martis Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 Hallo Heb hier clarkconnect draaien en wil dat de server om 4 uur in de nacht automatisch opnieuw herstart een reboot , heb veel gelezen maar kom er niet uit , hoe dat gaat , ik weet met cronjob , maar kan niet de juiste regel vinden. kan iemand hier een regel posten hoe ik dat moet doen , en als ik hem in de cronjob zet , dan komt het goed , ben nog maar net bezig met linux , dus vandaar dat ik nog niet veel weet Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
martis Geplaatst: 15 november 2009 Auteur Geplaatst: 15 november 2009 Heb de volgende regel er gister in gezet , alleen de server reboot niet , iemand een oplossing , met graag een duidelijke beschrijving, ben nog niet zo weg in linux 30 4 * * * root /sbin/shutdown -r now >/dev/null Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
Rigolo Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 kan je aangeven waarom je de server elke nacht om half 5 wilt laten rebooten? Meestal is de wens tot het automatisch rebooten van een server op een vast tijdstip een teken dat er iets anders niet goed gaat. En meestal kan je dan beter werken aan het oplossen van dat probleem, dan aan symptoom bestrijding doen. maar volgens mij moet je root uit je cron regel weg laten, en kan je /sbin/shutdown -r now vervangen door /usr/bin/reboot . Ik neem aan dat je de crontab aanpast met het juiste command (crontab -e) vanuit de gebruiker welke je cron wilt laten draaien? Hein
orbiter Geplaatst: 15 november 2009 Geplaatst: 15 november 2009 30 4 * * * /sbin/reboot Elke morgen om 04:30 een reboot
martis Geplaatst: 15 november 2009 Auteur Geplaatst: 15 november 2009 Bedankt. Zal het proberen , kijken wat hij of zei , vanacht doet. gr Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
martis Geplaatst: 16 november 2009 Auteur Geplaatst: 16 november 2009 Het werkt , met de volgende instelling 30 4 * * * /sbin/reboot Elke morgen om 04:30 een reboot Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
Rigolo Geplaatst: 16 november 2009 Geplaatst: 16 november 2009 Ik ben blij dat het werkt, maar ... kan je ons ook nog uitleggen WAAROM je dit wilt?
Lambik61 Geplaatst: 16 november 2009 Geplaatst: 16 november 2009 waarschijnlijk omdat er een applicatie draait die langzaam het geheugen laat vol lopen o.i.d. CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
paardengek Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 Origineel bericht van: Lambik61 waarschijnlijk omdat er een applicatie draait die langzaam het geheugen laat vol lopen o.i.d. Dan lijkt het me handiger om via een cronjob dat bewuste applicatie te herstarten. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Lambik61 Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 Hier herstart ik de server ook niet zonder noodzakelijke reden. Ik ben dus ook wel nieuwsgierig waarom die clarkconnect iedere nacht moet rebooen. CU Lambik VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E
Gast fuber Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 met welk progamma kan je /sbin/reboot bewerken gr fuber
Big fellow Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Origineel bericht van: fuber met welk progamma kan je /sbin/reboot bewerkengr fuber Op mijn systeem is dat een sym link naar halt: Code: bigfellow@box:~$ file /sbin/reboot/sbin/reboot: symbolic link to `halt'bigfellow@box:~$ file /sbin/halt/sbin/halt: ELF 64-bit LSB executable, x86-64, version 1 (SYSV), for GNU/Linux 2.6.0, dynamically linked (uses shared libs), strippedbigfellow@box:~$ En halt kan je bewerken met een hexeditor, want dat is een executable.Dus nu komt de vraag.... Waarom wil je dat bestand bewerken? “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
martis Geplaatst: 19 november 2009 Auteur Geplaatst: 19 november 2009 dat kun je doen met nano Je moet niet steeds dezelfde fouten maken, er is keus genoeg.
Big fellow Geplaatst: 19 november 2009 Geplaatst: 19 november 2009 Origineel bericht van: martis dat kun je doen met nano Een sym link of binary bewerken met nano???? Dat kan dus niet... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Lamko Geplaatst: 19 november 2009 Geplaatst: 19 november 2009 Wil je het bewerken zul je in c moeten kunnen programmeren. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen