Ga naar inhoud


Heb ik een vaste lijn in huis of niet ?


mapi

Aanbevolen berichten

Mijn overbuurman ( cafe ) is overgestapt van een kabel boer ( internet, tv en telefoon ) naar een tele duo boer.... whistle, in het boekje staat dat men een vaste analoge telefoonlijn nodig heeft...... En daar gaat het mis.... Ik zoek me te pletter in de meterkast en er is niets te vinden shocked.

Aangezien het pand voor enkele jaren een heeeel oud pand was waar een nog ouder manneke in woonde kan ik me dus voorstellen dat er dus nooit een lijntje gelegen heeft...... Dus als ik weet dat er niets ligt hoef ik ook niet te zoeken......

 

Ik heb de oudste telefoonboer van NL gebeld om te vragen of er een lijntje ligt. die zeggen dat zij dat niet kunnen daar de gegevens naar die duo boer zijn gegaan. DUs ik bel die tele duo en daar vertellen ze me dat ik dat moet vragen bij dat oudste telefoon bedrijf..... mad "dit informatie nummer kost....."tik tik tik.....

 

Dus mijn vraag aan jullie, waar kan ik anders nog de info vandaan halen.....

P.s , standaard in de meterkast komt niets binnen, ook niet in de gewelfde kelder of elders.....

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vroeger hadden we geen abonnee overnamepunt in de meterkast.

Woningen uit de beginjaren 60 van de vorige eeuw en ouder hadden geen telefoonlijn.

Die werd aangelegt als de bewoner een telefoonaansluiting nam.

Er liep dan zo'n dun grijs 4 aderig kabeltje naar een opbouw kontaktdoosje naar de telefoon.

Standaard werd de aansluiting direct in de woonkamer aangelegd meestal op de plint

Ik zou gaan kijken of er ergens zo'n kabeltje je huis in komt.

Of langs de primafoonwinkel gaan en er om vragen

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger kwam de grondkabel uit de grond vandaan en ging via een gietmof/lasmof

en een dun grijs kabeltje via gaatje in de muur de woonkamer in.

Ik zou kijken of er een giet/lasmof aan je gevel zit.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vindt ik wat vreemd want zoals ART44 al vermeldde heet het punt waar (KPN)koper in huis binnenkomt een 'ISRA punt'.

KPN houdt bij op welke postcode - huisnummer een ISRA punt is aangelegd en kan dus ook worden opgevraagd. Ik maakte hier jarenlang gebruik van om te controleren of we VPN verbindingen in vaak stokoude panden aan konden leggen.

Misschien toch nog eens bij KPN aandringen en vragen of op de betreffende postcode - huisnummer een ISRA punt is geregistreerd.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ISRA infra structuur / rand apparatuur. Dit loodgrond kabeltje is bij veel oude panden mooi wegewerkt. Dus zoeken met een tracer is alleen mogelijk door de meneer van de KPN infra, hij is degenen die in de straatkast een tracertje aansluit en zo het isra punt kan proberen terug te vinden aan de hand van de tekeningen in de grond. Wordt dit te omslachtig moeten ze een nieuwe kabel binnen brengen en daar een ISRA kastje plaatsen.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ISRA ?, daar kan ik wat mee.

 

Aangezien het pand geheel is leeggehaald is er dus nergens meer een trap, plint of wat dan ook te vinden waar het gezeten heeft. Het pand is vervolgens verbouwd tot cafe en alles dus nieuw gemaakt. En aangezien er dus niets in de meterkast / kelder zit...... begon ik te twijfelen aan de aanwezigheid van zo een punt.

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Vroegah zat het "ISRA punt" in boerenhollands gewoon de KPN aansluiting, vaak gewoon (door de muur) in de woonkamer.

Ron


En dat kan ik beamen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...