SnijdeA Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 All, Ik heb sinds 2 weken een installatie met een 78 CM schotel, 3 duo LNB's en een HD ontvanger met 2 tuners. Vanaf het begin heb ik geen beeld en geluid op Eurosport HD en History HD, het apparaat heeft "Searching for signal". Andere zenders op dezelfde satelliet (Astra 3) doen het prima. (Nederland 3 HD, sterkte 89, kwaliteit 68) Ik heb de tuner aangesloten in de winkel en daar kreeg ik die 2 zenders direct te zien. Vandaag is de schotel opnieuw uitgericht, zijn de LNB's vervangen, zijn de switches vervangen en is er een andere ontvanger getest. Geen soelaas. De leverancier staat voor een raadsel en komt er later op terug. Iemand hier een idee hoe dit kan ? Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Paul F Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 Staat er misschien een Dectelefoon in de buurt, deze geven storingen op bepaalde frequenties. Paul
SnijdeA Geplaatst: 17 november 2009 Auteur Geplaatst: 17 november 2009 Origineel bericht van: Paul F Staat er misschien een Dectelefoon in de buurt, deze geven storingen op bepaalde frequenties. Paul Stond er wel, heb ik weg gehaald, lost niets op. Thnx. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Amazor Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 Jij kijkt via een Vantage zeker? Bij een gewone zenderscan (ook NIT) wordt die Skylink-transponder niet ingelezen, hij staat niet in de database van de ontvanger. Misschien ligt hier het probleem. Doe eens een blindscan, als je Nederland HD ontvangt zal Eurosport/History HD ook wel lukken qua signaalsterkte. Overigens heb je wel een lage signaalkwaliteit (als je met een VT HD8000S kijkt tenminste). Natuurlijk moet je die waardes altijd met een korreltje zout nemen, maar ik haal 87% met een Multytenne op de CDS HD-transponder. Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+
SnijdeA Geplaatst: 17 november 2009 Auteur Geplaatst: 17 november 2009 Origineel bericht van: Amazor Jij kijkt via een Vantage zeker? Klopt, maar ik heb vandaag ook een andere geprobeerd. Origineel bericht van: Amazor Bij een gewone zenderscan (ook NIT) wordt die Skylink-transponder niet ingelezen, hij staat niet in de database van de ontvanger. Misschien ligt hier het probleem. Doe eens een blindscan, als je Nederland HD ontvangt zal Eurosport/History HD ook wel lukken qua signaalsterkte. Maar hij wordt juist wel ingelezen, hij staat in het rijtje. En als ik de tuner aansluit in de winkel, dan doen beide zenders het wel. Dan ligt niet aan de tuner ... of ik moet iets missen. Origineel bericht van: Amazor Overigens heb je wel een lage signaalkwaliteit (als je met een VT HD8000S kijkt tenminste). Natuurlijk moet je die waardes altijd met een korreltje zout nemen, maar ik haal 87% met een Multytenne op de CDS HD-transponder. Ik haal 91 op de Astra 1 en 2, op de 3 niet. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
SnijdeA Geplaatst: 24 november 2009 Auteur Geplaatst: 24 november 2009 Gaat lekker. Naast eerdergenoemde zenders zijn nu ook BBC Parliament en BBC News verdwenen, ze hebben het gedaan en nu niet meer. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
guykers Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 Zou toch nog maar eens jouw schotel opnieuw uitrichten. eerst problemen op astra 23,5 dan problemen op astra 28,5 beidde op de HD kanalen, Deze luisteren toch nog iets nauwkeuriger dan de SD kanalen nobody is perfect, I ain't nobody feedback doet wonderen vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k, ultimo voor hobby
SnijdeA Geplaatst: 25 november 2009 Auteur Geplaatst: 25 november 2009 Origineel bericht van: guykers Zou toch nog maar eens jouw chotel opnieuw uitrichten. Sja, maar dat is juist vorige week opnieuw gedaan. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
guykers Geplaatst: 25 november 2009 Geplaatst: 25 november 2009 Als jij denkt dat alles goed staat, kun je nog de kruisproef doen andere receiver bij jouw aansluiten, maar zoals jij al aangaf; moet het aan de schotelafstelling, bekabeling of diseqc liggen suc6 nobody is perfect, I ain't nobody feedback doet wonderen vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k, ultimo voor hobby
SnijdeA Geplaatst: 25 november 2009 Auteur Geplaatst: 25 november 2009 Origineel bericht van: guykers Als jij denkt dat alles goed staat, kun je nog de kruisproef doen andere receiver bij jouw aansluiten, maar zoals jij al aangaf; moet het aan de schotelafstelling, bekabeling of diseqc liggen suc6 De leverancier heeft de boel opnieuw uitgericht, de kabels zijn 3 weken oud, de switches zijn vervangen, sja, ik heb geen idee. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
SnijdeA Geplaatst: 30 november 2009 Auteur Geplaatst: 30 november 2009 De leverancier is er achter na met een spectrum analyzer de boel te onderzoeken. Het rail blijkt niet goed te zijn. Misschien niet de juist bocht ? Geen idee. Ze gaan een nieuwe plaatsen. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
satmania Geplaatst: 15 januari 2010 Geplaatst: 15 januari 2010 De lnb kop kun je rechts en of links draaien en kijken of er iets zal veranderen. Soms helpt het wel. DM 800-Gemini 5 Rotor 45-30 draaibaar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen