Ga naar inhoud


Nieuwe software versie, RE9000/8000HDPVR


duitsland

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Asterix
Hoi, sinds een maand ook een rebox 9000 hd pvr en idd ook hier tijdens de vandaag geïnstalleerde laatste software last van ietswat slechter beeld op 1080i via HDMI. Ook NED 1 HD ietswat slechter mbt bewegende beelden. Terwijl ARD HD en ZDF HD perfect zijn. Ben vandaag aan het stoeien geweest om mijn twee wavefrontiers met samen 16 lnb's te installeren, kost wat moeite maar ze staan er in.
Vraagje nog, morgen wil ik een HD inbouwen, is er nog een max aan GB's of maakt het niet uit.

Groeten Hans


Ik heb er 1 TB ingelegd, denk het niet.

VU+ Duo

Dreambox 500

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 174
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: MyZ
Wat ik heb opgemerkt:
-Beeldkwaliteit minder goed? (Zijn er meer mensen die dit ondervinden?)
-Volume nu te regelen bij optisch aangesloten. cool
-Nog steeds lipsync problemen bij Divx / Xvid (Zijn er meer mensen die dit ondervinden?)
-Nog steeds geen ondertitel ondersteuning bij Divx / Xvid (Zijn er meer mensen die dit ondervinden?)
-EPG perikelen, leek bij de vorige versie beter te zijn. Ligt het aan CD of aan de nieuwe firmware?

Mijn voornaamste problemen met de Rebox 9000:
    • Tijdens het zappen blijft de Rebox regelmatig hangen en moet d.m.v. een harde reset worden hersteld, met als gevolg alle EPG gegevens opnieuw downloaden.
    • Regelmatig fouten in het PVR gedeelte.
    • Resolutie verandert vanzelf naar 576i of 576p.
Het resolutieprobleem zou wel eens te maken kunnen hebben met de lagere beeldkwaliteit die sommigen ervaren?
Ik wil doodgewoon tv kijken zonder eeuwig gezeur met crashes en updates. Al genoeg ellende achter de rug met Inverto 7000. Als dit zo doorgaat breng ik hem terug naar de leverancier.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de vorige firmware zag je de resolutie ook staan in het display, deze zie ik nu ook niet meer? De resolutie zou best is de oorzaak kunnen zijn van de beeldkwaliteit. Op enkele fixes en enhancements vind ik deze firmware niet echt een verbetering...

VU+ Duo

Dreambox 500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mijn RE-9000 binnengekregen, WD Green 640GB HDD ingebouwd en spelen maar.

In de ontvanger zat de FW v.69 en voor zo ver ik het kon beoordelen waren er op een paar keer na een 'Systeemfout' verder geen problemen te bespeuren.

Het geluid werd vanuit de RE-9000 via de SPDIF aansluiting naar mijn Sony HCS gesluisd en functioneerde prima.

Ik kon het geluid via mijn Sony HCS prima regelen en het gemiddelde geluidsniveau gaf een volumewaarde van plusminus 30 van de max. waarde van 60 weer.

 

Daarna v.81 ingezet en toen had ik nagenoeg geen geluid meer via de SPDIF aansluiting.

Ik heb nu nog wel geluid vanuit de TV omdat de RE-9000 rechtstreeks via de HDMI op de TV is aangeslotem maar dat is niet de bedoeling.

Als ik nu mijn Sony HCS op maximaal (dus stand 60) set dan krijg wel weer geluid via mijn HCS maar ook via de TV en dat laatste wil ik eigenlijk niet.

Als ik het geluid van de TV bijna uit zet (1 blokje) dan hoor ik niets meer via mijn HCS.

 

Ik mis ook in het Menu een instelling waarin ik de Audio uitgang kan kiezen.

Zie ik iets over het hoofd?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een aanvulling op mijn vorige bericht.

Wat ik hierboven omschreef constateerde ik toen de ontvanger op RTL4 of op een andere RTLx zender stond.

Toen ik de ontvanger echter op Discovery HD zette viel mijn vrouw zowat van de bank af omdat het geluid nu wel met een factoor 4 uit de boxen kwam.

Ik constateer nu dat de SPDIF aansluiting prima via de HCS werkt als de ontvanger op een zender staat die op dat moment in Dolby uitzendt.

Op zich prima maar dat is geen doen want je switcht immers regelmatig tussen zenders met en zonder Dolby uitzending.

 

In de opgave van de wijziging v81 zie ik de volgene regels:

 

- SPDIF Dolby new default Menu

--> Menu - Configuration - A/V Output : Dolby Digital Default - ON/OFF (SPDIF)

 

Ik kan dit echter niet in mijn Menu terugvinden.

Iemand enig idee?

