Ga naar inhoud


Nieuwe software versie, RE9000/8000HDPVR


duitsland

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: m.boretti

Ik blijf er bij, voor dit geld een geweldige ontvanger!


Ondanks mijn puntjes van kritiek m.b.t. de software, ben ik het volledig met je eens!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 174
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: SatEd
Inderdaad een rare opmerking van mij, vooral te denken dat iemand die iets negatiefs over deze verder geweldige tuner plaatst als iemand van de commerciële tegenpartij wordt bestempeld.Even voor de duidelijkheid, jij hebt deze Rebox al één hele dag? En lees ik in één van je voorgaande posting's dat jij ook al systeemfouten had...
Ai, is dit weer een ongepaste opmerking? sick meteen maar even mijn excuses.

Wijze woorden SatEd, ver beneden peil om iemand met kritiek te beschuldigen van zakelijke belangen bij de concurrentie.
Zoals gezegd lijden verschillende Rebox 9000 bezitters aan het Stockholmsyndroom.
Zoals dit ook voorkomt bij iPhone bezitters:
www.telegraaf.nl/digitaal/mobiel/5570088/__iPhone-gebruikers_lijden_aan_Stockholmsyndroom__.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland
Ook ik ben erg tevreden met mijn box, en herken de klachten hier niet.
de epg blijft inderdaad niet bewaard als ik lang op bv BBC kijk, maar dit is voor mij geen groot probleem, onthou wel ook CDS kan met de epg lopen klooien, zoals bekend.
Verder spelen mijn opnames netjes af, en nemen keurig op.
Wat wel opvalt is dat er constant negatieve reacties van dezelfde persoon komen, die het erg druk heeft op deze ontvanger de grond in te boren, ( misschien een commercieel belang?)

Ik ben er blij mee, en ik lees ook andere gebruikers.
dat er nog eea moet worden verbeterd dat is duidelijk, maar ik weet zeker dat dit wel goed komt.



Zal maar even reageren he, ten eerste nee ik heb geen commercieel belang. Maar ik ben het zo onderhand gewoon zat dat tegenwoordig niets meer met een goede software de markt op word geknalt, en dat de gebruiker maar het nakijken heeft. En ja ik geloof dat rebox een hele mooie machine kan zijn, als ze alles werkend hebben wat ze beloven. Maar ik geloof eender wat voor merk satelietontvanger je hebt, er overal veel problemen zijn, idem met de digitalekabelontvangers.

Want meer als meerdere programmas tegelijk opnemen, gewoon (HD) tv kijken, radio luisteren en opgenomen programmas kijken doe ik er niet mee. (gebruik hem niet als mediaplayer, was een leuke toevoeging geweest maar daarvoor "boor" ik hem de grond ook niet in. Heb ook geen andere apparaten eraan hangen als versterkers e.d. Zelf geen meerdere koppen (oke wel een DUO LNB) of draaibare toestanden. Dus gebruik hem behoorlijk primair en als het dan al lastig kijken word, vind je het gek dat je dan geirriteerd raakt.

En als je goed gelezen hebt blijf ik hem ook zeker nog houden, zeker nog een paar updates. Ik hoop ook echt van harte dat de heren en dames van rebox eerst hun systeem stabiel maken en daarna de leuke toevoegingen erbij doen. Ik vind het gewoon jammer zoals het nu gaat, en omdat dit m'n derde receiver is en bij alle voorgaande merken precies hetzelfde was, ben ik het een beetje zat. En ja ik weet dat je na lang wachten vaak wel een goede versie komt.

Maar zal niet verder zeuren en geef Jurgen gelijk laten we weer over de inhoud van de software zelf hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: krutchie
Maar zal niet verder zeuren en geef Jurgen gelijk laten we weer over de inhoud van de software zelf hebben.

En ik noem klagen geen zeuren en ik heb mij Rebox langer dan die ene dag van Jurgen die hem ondanks de crashes de Satellietenhemel in prijst.
Vanavond mijn Rebox als proef geprogrammeerd om iets op te nemen en de hele harddisk is opeens weg en er wordt niets opgenomen. Maar weer opnieuw de stroom eraf en maar weer opnieuw ergerlijk lang die EPG ophalen.
De Inverto 7000 was een ramp, echter de Rebox 9000 is nog veel erger!
En ik heb hier geen commercieel belang bij, ik wil doodgewoon tv kijken zonder REBOX-GEOUWEHOER!
Als je een produkt op de markt brengt zorg dan dat het werkt en als dat niet het geval is breng het dan niet op de markt en kom niet met stille update doekjes voor het bloeden. Je moet ook maar gewoon ruiken of er een update in je schoen zit. Geen enkele waarschuwing via mail.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: pj1
Origineel bericht van: Jürgen

- SPDIF Dolby new default Menu
--> Menu - Configuration - A/V Output : Dolby Digital Default - ON/OFF (SPDIF)
Ik kan dit echter niet in mijn Menu terugvinden.
Iemand enig idee?

Zie Systeeminstellingen AV Uitgang/HDMI Dolby aan/uit en daaronder Dolby Dig. Def. aan/uit

Inderdaad de instelling gevonden echter het levert geen beter resultaat op als ik die optie aan dan wel uit zet.
Hier moet ik nog iets op vinden want het verschil in volume is dusdanig groot dat je niet met goed fatsoen tussen zenders kunt schakelen die wel of niet Dolby ondersteunen.

Desgevraagd heeft mijn dealer vandaag antwoord gegeven hoe het bovenstaande probleem op te lossen.

Als iemand zijn RE-9000 via SPDIF en een Toslink kabel op een Home Cinema Set wil aansluiten en het geluid van de TV via de Home Cinema Set wil beluisteren moet de onderstaande procedure worden uitgevoerd.
Anders heb je het probleem dat als je tussen zenders met en zonder Dolby schakelt het geluid bij uitzendingen in Dolby vele malen harder uit de boxen van de HCS knalt dan bij zenders zonder Dolby.

De volumeregelaar van de TV volledig op 0, dus uitzetten.
Vervolgens het geluid van de Rebox RE-9000 op maximaal instellen.
Daarna kun je het geluid regelen via de Home Cinema Set.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pj1
Origineel bericht van: krutchie
Maar zal niet verder zeuren en geef Jurgen gelijk laten we weer over de inhoud van de software zelf hebben.

En ik noem klagen geen zeuren en ik heb mij Rebox langer dan die ene dag van Jurgen die hem ondanks de crashes de Satellietenhemel in prijst.
Vanavond mijn Rebox als proef geprogrammeerd om iets op te nemen en de hele harddisk is opeens weg en er wordt niets opgenomen. Maar weer opnieuw de stroom eraf en maar weer opnieuw ergerlijk lang die EPG ophalen.
De Inverto 7000 was een ramp, echter de Rebox 9000 is nog veel erger!
En ik heb hier geen commercieel belang bij, ik wil doodgewoon tv kijken zonder REBOX-GEOUWEHOER!
Als je een produkt op de markt brengt zorg dan dat het werkt en als dat niet het geval is breng het dan niet op de markt en kom niet met stille update doekjes voor het bloeden. Je moet ook maar gewoon ruiken of er een update in je schoen zit. Geen enkele waarschuwing via mail.

Pj1 ik heb hier in me zaak ook een rebox 9000 staan en heb deze ook voor geprogrammeerd maar ik moet eerlijk zeggen dat hij gewoon heeft opgenomen, het enige waar je voor uit moet kijken is bij de timer instellingen dat je bij type wel opnemen invoer en geen afspelen??


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatEd

Wat wel opvalt is dat er constant negatieve reacties van dezelfde persoon komen, die het erg druk heeft op deze ontvanger de grond in te boren, ( misschien een commercieel belang?)


Je kunt je ook afvragen of diegene die dit apparaat de hemel in prijzen hem al hebben uitgepakt, of misschien ook commerciële belangen hebben.

Ik ondervind ook regelmatig problemen met mijn Rebox 9000. Heb alleen geen zin om altijd te posten.
Hieronder even een opsomming.
- Vastlopen van het systeem bij opnemen op HDD en daarnaast zappen door de zenders.
- Vastopen van systeem bij 2 gelijktijdige opnames en daarnaast kijken naar een andere NL zender.
- Problemen met het geluid bij HD zenders
- Bij vooruit spoelen het beeld hapert of stilstaat.

Sated

Ik heb een aantal klachten die jij opnoemt geprobeerd waaronder het opnemen van 2 kanalen tegelijk en daarn zappen naar een ander kanaal : ontvanger loopt niet vast, reageerd misschien iets trager met overschakelen.
Bij vooruit spoelen ook geen probleem beeld loopt vlekkeloos door.

Welk probleem heb je met het geluid bij hd zenders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerrit1967
Pj1 ik heb hier in me zaak ook een rebox 9000 staan en heb deze ook voor geprogrammeerd maar ik moet eerlijk zeggen dat hij gewoon heeft opgenomen, het enige waar je voor uit moet kijken is bij de timer instellingen dat je bij type wel opnemen invoer en geen afspelen??

Gerrit ik nam op via het EPG menu, het rode opname symbool was te zien in het betreffende programmavak, dus kan er eigenlijk niets fout gaan met de timer.
Ik ben de enige niet met harddisk crash (blijven hangen is eigenlijk beter uitgedrukt), en het is ook niet de eerste keer dat het me overkwam. Een harde reset is dan de enige oplossing om de harddsik weer te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pj1
Origineel bericht van: Gerrit1967
Pj1 ik heb hier in me zaak ook een rebox 9000 staan en heb deze ook voor geprogrammeerd maar ik moet eerlijk zeggen dat hij gewoon heeft opgenomen, het enige waar je voor uit moet kijken is bij de timer instellingen dat je bij type wel opnemen invoer en geen afspelen??

