Ga naar inhoud


auto reboot server


martis

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Heb hier clarkconnect draaien en wil dat de server om 4 uur in de nacht automatisch opnieuw herstart een reboot , heb veel gelezen maar kom er niet uit , hoe dat gaat , ik weet met cronjob , maar kan niet de juiste regel vinden.

 

kan iemand hier een regel posten hoe ik dat moet doen , en als ik hem in de cronjob zet , dan komt het goed , ben nog maar net bezig met linux , dus vandaar dat ik nog niet veel weet

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb de volgende regel er gister in gezet , alleen de server reboot niet , iemand een oplossing , met graag een duidelijke beschrijving, ben nog niet zo weg in linux

 

 

30 4 * * * root /sbin/shutdown -r now >/dev/null

 

Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je aangeven waarom je de server elke nacht om half 5 wilt laten rebooten?

 

Meestal is de wens tot het automatisch rebooten van een server op een vast tijdstip een teken dat er iets anders niet goed gaat. En meestal kan je dan beter werken aan het oplossen van dat probleem, dan aan symptoom bestrijding doen.

 

maar volgens mij moet je root uit je cron regel weg laten, en kan je /sbin/shutdown -r now vervangen door /usr/bin/reboot .

 

Ik neem aan dat je de crontab aanpast met het juiste command (crontab -e) vanuit de gebruiker welke je cron wilt laten draaien?

 

Hein

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fuber
met welk progamma kan je /sbin/reboot bewerken

gr fuber


Op mijn systeem is dat een sym link naar halt:
Code:
bigfellow@box:~$ file /sbin/reboot/sbin/reboot: symbolic link to `halt'bigfellow@box:~$ file /sbin/halt/sbin/halt: ELF 64-bit LSB executable, x86-64, version 1 (SYSV), for GNU/Linux 2.6.0, dynamically linked (uses shared libs), strippedbigfellow@box:~$

En halt kan je bewerken met een hexeditor, want dat is een executable.

Dus nu komt de vraag.... Waarom wil je dat bestand bewerken?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...