Ga naar inhoud

[Kabel] Prijsverhoging Caiway per 1 janauari 2010

Aanbevolen berichten

Gast calculator
Geplaatst:

Caiway verhoogt per 1 januari het tarief voor het standaardpakket radio en televisie met 50 cent tot 15,95 euro per maand. (Kijkers in Doorn behouden de overeengekomen korting van 2 euro per maand). Voor de 3,2 procent stijging geeft de kabelaar algemene kosten als reden. De aanvullende pakketten Taste, Delight en Enjoy worden zo'n 4 procent duurder, enkele dubbeltjes per maand. Het pakket Complete daalt in prijs van 14,35 euro naar 13,95. Op 30 november halveert Caiway het aantal analoge zenders tot 15. De wijzigingen geven de abonnee het recht om op te zeggen.

http://www.telecompaper.com/nl/article.aspx?cid=703156

• Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Dat is te verwachten hè?

Nu de markt voor digitale TV verzadigd is,

worden de prijzen omhoog gegooid.

Zo kan het HD aanbod mooi betaald worden.

Niet dat het mij wat scheelt die prijs,

maar ik heb dit jaren geleden al zien aankomen.

Geplaatst:

En dan maar blijven zeggen dat HDTV gratis in het basispakket wordt toegevoegd. Zoals er eerder gezegd. Links- of rechtsom betaal je er gewoon voor. Bij iedere HD aanbieder. Voor niks gaat namelijk de zon op. En als ze daar nog geld voor zouden kunnen vragen had men dat ook nog gedaan.

Satwatcher

---------------------------------------

Gast calculator
Geplaatst:

Ik vind de verhoging als daardoor de HD zenders in het basispakket komen reuze meevallen.

Bij UPC moeten de abonnees 13 euro extra per maand betalen voor de publieke omroep en commerciele omroep in HD.

Ik denk dat de meeste UPC kijkers maar wat graag die 13 euro per maand zouden inruilen voor 50 eurocent om die HD zenders te kunnen zien.

Geplaatst:

Bij UPC heb je dan wel een bruikleendecoder, met daarbij behorende garantie, interactiviteit van gratis VoD diensten als series, films en Uitzending Gemist van de publieke omroep.

Daarnaast blijkt dat de digitale UPC abonnee er helemaal geen moeite mee heeft om die 13 euro neer te tellen. Het gaat schijnbaar heel goed met het percentage digitale abonnees die ook een HD abonnement afnemen.

Satwatcher

Geplaatst:

Plus een HD aanbod dat bij CanalDigitaal 9,95 euro kost. Dus dan is die leendecoder plots niet meer zo duur. En voor die prijs, bij een Film1/Sport1 abonnement, ook nog eens gratis bij dit abonnement de HD zenders van Chello Benelux.

Dat kan je allemaal niet aanstaan maar zo is nu eenmaal het businessmodel van UPC. Dan kan je kiezen om daar wel in mee te gaan of niet. Maar wees dan wel zo eerlijk om als je wil/gaat vergelijken dit met de goede cijfers en argumenten te doen.

Ik denk dat als CanalDigitaal nu de mogelijkheid zou hebben om heel de zaak opnieuw vanaf de grond te kunnen opbouwen dat men het businessmodel van UPC echt een hele interessante optie zou vinden. Maar goed, niet schrikken. Dat kan niet op dit moment niet meer en ik zie het dan ook voor alle bestaande gebruikers niet meer gebeuren.

Satwatcher

Geplaatst:
Origineel bericht van: calculator
Ik vind de verhoging als daardoor de HD zenders in het basispakket komen reuze meevallen.
Bij UPC moeten de abonnees 13 euro extra per maand betalen voor de publieke omroep en commerciele omroep in HD.

Toch niet helemaal: voor een HD PVR betaal je naast je basisabonnement van €16,70 maar lieft €22,50! (bij UPC)
Voor €13,- krijg je een SD PVR.....

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Geplaatst:
Origineel bericht van: Peter38
Origineel bericht van: calculator

Toch niet helemaal: voor een HD PVR betaal je naast je basisabonnement van €16,70 maar lieft €22,50! (bij UPC)
Voor €13,- krijg je een SD PVR.....

Dit heb ik ook eens doorgerekend. Ik zou voor een HD prv bij UPC per maand 18,50 + 16,70 kwijt zijn. Totaal dus 35,20. Dan kan ik nog niets een digitaal op de slaapkamer kijken. Komt er nog eens 4 euro bij voor de 2e digitale ontvanger. Dus 39,20 per maand.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

Een UPC geschikte HD decoder is ook los te koop en het HD abonnement kost dan 9 euro per maand. Voor die 9 euro heb je dan ook nog UG en VoD, zaken die je bij Ziggo apart af moet tikken en Cai niet eens heeft.

Er is nu ook een actie bij UPC waar je een jaar lang geen abo hoeft te betalen bij aankoop van de HD decoder, check hiervoor de site van oa foka.nl.

Geplaatst:

Moet je wel net behoefte hebben aan zo'n qua functionaliteit door DRM verstikte Mediabox.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Geplaatst:
Origineel bericht van: jalu
Moet je wel net behoefte hebben aan zo'n qua functionaliteit door DRM verstikte Mediabox.

Non open source Linux ontvangers zijn vrijwel net zo beperkt als UPC boxen als het gaat om harde schijf toegang en pc connectiviteit, wat dat betreft is er weinig verschil.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740

Non open source Linux ontvangers zijn vrijwel net zo beperkt als UPC boxen als het gaat om harde schijf toegang en pc connectiviteit, wat dat betreft is er weinig verschil.

Niet allemaal, en er bestaat keuze. Maar niet als je UPC klant bent.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740

Niet allemaal, en er bestaat keuze. Maar niet als je UPC klant bent.

Je zal je nog verbazen hoeveel mensen er helemaal niet op keuzemogelijkheden zitten te wachten. Zo ben ik vorig jaar op chelloo.com een petitie gestart voor vrije hardwarekeuze, het leverde slechts iets van 100 handtekeningen op. De overgrote meerderheid zat - tot mijn grote verbazing (en afgrijzing) - helemaal niet op vrije hardwarekeuze te wachten. Vrije hardwarekeuze, met bijv. als doel om een ontvanger uit te kunnen kiezen die je op kunt nemen in een netwerk, is alleen belangrijk voor een handje vol freaks/hobbyisten als wij. De doorsnee consument taant hier niet naar.

Dat jij werkwijzes als die van UPC (en Sky) per definitie als slecht voor de consument beschouwd is dan ook slechts een mening, en zeker geen algeheel feit.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen