satede Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 mijn tomtom is gevallen precies op de voedingstekker van de tomtom. ik heb de tomtom opengemaakt en nu blijkt dat er 2 pinnetjes die in de usb connector zitten zijn afgebroken de aansluiting op de printplaat zijn nog goed. Kan ik deze connectors gewoon los kopen ? En hoe soldeer je dit precies vast ? The birdman has left the building
columbo Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 Zijn los te koop, kijk kop een side voor GSM onderdelen,alleen vastsolderen zal een hele klus worden,en met een USB microscoop,prijs ca €100.-kun je het voldoende vergroten.
JohnO Geplaatst: 18 november 2009 Geplaatst: 18 november 2009 of gewoon een kloddertje tin en met de tinzuiger weer opzuigen....... scheelt 100 euro Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
columbo Geplaatst: 19 november 2009 Geplaatst: 19 november 2009 Tja dan zitten alle draden gelijk met elkaar verbonden,een Eye loupe met een 10x vergroting gaat ook,je moet er alleen heel dicht op zitten.kost een setje ca €7.-
Moderator Matchless Geplaatst: 19 november 2009 Moderator Geplaatst: 19 november 2009 Met de "klodder tin" methode verniel je hem. De printen zijn niet wat ze vroeger waren en de banen laten heel snel los. Met een loep en soldeerbout kan je veel als je een vaste hand hebt. Om de bout een draadje wikkelen zodat de soldeerpunt lekker smal wordt. Dat draadje kan je dan als soldeerpunt gebruiken. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
henkvd1 Geplaatst: 19 november 2009 Geplaatst: 19 november 2009 Soldeer gaat best, indien je wat ervaring hebt, met soldeerflux wordt het nog veel eenvoudiger. Zonder soldeer ervaring niet aan beginnen.
bruinelec Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 ik heb voldoende van deze connectors liggen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen