Ga naar inhoud


Banken hebben geen kas meer en wisselgeld of vijfjes bijna niet te krijgen?


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Vrijdag was ik bij de ABN AMRO bank om 200 briefjes van vijf te halen. Dit heb ik nodig voor mijn cafe. Ik kreeg te horen dat dit niet meer mogelijk is. Ik moest maar muntgeld uit de automaat halen. Dat kost extra geld en de automaten zijn vaak leeg. Daarbij willen klanten gewoon een briefje ipv en handvol muntgeld. Wat ik mij nou afvraag of ik de enige ben die tegen dit probleem oploopt. Ik kon wel een waardetransport regelen met 10.000 euro aan vijfjes. Op mijn vraag of ze nou echt serieus was of een grapje maakte antwoordde de bankbeambte "u moet de klant dan gewoon laten pinnen".

Tja banken willen liever dat alles naar hun rekeningen vloeit. Maar mogen de mensen zelf beslissen hoe ze willen betalen. Het wordt steeds erger.

 

Parkeren in Amsterdam kan je ook niet meer betalen met geld terwijl volgens mij dat toch een officieel betaalmiddel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: AlanS

Parkeren in Amsterdam kan je ook niet meer betalen met geld terwijl volgens mij dat toch een officieel betaalmiddel is.


Het zal niet lang meer duren dat je dat alleen maar met cheques kan betalen. frown

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het alleen maar bevestigen : onlangs had ik eens 2500 euro cash nodig : de commentaar van de loketbediende was van die aard dat ik er buitenging met een gevoel alsof ik de bank overvallen had . Het was verdorie mijn eigen geld en ik ben al meer dan dertig jaar klant .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ergernis met de ABN AMRO is jaren geleden al begonnen. Moest je ineens (zakelijke rekening)

€10,= betalen als je aan de balie geld op je (EIGEN) rekening kwam storten.

En sinds kort staat in het filiaal waar ik kom een muntgeldstortautomaat waar je moet betalen naar

gewicht van het muntgeld dat je stort.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen het nooit alleen op pinnen gooien.

Er zijn veel zaken die met contant geld zullen blijven gaan.

Maar idd big brother wil je kunnen controleren.

Dat het wat veiliger zou kunnen zijn, dat is mogelijk.

Maar dan moeten de pin automaten wel skim proof zijn.

Anders van je van de regen in de drup.

Contant geld daar heb je geen internet of stroom voor nodig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard heb ik ook een pinapparaat. Dat word je namelijk ook door de strot geduwd. Maar er zijn nog veel mensen die contant betalen en die zou ik toch graag fatsoenlijk wisselgeld terug willen geven.

 

Het is toch idioot dat ik bij een bank geen briefjes van vijf kan wisselen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft het ook te maken met de slechte kwaliteit van de eurobiljetten. Bij V&D kreeg ik een briefje van vijf terug dat zo slecht was van kwaliteit, dat ik hem heb geweigerd.

Cassiere boos, want zij had al zo weinig vijfjes. Zij zei dat de biljetten van vijf slecht van kwaliteit zijn door de hoge doorloopsnelheid.

 

Wat mij verbaast met het Nederlandse eurogeld is dat er nooit geld is in de kassa. Kom je in Duitsland dan bulken de kassa's van het geld. Of het nu DM'en waren of nu de euro's, maakt niet uit.

Alleen het krenterige Nederland heeft het niet. Ook steeds dat lange wachten bij de kassa door dat ze steeds vragen heb je nog zoveel er bij. Slaat nergens op als ze eens voldoende geld in de la hadden liggen.

 

De ABN mag dan het contante geld ver in de ban hebben gedaan. De SNS maakt het nog erger. Het enige geld dat daar nog is, is het eigen van het personeel in eigen portemonnee. De SNS is totaal geld "vrij". Tja, dat klinkt dan net zoals iets al suikervrije suiker. Dit produkt was logischer wijze ook maar superkort op de markt. Hoe in hemelsnaam bedenk je het, een bank zonder geld in huis. eek

...en de SNS was geen internetbank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De sns draaid vast wel bij als voldoende klanten weg gelopen zijn is trouwens altijd al een rotbank geweest met rare eigen regels .

Overigens heb ik geen enkele last met myn rabobank als ik pin kan ik t in elk biljet krijgen.

Groot bedrag pinnen kan ook na een simpel telefoontje.

Wat ik niet begrijp is dat zoveel mensen nog bij al die andere rare banken zitten na 2 jaar ellende.

Met je hypotheek ligt dat niet makkelijk maar je betaal of spaarrekening wel.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
volgende keer gewoon paar dagen van te voren bellen, en het wisselgeld bestellen, dan staat het altijd klaar voor je.

 

Nee dus, anders zou ik geen probleem hebben.

 

Aangezien ik het belachelijk vind heb ik het bij de consumentenbond aangekaart.

Dus misschien "wordt vervolgd"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...