicatie met de makers van een programma ? Kon je dat maar met Microsoft ook doen.
Kabeltje87 Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Origineel bericht van: MiLo Ik moet vooral iets aan de logging doen, want de plugin is zo gemaakt dat als de download failt, hij gewoon verder gaat met de volgende actie. Hij pusht geen lege EPG, hij vult altijd alleen maar aan. Excuseer: Toch nog even getest. Heb de netwerkkabel eruit getrokken en een import gestart. en idd het programma zegt 0 entries geïmporteerd en een update van de EPG met 0 entries. De EPG die er voorheen in stond staat er nog in. (ik gebruik Oozoon en die hoeft niet te herstarten) Hierna ben ik dieper gaan graven en ik vond op mijn harde schijf een crash log met een tijdstempel van 5 minuten nadat de import had moeten gebeuren. Conclusie de box is om een of andere reden gecrasht en gereboot. Dit heeft dus het wissen van de EPG veroorzaakt. Conclusie: er is geen probleem. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Rytec Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Origineel bericht van: MiLo Zal op m'n xmltv importer todo lijstje zetten dat seconden niet perse nodig zijn. Dus "200911171307" is ook goed genoeg. We (kabeltje, zzzzzz, satmann en ik zei de gek) gaan hiervoor kijken om dat tot een geheel te laten werken zodat de ontbrekende data, al is het maar voor 2 dagen, kunnen toevoegen. Als jij zsm wil kijken om die 00 functie te laten werken, hoeven we ons daar geen zorgen om te maken. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Dream1975 Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Origineel bericht van: dream-on mooie plugin! is het ook mogelijk ziggo binnen te halen?? In de Rytec definities staat Ziggo al. Zowel het @home gebied als Casema/Multikabel gebied
Gast zzzzzzz Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Origineel bericht van: Kabeltje87 Origineel bericht van: zzzzzzz Schrijft er eigenlijk iemand hier zelf XMLTV grabbers, of gebruiken jullie alleen reeds bestaande sources ? Zo mis ik Acht, één+, Ketnet/Canvas+, en nog wel wat zenders in de gids. Met JXMLTV zou ik bijv. Acht en Ketnet/Canvas+ erbij kunnen hebben, maar de enige grabber die daar één+ informatie kan overhalen werkt al lang niet meer (die van teveblad.be) Heb je de file van die grabber (voor teveblad bedoeld ik). En zou je die willen sharen AUB. We zoeken naar de ontbrekende zenders. Misschien kunnen we e.e.a toch werkende krijgen. Willy Die file staat gewoon bij jxmltv zelf (http://users.skynet.be/jxmltv/download.html). Daar heb ik zelf niets aan geschreven.
Littlesat Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Citaat: Conclusie: er is geen probleem. Welk image gebruik je? Want je krijgt altijd een herstart van Enigma anders krijg je helemaal geen nieuwe EPGs.... behalve als je een Milo of PLi image (en ik dacht ook Nabilo) image hebt. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast zzzzzzz Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Bij mij werkt het ondertussen om die "Press any key to continue" te omzeilen, zowel onder Windows als onder Linux. Dan kun je dus het proces automatiseren, en van 5 zenders voor 2 dagen EPG informatie opvragen. Als je dan een 2e folder aanmaakt, kun je dat nog eens voor 5 zenders doen, en een 3e, en een 4e ;-) Ik heb aan Rytec mijn truukje gestuurd.
Rytec Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Origineel bericht van: zzzzzzz Bij mij werkt het ondertussen om die "Press any key to continue" te omzeilen, zowel onder Windows als onder Linux. Dan kun je dus het proces automatiseren, en van 5 zenders voor 2 dagen EPG informatie opvragen. Als je dan een 2e folder aanmaakt, kun je dat nog eens voor 5 zenders doen, en een 3e, en een 4e ;-) Ik heb aan Rytec mijn truukje gestuurd. Ja hoor, bedankt voor je onderzoekwerk. "Vele handen maken groot werk" Ik ga nu eerst meerdere xml bestanden maken en deze samengooien met de bestaande en testen, ik zal dan ook een nieuwe channel.sources.xml maken. Let wel, t'is maar voor 2 dagen epg voor die ontbrekende zenders... ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Gast zzzzzzz Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 'k Weet dat het maar 2 dagen is, maar JXMLTV heeft wel EPG voor heel veel zenders.
Kabeltje87 Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Origineel bericht van: Littlesat Citaat: Conclusie: er is geen probleem. Welk image gebruik je? Want je krijgt altijd een herstart van Enigma anders krijg je helemaal geen nieuwe EPGs.... behalve als je een Milo of PLi image (en ik dacht ook Nabilo) image hebt. Met Oozoon heb je ook geen herstart nodig!!!! Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen