Ga naar inhoud


[7700HSCI] HD *.rec Opnamebestanden: Hoe naar MPEEG etc?


SalimRMAF

Aanbevolen berichten

Ik heb laatst Top Gear op BBC HD opgenomen.

 

Nu wil ik van de aflevering een 1080i MKV van maken.

 

Op de Topfield Externe HDD zie ik een heleboel bestanden; de video is gedeeld in 2 of 3 kleinere bestanden, van ruim 1 GB groot.

 

Met welke programmas kan ik de video covnerteren, naar eerst MPEG ? Lossless, zodat ik de aflevering kan bekijken op mijn PC. Het covnerteren naar MKV kan ik al.

 

Ik wil ook van de meerdere bestandjes gewoon 1 bestand hebben: Top Gear 1080i.MKV (Uiteindelijk)

 

Wie kan me helpen?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites


Rec bestanden kunnen met Nero of VideoRedo(geen HD) afgespeeld,bewerkt en geconverteerd worden. Voor de 001 bestanden moet ge de extentie rec toevoegen. Ook met "Wondershare video converter platium" kunt ge de rec files bewerken.

TF7710HDPVR(HD Western digital Sata II 16MB 500GB)- Aston modue 2.26 met TVV - Astra 1/2/3/hotbird/eurobird 1/eurobird 9A

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het vroeger wel eens zitten doen om een MKV te maken.

 

Hoe deed ik dat ook al weer? Diep gravend in geheugen....

 

De rec file die je wilt gebruiken + de .001 + .002 enz... invoeren in TSMuxer optie Join aanzetten en dan deze Demuxen.

 

Je krijgt dan een Audio en Video file.

 

Deze files voer je in mkvmergegui... en dan mux je hem naar mkv

 

Ik kan dit nu even niet uittesten daar ik niet thuis ben.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de bestanden met NullPacketStripper combineren.

Noem het daarna om naar TS dan kun je het op de meeste mediaspelers afspelen. Eventueel overbodige audiosporen e.d.

verwijderen gaat prima met TSremux. TS afspeler op de PC

gaat met b.v. MediaPlayer Classic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Met Nullpacketstripper en TsRemux heb ik het geprobeerd maar het is niet gelukt.De files (HD opnamen)worden met nullpacketstripper mooi samengevoegd naar een nieuwe rec file en ook in TSRemux wordt een file geproduceerd.Ik heb alle drie de opties voor de files in TsRemux geprobeerd maar zonder succes.Wel start de file bij het afspelen op en de file lijkt normaal afgespeeld te worden (de speelindicatie start en loopt langzaam door zoals gebruikelijk) maar het beeld blijft als bevroren op het openingsbeeld van de HD opname staan.

Ik heb waarschijnlijk een verkeerde instelling gebruikt of in nullpacketstripper of in TsRemux(ofmisschien wel in beide).Heeft iemand hier ervaring mee of kan mij helpen aan de juiste instellingen om de .rec files om te zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik MPEG Streamclip (http://www.squared5.com/) om de rec bestanden om te zetten naar MPEG of AVI.Ook HD is mogelijk !

Hierna kan ik een DVD tje maken met bvb. Power Producer.

Veel ervaring heb ik er nog niet mee want er zijn zoveel codecs die je kan gebruiken en zoek momenteel voor het beste resultaat. smirk .

Duurt wel redelijk lang die conversie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor dit advies. Omdat anderen het wel gelukt is om met Nullmstripper en TsRemux de files goed om te zetten moet het mij uiteindelijk toch ook lukken .Daar wil ik voorlopig even niet vanaf stappen.Ik heb daar al te veel tijd ingestoken. Ik kan natuurlijk ook de nieuwste versie van videoredo gebruiken maar een proefversie die ik mocht proberen werkte slechts voor HD-files van maximaal 20 minuten. Nee ik reken er nog steeds op dat iemand met de juiste ervaring mij de instellingen voor Nullmstripper en TsRemux kan geven.

Toch bedankt voor je reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...