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Ik constateer nu dat de SPDIF aansluiting prima via de HCS werkt als de ontvanger op een zender staat die op dat moment in Dolby uitzendt.
Op zich prima maar dat is geen doen want je switcht immers regelmatig tussen zenders met en zonder Dolby uitzending.

In de opgave van de wijziging v81 zie ik de volgene regels:
- SPDIF Dolby new default Menu
--> Menu - Configuration - A/V Output : Dolby Digital Default - ON/OFF (SPDIF)
Ik kan dit echter niet in mijn Menu terugvinden.
Iemand enig idee?


Zie Systeeminstellingen AV Uitgang/HDMI Dolby aan/uit en daaronder Dolby Dig. Def. aan/uit

Mij was ook al opgevallen dat bij diverse Duitse zenders het geluid uitviel als deze opties aanstonden.

De spontane verandering van resolutie kan te maken hebben met de knop "resolutie" rechtsboven op de afstandsbediening.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fimave
Heeft iemand ook problemen met de radio? Als wij radio luisteren valt het geluid bijna elke minuut voor ongeveer 10 seconden weg. Daarna komt het weer. Is dit op te lossen?


Beetje late reactie maar ik heb hier precies hetzelfde, en na ongeveer een half uur doet hij het gewoon goed. Uit en aan zetten en factory reset hadden bij mij rebox geen resultaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit er trouwens ook hard over te denken om deze maar weer de deur uit te doen, vind software updates goed, maar het moet idd niet slechter worden. Ook hier na installeren nieuwe software beeldkwaliteit minder. Aantal vastlopers gehad (heb de rebox nu al zo staan dat ik makkelijk bij de schakelaar kan>

 

Wat een ontzettende teleurstelling vind ik het apparaat. Op papier en de beloofde dingen van rebox zelf en in eerste instantie de lovende recensies ten spijt moet ik bijna wel gaan concluderen dat het een behoorlijke miskoop begint te worden. Had gehoopt dat het linux systeem het apparaat stabiel zou houden. En ik begrijp best dat een vastloper kan optreden of dat er eens iets mis gaat met een opname, maar het moet niet bijna dagelijks zijn dat deze vastloopt, en als je meerdere programma's programeerd voor opname omdat je een paar dagen weg bent en thuis komt en merkt dat ie bij het eerste prog al vast gelopen is (is mij dus al 2 keer gebeurt).

 

Vind het eigenlijk bijna schandalig dat je daarvoor een behoorlijk bedrag op tafel legt en dan maar aan de grillen van de producent bent aangewezen. En ik lees veel hier over het EPG verhaal, die hoop heb ik allang laten varen omdat het een combinatie is met o.a. CD (ook al een organisatie die zijn abonees niet altijd serieus neemt, wel adverteren met HD maar bijna geen NL HD zenders doorgeven, maargoed dat is voor nu off-topic)

 

Ik wacht wat de Rebox betreft nog 1 of 2 software updates af en ga dan maar opzoek naar wat anders. Wat ik erg spijtig vind. Ik zal nu wel als een ontzettende zuurpruim overkomen, maar ik vermoed dat ik niet de enige ben die telleurgesteld is in wat hun is voorgehouden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: krutchie
Zit er trouwens ook hard over te denken om deze maar weer de deur uit te doen, vind software updates goed, maar het moet idd niet slechter worden. Ook hier na installeren nieuwe software beeldkwaliteit minder. Aantal vastlopers gehad (heb de rebox nu al zo staan dat ik makkelijk bij de schakelaar kan>
Wat een ontzettende teleurstelling vind ik het apparaat. Op papier en de beloofde dingen van rebox zelf en in eerste instantie de lovende recensies ten spijt moet ik bijna wel gaan concluderen dat het een behoorlijke miskoop begint te worden. Had gehoopt dat het linux systeem het apparaat stabiel zou houden. En ik begrijp best dat een vastloper kan optreden of dat er eens iets mis gaat met een opname, maar het moet niet bijna dagelijks zijn dat deze vastloopt, en als je meerdere programma's programeerd voor opname omdat je een paar dagen weg bent en thuis komt en merkt dat ie bij het eerste prog al vast gelopen is (is mij dus al 2 keer gebeurt).

Vind het eigenlijk bijna schandalig dat je daarvoor een behoorlijk bedrag op tafel legt en dan maar aan de grillen van de producent bent aangewezen. En ik lees veel hier over het EPG verhaal, die hoop heb ik allang laten varen omdat het een combinatie is met o.a. CD (ook al een organisatie die zijn abonees niet altijd serieus neemt, wel adverteren met HD maar bijna geen NL HD zenders doorgeven, maargoed dat is voor nu off-topic)

Ik wacht wat de Rebox betreft nog 1 of 2 software updates af en ga dan maar opzoek naar wat anders. Wat ik erg spijtig vind. Ik zal nu wel als een ontzettende zuurpruim overkomen, maar ik vermoed dat ik niet de enige ben die telleurgesteld is in wat hun is voorgehouden


Wijze woorden Krutchie, ik denk dat garantie en recht op teruggave hier een rol speelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: krutchie
.....Ik zal nu wel als een ontzettende zuurpruim overkomen, maar ik vermoed dat ik niet de enige ben die telleurgesteld is in wat hun is voorgehouden

Nu wil ik deze uitspraak niet gelijk beamen maar je verteld al die negatieve ervaringen hier op het forum en wellicht terecht dat je teleurgesteld bent maar heb je deze negatieve ervaringen nu ook al aan je dealer en / of aan Reebox verteld?
Zo ja, wat hebben zij hierop dan geantwoord?
Het lijkt me toch in elk geval zinvol om dit ook bij Reebox of jouw dealer neer te leggen.
Als zij dergelijke informatie niet binnenkrijgen kunnen ze ook niet alert reageren en deze issues in de volgende FW oplossen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Nu wil ik deze uitspraak niet gelijk beamen maar je verteld al die negatieve ervaringen hier op het forum en wellicht terecht dat je teleurgesteld bent maar heb je deze negatieve ervaringen nu ook al aan je dealer en / of aan Reebox verteld?
Zo ja, wat hebben zij hierop dan geantwoord?
Het lijkt me toch in elk geval zinvol om dit ook bij Reebox of jouw dealer neer te leggen.
Als zij dergelijke informatie niet binnenkrijgen kunnen ze ook niet alert reageren en deze issues in de volgende FW oplossen.

Wees ervan overtuigd dat ze meelezen Jürgen, je moet als leverancier wel erg weltfremd zijn om dat niet te doen. Het is een vreemde gang van zaken, af en toe als een dief in de nacht komt er heel geheimzinnig een update,...je moet dat maar gewoon ruiken of het zien te volgen op de Rebox website waar ze al maanden druk bezig zijn met: "Wij zijn op dit moment druk bezig om onze geheel vernieuwde website in gebruik te stellen" en dan kun je de updates van een Belgische site halen. Nergens een mogelijkheid om je on line in te schrijven voor updates want men is druk bezig met de geheel vernieuwde website in gebruik te stellen. Er worden geen excuses aangeboden voor de fouten, echter fout worden op fout gestapeld en het wordt gewoon dood gezwegen. Jürgen jij hebt via internet gekocht dus heb je recht om je Rebox binnen 8 dagen terug te geven. Denk daar maar eens over na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pj1
Origineel bericht van: Jürgen

- SPDIF Dolby new default Menu
--> Menu - Configuration - A/V Output : Dolby Digital Default - ON/OFF (SPDIF)
Ik kan dit echter niet in mijn Menu terugvinden.
Iemand enig idee?

Zie Systeeminstellingen AV Uitgang/HDMI Dolby aan/uit en daaronder Dolby Dig. Def. aan/uit

Inderdaad de instelling gevonden echter het levert geen beter resultaat op als ik die optie aan dan wel uit zet.
Hier moet ik nog iets op vinden want het verschil in volume is dusdanig groot dat je niet met goed fatsoen tussen zenders kunt schakelen die wel of niet Dolby ondersteunen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het wel eens met voorgaande conclusies, maar het is een nieuwe ontvanger, gun ze nog even de tijd.

Wanneer de engineers dan toch meekijken, het volgende.

Het beeld is inderdaad matig t.o.v. een TF 5500, ik heb ook V81, maar weet niet of dat met voorgaande versie`s beter was.

 

Bij mij werkt alles redelijk naar behoren dwz het sat gedeelte(week in bezit).

Maar wat mij echt tegen valt is het divx gebeuren, schokkerig, geen SRT of SUB.

Ik heb nog een moviecube R100 waar dit allemaal goed op functioneert net als op een oude xbox met xbmc, waarom werkt dit nu niet naar behoren, codecs voldoende lijkt mij.

Ik hoopte met dit app. alles in een te hebben.

 

Ik zou graag het password willen hebben om als SU in te kunnen logen via Putty, kan ik de smb.conf veranderen deze is write protect, met root lukt dit niet.

PS flashxp (met name voor xbox) werkt ook goed om de interne HDD te benaderen en bestanden op de HDD te zetten.

Met \\IP\storage gaat het overigens ook prima.

 

Het lezen van NTFS schijven zou ook aantrekkelijk zijn. Bijna alle externe schijven zijn NTFS, maar deze zijn dus niet te benaderen als netwerkschijf (eigelijk zou de interne HDD ook NTFS moeten kunnen zijn.)

 

En ,dat heeft ook al iemand eerder aangegeven, bij het afspelen van een opname dmv de nummer toetsen de procenten kunnen ingeven om vlot te kunnen springen, dat werkt echt geweldig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...