jalu Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 Origineel bericht van: Apple740 Dat jij werkwijzes als die van UPC (en Sky) per definitie als slecht voor de consument beschouwd is dan ook slechts een mening, en zeker geen feit. Het is een feit dat het slecht is voor de consument dat de tv-aanbieder zeggenschap krijgt over welke fabrikant wél of niet een ontvanger voor zijn pakket mag leveren(want vrije concurrentie wordt zo de nek omgedraaid). Het is een feit dat het slecht is voor de consument dat hij/zij abonnementsgeld moet betalen om überhaupt gebruik te mogen maken van de harde schijf in de ontvanger die hij heeft aangeschaft, die zijn eigendom is dus. Én het is een feit dat met ontvanger-certificering de consument langzamerhand compleet overgeleverd wordt aan de grillen van de content-leveranciers. Zelfs de vrijheid van meningsuiting en nieuwsgaring zóu hiermee in gevaar kunnen komen...(!) Ken je het verhaal van die kikker? Gooi hem in een pan met kokend water en hij zal er in paniek uitspringen. Zet hem echter in een pan met koud water, en zet die op het vuur, dan zal de kikker langzaam levend gaarkoken. Dit is wat er nu gaande is: de consument met kleine stapjes al zijn verworven mogelijkheden (zelf kiezen welke apparatuur hij wil gebruiken om te kijken, vrijelijk programma's kunnen opnemen om later terug te kijken, enz) inperken en vervolgens afnemen. Totdat het zover is gekomen dat reclame niet doorgespoeld kan worden en je niet kunt wegzappen of het volume lager kunt zetten tijdens reclameblokken. Het is hoog tijd voor wettelijke maatregelen tegen dit soort praktijken. Op zijn allerminst zou de must-carry regeling zo snel mogelijk moeten gaan gelden voor digitale TV aanbieders met als keiharde voorwaarde dat op zijn minst de must-carry kanalen met vrij in de markt verkrijgbare apparatuur te ontvangen moet zijn(Dus FTA, FTV of FTC in standaard DVB-S/T/C). En het succes van een product als Freeview in Groot-Britannië bewijst dat als de consument de keuze heeft hij wel degelijk op grote schaal zal kiezen voor vrije oplossingen. DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB
W3ird_N3rd Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 Origineel bericht van: Apple740 Dat jij werkwijzes als die van UPC (en Sky) per definitie als slecht voor de consument beschouwd is dan ook slechts een mening, en zeker geen algeheel feit. Nouja, hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Kijk je naar ethiek en probeer je te bepalen wat goed of slecht is, of doe je gewoon een poll om te zien wat mensen vinden? In een land waar een dictator aan de macht is die zijn macht niet al te ernstig misbruikt zullen weinig mensen op een democratie zitten te wachten. Sterker nog, zelfs in een dictatuur waar de leiders hun macht wèl misbruiken zal de meerderheid lang niet altijd een democratie willen. Al was het maar onder het motto "je weet wat je hebt, niet wat je krijgt". Of omdat mensen er domweg in het geheel niet over na willen denken. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Littlesat Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 Citaat: Een UPC geschikte HD decoder is ook los te koop en het HD abonnement kost dan 9 euro per maand. Deze is nieuw voor mij... En zover ik zie niet op hun eigen website terug te vinden.... Maar zit dan Nederland 1HD, 2HD en 3 HD in dit HD pakket of is die dan ook gratis??? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast calculator Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 Wat ik zo lees is een UPC decoder de ultieme ramp. Sinds dat RTL gemist krijgen de kijkers ongevraagd een rode knop in beeld en kunnen ze niet meer doorzappen. Je moet dan eerst op de UPC knop drukken. Erger klanten pesten kan toch niet?
kapoentje Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 Origineel bericht van: Littlesat Citaat: Een UPC geschikte HD decoder is ook los te koop en het HD abonnement kost dan 9 euro per maand. Deze is nieuw voor mij... En zover ik zie niet op hun eigen website terug te vinden.... Maar zit dan Nederland 1HD, 2HD en 3 HD in dit HD pakket of is die dan ook gratis??? Info over de UPC HDTVbox koopbox staat op http://www.upc.nl/philips/ Waarom het zo moeilijk te vinden is, is onbekend. Het is zeker dat UPC het niet aan de grote klok wil hangen. Zou het met een soort (juridisch) indekken te maken kunnen hebben tegen latere klachten dat de huurbox wordt opgedrongen. Nu kunnen ze zeggen maar we hebben ook een koopbox.
Apple740 Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Origineel bericht van: Littlesat Citaat: Een UPC geschikte HD decoder is ook los te koop en het HD abonnement kost dan 9 euro per maand. Deze is nieuw voor mij... En zover ik zie niet op hun eigen website terug te vinden.... Maar zit dan Nederland 1HD, 2HD en 3 HD in dit HD pakket of is die dan ook gratis??? Ik vermoed (weet dit niet zeker) dat je sowieso 9 euro per maand af moet tikken bovenop het analoge basispakket om uberhaupt beeld te hebben op die koopbox. UPC kent geen FTV kanalen. Een leuk meevallertje is natuurlijk dat je de eerste 12 maanden die 9 euro p/m niet hoeft te betalen, hiermee wordt 't zelfs verleidelijk voor Calculator.
Gast calculator Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Het wordt helemaal niet verleidelijk voor mij Digitale SD televisie kost al vier euro per maand extra bij UPC. Dat is al reden genoeg om niet digitaal te kijken bij UPC. Geen kabelaar die het zo bont maakt.
Gast calculator Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Ik vind de prijsverhoging van 50 cent te overzien. Maar buiten dat blijk ik de mening toegedaan dat kabeltelevisie veels te duur is in Nederland bij de groten. Een tarief wat Rekam hanteert vind ik veel realistischer.
Littlesat Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Citaat: Maar buiten dat blijk ik de mening toegedaan dat kabeltelevisie veels te duur is in Nederland bij de groten. Dat klopt. Maar bij de grote kabel providers moet ook een boel rente betaald worden voor de schuld de gemaakt is bij de overnames.... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Johan45 Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Dan is het toch knap van het managment om de prijs slechts met 50 cent te verhogen. Ik durf er wat om te verwedden dat de komende prijsverhoging bij CanalDigitaal minstens 83 cent is. Vult u rustig aan !!!
Apple740 Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Origineel bericht van: calculator Het wordt helemaal niet verleidelijk voor mij Digitale SD televisie kost al vier euro per maand extra bij UPC. Dat is al reden genoeg om niet digitaal te kijken bij UPC. Geen kabelaar die het zo bont maakt Het begint vervelend te worden om dit iedere keer opnieuw uit te moeten leggen maar die 4 euro is voor de bruikleen van een interactieve kabeldecoder met UitzendingGemist en VoD. Bij Ziggo moet je dit allemaal apart afrekenen. Cai (en CDS) bieden die interactieve diensten niet eens aan.
jalu Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Origineel bericht van: Apple740 Origineel bericht van: calculator Het wordt helemaal niet verleidelijk voor mij Digitale SD televisie kost al vier euro per maand extra bij UPC. Dat is al reden genoeg om niet digitaal te kijken bij UPC. Geen kabelaar die het zo bont maakt Het begint vervelend te worden om dit iedere keer opnieuw uit te moeten leggen maar die 4 euro is voor de bruikleen van een interactieve kabeldecoder met UitzendingGemist en VoD. Bij Ziggo moet je dit allemaal apart afrekenen. Cai (en CDS) bieden die interactieve diensten niet eens aan. Maar voor RTL gemist mag je ook al apart betalen... Want dat zit niet bij die 4 euro in. Bij Ziggo betaal je geen huur voor een decoder en alleen een vast abonnementstarief voor interactieve televisie. DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB
Apple740 Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 UitzendingGemist kost 4,95 p/m bij Ziggo zie ik net, dan ben je al meer kwijt dan die 4 euro bij UPC.
Littlesat Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Helemaal juist... Uitzending gemist (VOD) is €€€...!!! Bij UPC betaal je voor RTL uitzending gemist vaak per programma... Bij Ziggo is het een flatrate. Ook verwacht ik zeer snel RTL 7HD en 8 HD nu bij Ziggo... En hiervoor zal als ik alles goed gevolgd heb ook extra voor gevraagd gaan worden... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
jalu Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Origineel bericht van: Littlesat Helemaal juist... Uitzending gemist (VOD) is €€€...!!! Bij UPC betaal je voor RTL uitzending gemist vaak per programma... Bij Ziggo is het een flatrate. Precies, en dáár heb je ook de werkelijke reden te pakken dat de kabelaars proberen ontvangst met vrije apparatuur tegen te werken. Dán kun je namelijk voorkomen dat je klanten zelf een uitzending opnemen zodat ze moeten betalen om het op een ander tijdstip te kunnen bekijken. DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen