Ga naar inhoud

32 inch LCD TV in een oude TV kast...

Aanbevolen berichten

Gast Roger Vdheijden
Geplaatst:

Mijn ouders hebben nog een (klassieke) TV-kast. In deze kast past grofweg een TV van 82 cm breed en 53 á 54 cm hoog. Qua apparaat zou er dus een 32 inch LCD in moeten passen (bepaalde modellen tenminste), was het niet dat daar nog een voet onder moet. Met die voet gaat het allemaal net niet meer passen...:-( Hij kan uiteraard voor 26 inch kiezen, maar 32 inch zou natuurlijk mooier zijn. Zijn er ook alternatieve voeten te krijgen die vrijwel geen ruimte vergen? Een soort standaard ofzo? Zit de aan- en uitknop bovendien altijd boven op die toestellen of zitten ze soms ook aan de voorkant? Stel ik zou een geschikte 32 inch vinden, dan mag die knop nooit bovenop zitten, want daar komt ie niet bij in die TV-kast. Verder wil m'n vader persé die TV-kast houden behouden.... Verder is het prijsverschil tussen 26 en 32" minimaal...voor 50 a 75 euro meer is het scherm een stuk groter.

Geplaatst:

De meeste tv's hebben een zogenaamde VESA bevestiging 10*10 cm bijvoorbeeld afhankelijk van de TV.

Zoek maar eens op google naar Vesa mount ofzo...... Er zijn heeel veel mogelijkheden als alternatief

VMAHP-VESA-MOUNT-ADAPTER-2.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Je kunt ook een standaart laten maken van staal stip,zodat je hem gewoon in de kast kunt schuiven.ik heb zelf een standdaart voor mijn 42" plasma gemaakt van RVS zo dat mij Dreambox er onder kan staan.

Geplaatst:

Ha ha, met respect voor je vader hoor.

Maar ik heb van die schoonouders die precies zo zijn. Ze hebben nu een mooie Samsung 26" maar die verrekte TV kast moet blijven staan.

Dat ding valt van ellende uit elkaar en het enige wat er in staat is een oude encyclopedie die ze al sinds de boeren oorlog niet meer gebruikt hebben.

Maar die kast eruit is niet bespreekbaar.

Suc6

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Roger Vdheijden
Verder wil m'n vader persé die TV-kast houden behouden....

Zo heb ik moeder ook al eens een nieuwe TV voorgesteld waarbij die oude/diepe kast weg kan, maar dan hoor ik steevast: "waar moet ik die foto dan zetten die nu op de kast staat" en "het was toen een dure kast". crazy

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

• 2 weken later...
Geplaatst:

als je een beetje handig bent haal je de achter plaat van kast er af waar het scherm in moet en daar zet je een nieuwe dikkere plaat voor in de plaats, en die ver plaats je naar de midden of verder waar je hem hebben wilt nu kun je een gewone op hang bevestig gebruiken

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

jammer dat je niet hoort hoe het nu is afgelopen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

we wachten op het resultaat winwiz een foto zou wel leuk zijn door al deze aan wijzingen

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

lol, mijn opa van 85 heeft/had dat ook. z'n oude tv was zegmaar ontploft en vroeg ie mij om raad (omdat ik wel eens wat rotzooi met tv)

eerst die kast eruit oop, dan praten we verder

daar staat nu een 32" LCD te pronken op een mooi, nieuw kassie.

hij heeft er geen spijt van smile

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

ik heb oplossing gevonden pootjes kun je in korten past mooi bij de kast

Hannspree 32'' LCD TV - Retro

Haal de sfeer van de jaren 50 in huis

post-33015-1318260529,2386_thumb.jpg

Geplaatst:
Bartjens!!!!!
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen