Ga naar inhoud


[DM7000] error zenderlijst


patch

Aanbevolen berichten

hallo ,

krijg steeds deze error bij het verzenden van de zenderlijst (laptop ) naar de dreambox 7000 heb dit nooit eerder gehad ? dreambox draait op pli3 heeft die eerder ook gedaan maar nu kan ik de zenderlijst niet verzenden ...dit staat er

Directory"C\E1satlords-settings-45E-45W-11-11-2009 contains no"services or lamedb"file ...

 

dit geeft die de hele tijd aan

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat heb ik gedaan dat werkt wel alleen krijg je dan een hele ouwe lijst van picard ( gebruik ik altijd ) stond bij een andere satellietsite een lijst die was aangepast dus dat moest ik hebben , maar ja de lijst krijg ik niet in de dreambox .....wat ik ook probeer heb ook een andere image geprobeerd maar bij elke image steeda de zelfde foutmelding ......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook die melding krijg ik zo nu en dan met zenderlijst in enigma 1.

Helpt in ieder geval niet om dreamboxedit ( versie 3.00 ) te herinstalleren. Als tussen oplossing heb ik maar eens gebruik gemaakt van dreamset. En dat ging wel. Geen idee waar het aan ligt.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rommelaar
Dreambox fun 4 all en henksat zijn toch redelijk recente zenderlijsten?

Dat klopt, maar bij Henksat lijsten komt die error ook voor. Volgens mij ligt het niet aan de zenderlijst, wat de error komt pas voor, wanneer ik de zenderlijst enigszins aangepast heb. Denk dan aan van verwijdering satelieten, c.q. data kanalen.

Ik verdenk eerder, dat dreamboxedit een klein bugje heeft ??
Maar ik ben daar echter niet zeker van.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij komt het soms voor dat sommige zenders ineens niet meer te ontvangen zijn, de SNR loopt naar 50-60 % en de BER loopt op.

 

Meerdere malen met DreamBoxEdit 3 de settingslijst erin gezet maar mocht niet baten.

 

Nu met dreamset wel gelukt, maar toch na een tijdje (1-2 weken) vallen er weer kanalen weg.

 

Dit ligt dus aan de dreambox/settingslijst, want als ik een andere deco plaats heb ik die problemen niet. SchotelAntenne/LNB is uitgesloten. Soms moet ik zelfs de box opnieuw flashen als hele pakketten niet meer te zien zijn.

 

Iemand dit wel eens meegemaakt ?

- Mijn dochter kan sneller zappen als ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een heel ander fenoneem dat wat de topic starter heeft. Ik denk bij jouw toch echt aan ontvangst problemen. ( Denk er aan dat een dreambox meer signaal nodig heeft om beeld te kunnen verkrijgen dan andere sateliet ontvangers )

 

De topic starter heeft het over een settingslijst, welke hij in de dreambox zet met dreamboxedit, en dat dan dreamboxedit de melding geeft: contains no"services or lamedb"file En laat dat precies dezelfde melding zijn die ik ook regelmatig krijg bij enigma 1 boxen, terwijl de instellingen in dreamboxedit wel goed staan.

 

 

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Dit is een heel ander fenoneem dat wat de topic starter heeft. Ik denk bij jouw toch echt aan ontvangst problemen. >>.....ZAP......<< terwijl de instellingen in dreamboxedit wel goed staan.


Ontvangst is niet het probleem, schotelsignaal is goed.
Ik heb 4 dreamboxen in huis, als ik bijv. de dreambox waar een aantal zenders problemen geven vervang door een andere dreambox, dan heb ik er geen last van. Deze haperende dreambox moet ik dan vaak opnieuw flashen en met DreamSet de settings erin, en dan loopt het weer.

Deze 'ellende' is allemaal begonnen sinds ik DreamBoxEdit 3 ben gaan gebruiken. Iets verandert er dan in de setting van die zender op de dreambox. Ik ben er helaas nog niet achter wat.
Nu ik dreamset gebruik heb ik er (bijna) geen last meer van.

Ik gebruik Gemini 4.x en heb 500's en een 7000.
En ja, ik ken ook het probleem lamedb/services not found. Ook gehad.

- Mijn dochter kan sneller zappen als ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit probleem niet op de 500, wel op de DM7000.

En ook alleen na de PLI er in gezet te hebben.

Er is iets beschadigd of niet compatibel, hdd, lnb, of rotor komt niet terug in nulstand.