Gerrit ik nam op via het EPG menu, het rode opname symbool was te zien in het betreffende programmavak, dus kan er eigenlijk niets fout gaan met de timer.
Ik ben de enige niet met harddisk crash (blijven hangen is eigenlijk beter uitgedrukt), en het is ook niet de eerste keer dat het me overkwam. Een harde reset is dan de enige oplossing om de harddsik weer te zien.



Ik ga het zo dadelijk probereb via EPG
ik heb hier een programma via de epg opgenomen maar geen probleem, heb je al eens een andere harde schijf geprobeerd ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerrit1967

Ik ga het zo dadelijk probereb via EPG
ik heb hier een programma via de epg opgenomen maar geen probleem, heb je al eens een andere harde schijf geprobeerd ?

Het gaat niet altijd fout.
Je mag echter van een machine die met sterren, kerstboom, sneeuwpoppen en sneeuwvlokken aangeprezen wordt als de Messias der Satellietontvangers met de woorden "Als beste getest" verwachten dat hij doodgewoon altijd werkt net zoals mijn tv altijd werkt, en dat is heel gewoon.
Mijn ervaring is dat de Rebox 9000 een aan kinderziektes lijdend kindeke is in een update-kribbe,...in de kou.



Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerrit1967

Ik heb een aantal klachten die jij opnoemt geprobeerd waaronder het opnemen van 2 kanalen tegelijk en daarn zappen naar een ander kanaal : ontvanger loopt niet vast, reageerd misschien iets trager met overschakelen.
Bij vooruit spoelen ook geen probleem beeld loopt vlekkeloos door.

Welk probleem heb je met het geluid bij hd zenders


Ik zal een filmpje maken van de haperingen bij vooruit spoelen, in HD loop hij dan helemaal niet meer.

Het probleem met wel en geen geluid bij HD zenders heeft te maken met de instelling van Dolby Digital Default "aan" en HDMI Dolby Digital "aan". Als je een van beide uitzet is er altijd geluid bij mijn Sony TV, maar als allebeide "aan" staan heb je de ene keer wel en de andere keer geen geluid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pj1
Origineel bericht van: Gerrit1967

Ik ga het zo dadelijk probereb via EPG
ik heb hier een programma via de epg opgenomen maar geen probleem, heb je al eens een andere harde schijf geprobeerd ?

Het gaat niet altijd fout.
Je mag echter van een machine die met sterren, kerstboom, sneeuwpoppen en sneeuwvlokken aangeprezen wordt als de Messias der Satellietontvangers met de woorden "Als beste getest" verwachten dat hij doodgewoon altijd werkt net zoals mijn tv altijd werkt, en dat is heel gewoon.
Mijn ervaring is dat de Rebox 9000 een aan kinderziektes lijdend kindeke is in een update-kribbe,...in de kou.

als beste getest ??? volgens mij haal je nu een paar types door elkaar, de 9000 is nog niet getest wat wel gaat gebeuren en overdrijven is ook een vak met teksten als
Je mag echter van een machine die met sterren, kerstboom, sneeuwpoppen en sneeuwvlokken aangeprezen wordt als de Messias der Satellietontvangers



Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatEd
Origineel bericht van: Gerrit1967

Ik heb een aantal klachten die jij opnoemt geprobeerd waaronder het opnemen van 2 kanalen tegelijk en daarn zappen naar een ander kanaal : ontvanger loopt niet vast, reageerd misschien iets trager met overschakelen.
Bij vooruit spoelen ook geen probleem beeld loopt vlekkeloos door.

Welk probleem heb je met het geluid bij hd zenders


Ik zal een filmpje maken van de haperingen bij vooruit spoelen, in HD loop hij dan helemaal niet meer.

Het probleem met wel en geen geluid bij HD zenders heeft te maken met de instelling van Dolby Digital Default "aan" en HDMI Dolby Digital "aan". Als je een van beide uitzet is er altijd geluid bij mijn Sony TV, maar als allebeide "aan" staan heb je de ene keer wel en de andere keer geen geluid.


zal dit morgen eens testen met een hd zender
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pj1
En ik noem klagen geen zeuren en ik heb mij Rebox langer dan die ene dag van Jurgen die hem ondanks de crashes de Satellietenhemel in prijst.

pj1, zo langzaam aan wordt ik wel een beetje moe van je en ik begrijp niet waar de frustraties vandaan komen.
Ik prijs deze ontvanger niet de (satellieten)hemel in maar geef alleen feiten aan.
Ik kan er immers niets aan doen dat mijn ontvanger het op de nog steeds aanwezige 'Systeemfout' na probleemloos functioneert, en ja, ik gebruik ook op dit moment bijna alle mogelijkheden van het apparaat en ja, ik heb ook al meer dan 10 jaar ervaring met satellietontvangers, dus ik weet waar ik het over heb.
En misschien nog als laatste opmerking, ik heb niet aangegeven dat ik een of meerdere crashes met dit apparaat heb ondervonden, dus waarvandaan jouw opmerking over de crashes?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...