Ga naar inhoud


Welke hd EN pvr receiver?


Gast Yspriem

Aanbevolen berichten

Vraag is dus welk ik moet nemen. Topfield 7710, Rebox re 9000 of de vantage 8000s. Allemaal pvr en hd apparaten en misschien een paar waar geen module in hoeft. Ik wil hd kunnen kijken en kunnen opnemen, al dan niet met een losse hdd. Wat mij heel handig lijkt is opnemen (1 of misschien wel 2 programma's)zonder codering, ook al kijk ik naar een andere zender. Verder wil ik vlot kunnen zappen. Met een usb stick software updaten (met een uitleg) moet te doen zijn. Welke adviseren jullie mij? (ik had een top 5 met op 4 de icord van humax en op 5 de nanoXX)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar waarom dan? Ik heb hier een uitgebreid forum over de vantage gelezen en daar zijn ze ook enthousiast over ondanks de regelmatige updates. Heb jij al ervaring met een andere HD-receiver (van jezelf of een vriend)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gisteren even met de Rebox 9000 kunnen spelen. wat een GAAF apparaat zeg!

 

Hij doet precies wat ik vraag en heeft super mooi beeld. Daarnaast werkt de kaart direct en komen er met regelmaat updates uit van de software.

 

Ik hoef er niet meer over na te denken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: unique
Ik had gisteren even met de Rebox 9000 kunnen spelen. wat een GAAF apparaat zeg!

Dat geldt precies zo voor elk apparaat waar je even mee kunt spelen. Achter de echte onhebbelijkheden kom je toch pas bij een wat langduriger huiskamergebruik.

Over (regelmatige) updates: heel jammer dat ze nodig zijn, heel fijn dat ze komen. Er wordt al jaren geen ontvanger in de markt gezet die ook maar enigszins volwassen is: (zeer) veel updates zijn dus een noodzaak.
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat betreft sw updates hebben jullie wel gelijk ja.

 

maar ik denk dat er geen enkele PVR ontvanger perfect is dus updates noodzakelijk zijn.

 

Watik eigenlijk nog belangrijker vind is dat er blijvende ondersteuning is en niet dat dit na 1/2 er mee ophoud of zo. Kortom, de kwaliteit van de organisatie die er achter zit is vaak het belangrijkst. Probleem is dat je dit vaak vooraf niet kunnen zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rebox en Vantage doen dus wat updates niet voor elkaar onder. Als het om updates voor de lange termijn gaat lijkt mij topfield een betrouwbaar merk omdat die al lang op de markt is. Graag nog (veel) meer reacties hier want ik ben er nog lang niet uit. Wie heeft er een link naar een (mega) test van hd-pvr-receivers? Ik wil ook wel een blad kopen. Tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt in december een nieuwe vantage full hd uit .

Met verwisselbare hd

dual boot linux zou erbij opkunnen etc etc

 

Google maar is op: New vantage vt

 

Misschien gaan dan de prijzen van de 8000 wat omlaag

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: unique
wat betreft sw updates hebben jullie wel gelijk ja.

maar ik denk dat er geen enkele PVR ontvanger perfect is dus updates noodzakelijk zijn.

Wat ik eigenlijk nog belangrijker vind is dat er blijvende ondersteuning is en niet dat dit na 1/2 er mee ophoud of zo. Kortom, de kwaliteit van de organisatie die er achter zit is vaak het belangrijkst. Probleem is dat je dit vaak vooraf niet kunnen zeggen.

Daar heb je helemaal gelijk in. En hoewel natuurlijk niemand een garantie kan geven: gezien de ervaringen met de betreffende importeur is de kans groot dat dit bij de Vantage wel goed zit (en nee: ik heb daar geen aandelen....). Over de organisatie achter de andere ontvangers kan ik helemaal niets zeggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...