Rexxx, kun jij eens de frequentie van die verdwenen zender verhogen met 5 Mhz op de transponderscan, dat werkt bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
E1satlords


als je dreamboxedit niet goed kent
en de verschillen in formaat enigma1 settingslijst en enigma2 settingslijst niet kende
dan krijg je dat probleem

en dat is geen bug maar een instellingen kwestie
1) dreambox enigma2 settings
2) dreambox edit

maak twee extra profielen aan onder opties
E1>E2
E2>E1
waar je, zeg maar, uitwisseling tussen E1 en E2 verricht (zonder het voor de dm7000 aangemaakte profiel te vernaggelen)
dan worden gegarandeerd geen vragen over lameddb gesteld

als je van derden lijsten importeert, is bovendien NOG een EXTRA profiel handig waarbij geen van drie bovengenoemde profielen ook geen instellingen kunnen worden aangetast of gecorrumpeerd.

als de aanleverende partij (settingslijstbakker) er een rotzooi van heeft gemaakt, ben je namelijk beter af met gescheiden extra profielen er op na houden.

er zwerven menig settingslijsten waar org en bak zooi in rondzwemt.

ciao

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik alles opnieuw er opgezet .... image en de dreamboxedit 3.0.0.0 moest wel de image met en kabel (com ) maar toen ik alles er op had heb ik met dreamboxedit een nieuwe settinglijst erop gezet ( xxxxxxxxxxxxx) en het lukte meteen heel raar ??? maar nu komt het nu wil ik met telnet ( dcc ) weer inloggen geeft die weer een foutmelding aan .....(raar) maar kan ook niet meer met dreamboxedit inloggen geeft ook een foutmelding aan ? ik denk eerder dat ik een probleem heb met de router ( belkin n+-601148 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bats
Ik heb dit probleem niet op de 500, wel op de DM7000.
En ook alleen na de PLI er in gezet te hebben.
Er is iets beschadigd of niet compatibel, hdd, lnb, of rotor komt niet terug in nulstand.
Rexxx, kun jij eens de frequentie van die verdwenen zender verhogen met 5 Mhz op de transponderscan, dat werkt bij mij.


Nu komt het rare, als ik via de Signal Meter (Van Dreamset) de freq. 5 Mhz opschuif dan is er soms beeld, soms niet. (???)
Als ik hem zelf laat tunen zie ik dat de freq waarop een Lock&Sync is, niet stabiel is.
Dan zou je denken dat de Dreambox hardware niet goed is.
Maar het flashen van een backup image die wel werkt lost het probleem wel op. De backup is echter een Gemini 4.2, dus niet de laatste.

Wat ook wel eens wil werken is het downloaden van een settingslijst van een dreambox zonder probemen en op de probleem dreambox wegschrijven.

Terwijl ze dezelfde settinglijsten gebruiken.
Ik heb dit probleem op een 500 en op een 7000.
Op dit moment draait het stabiel, maar dat is altijd maar voor een bepaalde tijd. Het is wachten totdat het probleem weer optreed.

Soms denk ik wel eens dat de LNB's (Invacom Quad's) zijn langste tijd gehad hebben (6 jaar oud).

Een echte oplossing hiervoor heb ik gewoon nog niet gevonden. Na een tijdje heb ik er weer last van...
Om het helemaal compleet te maken ; je kijkt naar een zender, dan valt SNR weg, BER omhoog, en na 1 minuut is er niets meer aan de hand. En na drie-vijf dagen begint het weer.


Misschien een beetje off topic dit verhaal maar ik ben nog nergens een goede hint tegen gekomen wat de oplossing zou kunnen zijn. Ik weet het ff niet meer na uren troubleshooten.

Dreambox hardware ? LNB's ? Image probleem ?

- Mijn dochter kan sneller zappen als ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Origineel bericht van: rommelaar
Dreambox fun 4 all en henksat zijn toch redelijk recente zenderlijsten?

Dat klopt, maar bij Henksat lijsten komt die error ook voor. Volgens mij ligt het niet aan de zenderlijst, wat de error komt pas voor, wanneer ik de zenderlijst enigszins aangepast heb. Denk dan aan van verwijdering satelieten, c.q. data kanalen.

Ik verdenk eerder, dat dreamboxedit een klein bugje heeft ??
Maar ik ben daar echter niet zeker van.

Met vriendelijke groet, paardengek

weet niet of henksat up to date is want motorstv werkt al even niet meer, ook niet als ik er de zenderlijst opnieuw inzet dan moet ik hem eerst handmatig laten scannen en dan die zender weer toevoegen, is ongeveer 2 maanden geleden van frequentie veranderd

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
weet niet of henksat up to date is want motorstv werkt al even niet meer, ook niet als ik er de zenderlijst opnieuw inzet dan moet ik hem eerst handmatig laten scannen en dan die zender weer toevoegen, is ongeveer 2 maanden geleden van frequentie veranderd


Dit heeft niets te maken met de genoemde errors. Voor jou is gewoon een kwestie van opnieuw scannen.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...