dream timmy Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 Ik heb een Qanp 109IIpro servertje staan met een shijf van 1TB. Hier staan foto's, muziek, opgenomen films, video's van camcorder op. Ik zou graag iedere week van die bestanden een backup willen maken. Met welke (niet te dure) externe harde schijf kan ik dit doen?
winwiz Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 Een externe schijf van 1 Tb?? Zal je niet veel meer dan een euro of 80 kosten. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
dream timmy Geplaatst: 17 november 2009 Auteur Geplaatst: 17 november 2009 oeps, te vlug geweest! Kan ik deze dan gewoon aansluiten aan mijn Qnap en een back-up laten nemen zonder mijn pc daarvoor op te starten?
winwiz Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 Dan zou je in de manual van de Qnap moeten kijken of dat kan. Veel nassen hebben deze functionaliteit maar niet allemaal Ik zie net in de manual dat je wel automatisch naar een andere Qnap 109II pro kunt backuppen... (pagina 109 disaster recovery) Dus de usb schijf aan je pc hangen en dan laten synchroniseren. De eerste keer volledig en daarna alleen de veranderingen. Denk hierbij eens aan een programma genaamd goodsync Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
dream timmy Geplaatst: 17 november 2009 Auteur Geplaatst: 17 november 2009 oké, bedankt voor de info. Ben ook te weten gekomen dat ik een gewone externe harde schijf kan aansluiten in Raid. Is het beter om voor een externe schijf te gaan met e-sata aansluiting dan een met usb? Welk merk is zoal goed bij prijs?
Tonskidutch Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 de vraag is of je nu! op andere pc's / clients ook al een esata aansluiting hebt indien niet zou ik voor het usb2.0 model gaan als het niet te duur mag zijn. indien je geld als water hebt is de esata natuurlijk de snelste verbinding en je kunt er dan gelijk een mirrored raid1 van maken of 2 TB in stripe (raid0) heb een hdd wijziging raid0 > raid1 nog nooit ondernomen dus ik kan niet zeggen of dan vooraf al een backup gemaakt moet zijn dat zou 3 TB schijven betekenen -om het te backuppen -om de raid1 aan te maken (met nieuwe esata) -om het te kunnen terugzetten dat zou in het qnapforum te vinden moeten zijn (of iemand heeft het wel al eens gedaan) ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen