Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een HD-satellietontvanger die via SCART en HDMI aangesloten is op een Philips LCD-TV met o.a. tweemaal SCART en tweemaal HDMI ingangen

Bovendien geeft die satelliettuner signaal via SCART aan een Panasonic DVD-recorder (DMR-EH59), die op zijn beurt weer via SCART en HDMI is aangesloten op die TV.

Ik krijg het niet voor elkaar om goed satellietbeeld via die DVDR op de TV te krijgen. Geluid is OK maar er verschijnt een vervormd dubbel beeld; twee naast elkaar bovenin het scherm en dan elk met meervoudige over elkaar geschoven beelden eronder.

Zo kan ik dus niets branden of op hard schijf opnemen.

Vreemde is dat bij afspelen van een DVD het beeld via HDMI en SCART prima is.

Ik heb geen kabel, geen DVB-T of DVB-C; alleen satelliet.

Waarschijnlijk ligt het aan een of andere instelling, maar de gebruiksaanwijzingen van alle drie apparaten gaan ervan uit dat iedereen maar alles begrijpt van deze materie.

Hoe krijg ik, het liefst via HDMI, alles voor elkaar?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Geplaatst:

Je hebt een fout gemaakt ,HD sat reciever via HDMI en niet via scart naar de TV ,wel een Scart naar de DVD Rec.ingang,1 uitgang ervan naar de TV.Bedenk wel dat je zo natuurlijk geen HD opneemt,maar gewoon analoog.Sat kan alleen als een sat reciever met een HDD hebt,En alleen als je er een met een netwerk aansl.hebt kun het opgenomen bestand via je PC downloaden en op dvd branden.De Dreambox 8000 daar kun je een DVD/blueray brander in de Box monteren,+1HDD.Dus hoe meer losse app.des te moeilijker wordt het.

Geplaatst:

De SAT Receiver is een Rebox 9000HD CI PVR Twintuner, met een 1TB HDD. Die dus met HDMI naar de TV, en met SCART naar de DVD-recorder. SAT geeft via HDMI uitstekend beeld op die TV.

De DVD-recorder kan dus niet met HDMI naar de TV maar alleen met SCART? Waarom zit er dan een HDMI-uitgang op die DVD-recorder?

Die TV is een HD-ready; ik begrijp dat dan maximaal 720p en 1080i mogelijk is. Dus moet ik die DVD-recorder daarop afstemmen?

Ik heb het idee dat de TV-ingangen niet goed geprogrammeerd zijn. Het vervelende is dat je die per ingang (en dat zijn er vele) weliswaar kunt instellen, maar de gebruikte afkortingen zijn mij niet allemaal duidelijk.

TV: voor de HDMI-1-ingang (van SAT) heb ik staan "HD dig STB", voor HDMI-2 (van DVD-recorder) hetzelfde, en EXT-1 (van DVD-recorder) staat nu op "HDD/DVDR".

De keuzes voor die ingangen zijn o.a.; DVD, HDD/DVDR, HD rec., VCR, PC, Digiale STB, en HD dig STB.

Gelukkig staat er in het Philips manual geen uitleg over die verschillende mogelijkheden; je zult toch eens service bieden.

Wat moet ik veranderen?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Geplaatst:

De HDMI aansluiting op je DVD rec.is alleen voor weergave,dat zegt overigens niet dat je in HD kunt weergeven,het beeld wort er niet beter van,voor de resterende aansluitingen,maakthet in princiepe niets uit wat je op welke aansl.aansluit.De afkotingen kun je meschien bij Google vinden.HD Dig.settop box is je HDsat reciever.rest maakt niet uit.alleen dan zo inprog.dat er géén HD voorstaat bij de desbetreffende HDMI ingang.die is overigens beveiligt zo dat je (er niet van) kunt opnemen in HD.

Geplaatst:

Bedankt voor het antwoord.

De HDMI-aansluiting voor weergave op de LCD-TV wordt aanbevolen omdat je weliswaar geen HD, maar wel digitaal beeld en geluid doorgeeft, dus optimaal. Om van het Viera-systeem gebruik te kunnen maken (zendergegevens uitwisselen e.d.) is het zelfs nodig dat eveneens SCART aangesloten wordt. Omdat ik daarvan geen gebruik kan maken kan die SCART er dus wel van af.

Het afdraaien van een (legale) DVD en het OSD werken prima zowel via SCART als HDMI.

Het probleem is, dat het signaal van de SAT-receiver via SCART naar de DVDR blijkbaar niet doorkomt, óf het Satellietsignaal van de DVDR niet naar de TV, want ik krijg het op geen enkele manier in beeld, en kan dan ook niets opnemen of branden. Of dat nu ligt aan de verbinding SAT naar DVDR of van DVDR naar TV; hoe kom ik daar achter?

Op de TV (Philips 32PF9731D) heb ik de EXT-1 ingesteld op DVD en de HDMI-1 op Digitale STB.

Bij mijn vorige DVDR ging die verbinding (SAT > SCART > DVDR > SCART > TV) prima, maar de recorder zelf ging kapot, de zwakke hardware van Philips producten voor de zoveelste maal bevestigend (andere recorder erin; werd softwarematig niet geaccepteerd, weg ermee dus).

Het blijft een raadsel.

Geplaatst:

Lennie,je moet natuurlijk wel op je DVD rec.de juiste externe ingang kiezen/instellen voor opname,dit gaat meestal niet vanzelf,dus met de afst.bed. kiezen AV1,AV2,of front=cinch aanstuiting.Als de de TV op de DVD ingang hebt staan,en je zet ja SAT Reciever aan dan moet je het beeld van de SAT kunnen zien als je de juiste ingang hebt gekozen,het Nummer van de Scart ingang staat op de achter kant ,en moet natuurlijk overeenkomen met het nummer op het display.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen