antonlamers Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 Hoi , Ik heb nu openpli en de settings die ik in milo had gerestored. echter nu krijg ik deze foutmelding? Using username "root". Server refused our key root@85.225.45.264's password: wordt alles wel goed gerestored? Ik zag wel dat de file welke zorgt voor de restore iets anders kwa inhoud is als welke in milo zat. Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
MySat Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 Origineel bericht van: antonlamers Hoi , Ik heb nu openpli en de settings die ik in milo had gerestored. echter nu krijg ik deze foutmelding? Using username "root". Server refused our key root@85.225.45.264's password: wordt alles wel goed gerestored? Ik zag wel dat de file welke zorgt voor de restore iets anders kwa inhoud is als welke in milo zat. Anton Neem aan dat je het hebt over een DM800. Eerst met Telnet aanloggen en het pasword wijzigen. Daarna met putty aanloggen met het juiste passw P.s. mijn antwoord staat vol aannames, dus misschien ook met foutieve antwoorden. Dit kun je voorkomen door de vraag na te lezen nadat je hem geformuleerd hebt en je te verplaatsen in een achteloze voorbijganger die jou mogelijk probeert te helpen Succes Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen +++ 4 x VU solo SE / T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++
Catastrofus Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 Origineel bericht van: antonlamers Hoi , Ik heb nu openpli en de settings die ik in milo had gerestored. echter nu krijg ik deze foutmelding? Using username "root". Server refused our key root@85.225.45.264's password: wordt alles wel goed gerestored? Ik zag wel dat de file welke zorgt voor de restore iets anders kwa inhoud is als welke in milo zat. Anton Blijkbaar log je in op basis van public keys? Heb je dan wel alles in /root gerestored? Op een 'gewoon' linux systeem knal je de public key in de authorized_keys file, ik weet alleen niet hoe dat precies gaat bij een dm. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Gast MiLo Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 Heb je ook je root password ge-restored? (door /etc/passwd naar /hdd/backup te kopieren) Als het root password leeg is, mag je niet inloggen via ssh.
antonlamers Geplaatst: 17 november 2009 Auteur Geplaatst: 17 november 2009 Ja hoor ik heb dezelfde backup als in milo's image gebruikt, daar ging het wel goed. ik kan wel inloggen van buitenaf me tputty hij vraagt alleen om een wachtwoord. heb voor dezekerheid met passwd het wachtwoord opnieuw erin gezet, maar blijf dezelfde melding houden. @mike, kun je ook deze melding herstellen wat je ook in milo hebt gedaan: Command 'groups' failed with return code 127 and error message -sh: groups: not found. dat je die melding niet meer krijgt bij WinSCP overigens WinSCP vraagd ook om een wachtwoord. Anton VU+ Solo2 OpenPli powered Triax 78 Triple LNB Qnap TS-119 NAS
Catastrofus Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 Origineel bericht van: antonlamers Ja hoor ik heb dezelfde backup als in milo's image gebruikt, daar ging het wel goed. ik kan wel inloggen van buitenaf me tputty hij vraagt alleen om een wachtwoord. heb voor dezekerheid met passwd het wachtwoord opnieuw erin gezet, maar blijf dezelfde melding houden. @mike, kun je ook deze melding herstellen wat je ook in milo hebt gedaan: Command 'groups' failed with return code 127 and error message -sh: groups: not found. dat je die melding niet meer krijgt bij WinSCP overigens WinSCP vraagd ook om een wachtwoord. Anton WinSCP slaat het wachtwoord lokaal op (toch? ben niet helemaal zeker), wat natuurlijk een security issue is... Je hebt een ww gezet en hij weigert de keys dus vraagt ie om een ww dus kloppen de keys niet. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Catastrofus Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 Origineel bericht van: antonlamers Ja hoor ik heb dezelfde backup als in milo's image gebruikt, daar ging het wel goed. ik kan wel inloggen van buitenaf me tputty hij vraagt alleen om een wachtwoord. heb voor dezekerheid met passwd het wachtwoord opnieuw erin gezet, maar blijf dezelfde melding houden. @mike, kun je ook deze melding herstellen wat je ook in milo hebt gedaan: Command 'groups' failed with return code 127 and error message -sh: groups: not found. dat je die melding niet meer krijgt bij WinSCP overigens WinSCP vraagd ook om een wachtwoord. Anton Volgens mij komt je 'groups' statement eraan als ik de 'openpli commits' mag geloven... Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Tonskidutch Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 kan iemand die man beschermen tegen zichzelf? ip ciao Vienna Ultravox
Catastrofus Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch kan iemand die man beschermen tegen zichzelf? ip ciao Aangezien ik toch echt het 'groups' statement voorbij zie komen dan zie hier: <commit> commit 2ade94dc3afa29f85f34a3668eb3311d08747fb9 Author: Mike Looijmans Date: Tue Nov 17 19:05:31 2009 +0100 Add a 'groups' equivalent command. Old scp clients like WinSCP complain if it does not exist. </commit> Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Gast edemon Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 ben net nieuw met de dream 800 en draai met de milo maar dat is jammer genoeg ver klaar was altijd super maar wat hou open pli nu precies in gr ed en ja wat je weet moet je niet vragen dus daarom deze vraag mischien wel een domme vraag
hemertje Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 Origineel bericht van: edemon ben net nieuw met de dream 800 en draai met de milo maar dat is jammer genoeg ver klaar was altijd super maar wat hou open pli nu precies in gr ed en ja wat je weet moet je niet vragen dus daarom deze vraag mischien wel een domme vraag zoek en je zult oa vinden:http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...amb#Post1741916 DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Tonskidutch Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 dat wat je telegramstijl antwoorde geeft me nu niet echt een veilig gevoel een ip is en wordt gebruikt eenmaal publiek en het gaat er niet om of je er NU wel of niet in kan maar hoeveel attacks op je router / ext<>int komt ciao Vienna Ultravox
Catastrofus Geplaatst: 17 november 2009 Geplaatst: 17 november 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch dat wat je telegramstijl antwoorde geeft me nu niet echt een veilig gevoel een ip is en wordt gebruikt eenmaal publiek en het gaat er niet om of je er NU wel of niet in kan maar hoeveel attacks op je router / ext<>int komt ciao Op wie reageer nu eigenlijk? Op Anton of op mij? Quoten heeft soms wel zin... Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen