Ga naar inhoud


Banken hebben geen kas meer en wisselgeld of vijfjes bijna niet te krijgen?


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Zit er toevallig niet een leesmappenboer bij jou in de buurt.

 

Ik heb een tijdje die dingen bezorgd en nog steeds betaalde meer dan de helft contant.

Enig idee hoe vol ik mijn geldtas met kleingeld had aan het eind van de dag.

 

Ik heb het toevallig over een leesmappen bedrijf, maar er zijn nog meer soorten bedrijfjes die nog veel met contant werken.

 

Kleingeld storten kost ook geld bij de bank.

 

Is er niet een marktkoopman of zo die wel geld met je wilt wisselen in de omgeving?

 

Ok, het lijkt raar maar de sigarenboer bij ons in het het wijkcentrum was erg blij met mij.

En mijn baas vond het helemaal niet erg dat ik met hoofdzakelijk papier geld aankwam wink

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: AlanS
Uiteraard heb ik ook een pinapparaat. Dat word je namelijk ook door de strot geduwd. Maar er zijn nog veel mensen die contant betalen en die zou ik toch graag fatsoenlijk wisselgeld terug willen geven.

Het is toch idioot dat ik bij een bank geen briefjes van vijf kan wisselen?


Sterker nog....als je geld wil brengen moet dat vandaag de dag ook allemaal via de automaat. En ook dan ben je gebonden aan een maximum van 15 briefjes !! Waar is de tijd dat je nog gewoon geholpen werd door een baliemedewerker ??

groet,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur
De sns draaid vast wel bij als voldoende klanten weg gelopen zijn is trouwens altijd al een rotbank geweest met rare eigen regels .
Overigens heb ik geen enkele last met myn rabobank als ik pin kan ik t in elk biljet krijgen.
Groot bedrag pinnen kan ook na een simpel telefoontje.
Wat ik niet begrijp is dat zoveel mensen nog bij al die andere rare banken zitten na 2 jaar ellende.
Met je hypotheek ligt dat niet makkelijk maar je betaal of spaarrekening wel.


Ik wil niets zeggen over jouw RABO. Maarrr deze was vanavond wel als onderwerp in Antoinette Hertsenbergers Tros Radar. En niet positief dus.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gelukkig iemand gevonden die vaak vijfjes over heeft. Dus ik ben even gered. Neemt niet weg dat ik nog steeds belachelijk vind dat je bij een bank geen vijf euro biljetten kan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voorlopig opgelost dus laugh

 

maar hmm.. 200 briefjes van 5..? damn? hoeveel cash heb je dan wel niet liggen in je cafe O.O!

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een cafe of restaurant wil ik helemaal geen wisselgeld of vijfjes terug. Ik wil gewoon per pin kunnen betalen. Gewoon het bedrag dat verteerd is en geen fooi. De fooi zit namelijk al jaren in de prijs.

 

Maar vrijwel nooit kan dat. Volgens mij wegens anticiperen op extra fooi en gedeeltelijk zwarte omzet van uitbaters van cafe's en restaurants. Krijg ik nu een ban van de uitbater AlanS?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: gladys
..Krijg ik nu een ban van de uitbater AlanS?

Nee hoor, als je wat zwart onder het forum doorschuift is er niets aan de hand! laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 briefjes storten ????

 

De rabobank geeft dit op:

 

 

Eurobiljetten storten

 

* u heeft uw Rabo Europas nodig

* u kunt maximaal 300 biljetten per keer storten

* u geeft aan op welke rekening u het geld wilt storten

* het bedrag wordt direct gestort op uw rekening

 

http://www.rabobank.nl/particulieren/producten/betalen/contant_geld/storten

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Bij een cafe of restaurant wil ik helemaal geen wisselgeld of vijfjes terug. Ik wil gewoon per pin kunnen betalen. Gewoon het bedrag dat verteerd is en geen fooi. De fooi zit namelijk al jaren in de prijs.

 

Maar vrijwel nooit kan dat. Volgens mij wegens anticiperen op extra fooi en gedeeltelijk zwarte omzet van uitbaters van cafe's en restaurants.

 

 

Krijg ik nu een ban van de uitbater AlanS?

 

Ja misschien wel omdat je niet goed gelezen hebt dat je bij mij gewoon kan pinnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, staat hier:

Citaat:
het storten van contant geld op een volwassen betaalrekening: klanten die vaker dan zes keer per kalenderjaar contant geld storten op hun rekening betalen vanaf 1 januari 2010 een tarief van € 6,30 per extra storting. De eerste zes stortingen per jaar op de eigen betaalrekening blijven gratis. Storten op een betaalrekening van iemand anders kost altijd € 6,30 per keer. Het storten op een spaarrekening of een jongerenrekening is in alle gevallen gratis.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...