Ga naar inhoud


[TF7700PVR] geen astra HD-zenders


Gast alfa

Aanbevolen berichten

Mijn TP 7700 HSCI- Op Astra 19°-HD-zenders frekw.11361 H 22000 2/3 DVB-S2 8PSK- alleen klank,geen beeld. Op frekw.11402 wel klank en beeld.-Wat loopt hier mis? Wat kan ik er aan doen ?

 

Alfa.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je geeft in de prefix aan dat de vraag over een TF7700PVR gaat maar in je vraag staat dat het over een TF7700HSCI gaat.

Over welk type gaat de vraag nu?

Verder zou ik je willen adviseren om even de zoekoptie van het forum te gebruiken want deze vraag is al heel vaak gesteld en ook beantwoordt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. Ik heb mij vergist met het invoeren van het Topfield model. Mijn model is 7700HSCI.--Sorry.

Ik kan het antwoord op mijn vraag niet terugvinden. Zou U voor mij het antwoord willen herhalen ?- Dank vooraf.

 

Alfa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je even vermelden op welke zenders je wel beeld & geluid hebt en op welke zenders niet.

Nu heb ik weliswaar geen HSCI maar ik veronderstel dat wat deze vraag aangaat het geen verschil moet uitmaken.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik verwijzen naar mijn forumbericht van 17 dezer-23.39 uur.

Hierna de gevraagde gegevens:

 

 

Astra HD-Fr.11361 ENKEL KLANK voor ZDF HD (test)

voor Das Erste HD (test)

voor Arte HD(normaal progr.)

 

Astra HD-Fr.11302 KLANK EN BEELD voor Servus HD (norm.progr)

voor Annixe HD (norm.progr)

voor Astra HD (Promo)

 

Alfa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alfa

Astra HD-Fr.11361 ENKEL KLANK voor ZDF HD (test)
voor Das Erste HD (test)
voor Arte HD(normaal progr.)

Alle hierboven genoemde zenders hebben beeld en geluid (Dolby).
Vooropgesteld dat het hierbij niet om een typefout gaat heb je de verkeerde frequentie gebruikt.

De hierboven genoemde zenders staan niet op 11361 maar op 11362.
Wellicht is het handig om de huidige zenders te wissen en opnieuw handmatig in te lezen met frequentie 11362.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor uw respons. De frekw. moet inderdaad 11362 H zijn. Heb die manueel ingebracht maar zonder resultaat..Het moet blijkbaar te zien hebben met de software die een oudere versie is.Ik heb ID 23O22 van 7 okt.2008 als dit juist is.Ik heb nagezien dat er een x-aantal softwares zijn. U heeft voor uw toestel ID 23231 (gezien op uw antwoorden). Vermoeedelijk ondersteunt mijn software die nieuwe zenders niet met het gekende gevolg. Ik zal een firma verzoeken via een usb-stick er de nieuwste versie op te zetten..En als het dan nog niet gaat dan geef ik het op

 

Met dan voor alles . -Alfa--.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas kan ik niet beoordelen wanneer de 1e FW voor gebruik van HD op de HSCI is geïntroduceerd maar het lijkt mij dat de FW van okt. 2008 dit al zou moeten ondersteunen.

Maar ik zou je op elk geval wel willen adviseren om de laatste goed werkende FW ie installeren.

Ik denk dat de gebruikers van een HSCI dit beter kunnen beantwoorden.

Het probleem is nu dat de HSCI gebruikers niet zo snel in deze thread kijken omdat in het onderwerp het type HDPVR is vermeldt.

 

Overigens vraag ik me af waarom je niet zelf de FW gaat upgraden, dit is normaliter zo gebeurd.

De laatste FW van 16 maart 2009 van de Topfield Korea site downloaden, zie <HIER>, daarna op een USB stick zetten en installeren.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw respons van 20/11. Waarvoor dank. Alvorens een download per usb-stick te doen herinner ik mij dat bij aankoop zo een drietal maanden geleden, de DRIE aangehaalde Astra HD-zenders 11362 H wel klank en beeld gaven....Omdat ik die frekw.maar eens toevallig opzette heb ik er daarna praktisch geen aandacht aan gegeven.-Ik heb aan de menu instellingen ook niets gewijzigd (ik ontvang Astra 19.2 over 1 schotel en Hotbird 13 over een andere schotel - dan beiden met een Dis.switch naar de ontvanger. Alles met prima beelden (en klank) en met 85,zelfs tot 99... kwaliteit en sterkte. Ik klaag dus zeker niet,integendeel.Kortom perfekte ontvangst.. Toch even uw mening vragen in het licht van het hierboven beschrevene..Is er soms een indicatie voor U in te vinden die het wegblijven van het beeld (alleen) zou wettigen ?

 

Met groeten ,--alfa--

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...