Ga naar inhoud

opnames mogelijk op programma namen en niet op tijdsbepaling?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

velen hebben dit al voor gehad. Je plaatst een timer in je dreambox voor een programma op zender x op zaterdag start om 20 uur en stopt om 21uur.

de eerste week lukt dit perfect.

De week daarna past men de programmatie aan. Nu is het vanaf 20u45 tot 21u45...gevolg : je mist alles van je opname buiten die 15 min.

Op mijn media center van windows werden opnames ingesteld op zendernaam en programma naam. Dus bij verschuivingen nam hij altijd juist op. Of na de laatste aflevering stopte hij met opnemen tot hij misschien plots een jaar deze opnieuw opnam als ze er waren.

Is dat iets wat mogelijk zou zijn met een plugin?

Dus eentje die niet echt tijdsgebonden is , maar eerder programma gebonden is en gewoon de tijd dat het programma loopt opneemt met eventuele start marge en stop marge?

Ik denk dat dit een prachtige plugin zou zijn, gezien we allemaal bovenstaande feiten al gehad hebben.

wat denken jullie?

ps : bestaat zoiets voor de dm?

Geplaatst:

euh....leg effen uit? want dat is wel een heel korte zin. wink

Geplaatst:

Autotimer plugin is de reden dat ik me met de xmltv import plugin ging bezighouden.

Doet precies wat je wil.

Geplaatst:

Worden dan niet ook de herhalingen opgenomen?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:

Auto timer is een plugin die automatisch timers aanmaakt door het invoeren van enkele rules.

Bij de laatste versie kan voor zover mij bekent is ook opgeven tussen welke tijden hij moet kijken.

Herhalingen neemt hij dan niet op.

Gewoon installeren vanuit je applicaties menu en proberen of het wat voor je is..

Geplaatst:

thx guys,

ik ga dat vanavond effen bekijk of dat in mijn dm nabilo staat.

en dan effen checken.

ik kom hier op terug met uiteraard een test :-)

Geplaatst:

okey alles geinstalleerd en het werkt.

enkel nog deze vraag :

stel dat je nu een auto timer zet die iedere dag zijn werk doet.

nu is de epg 7 dagen ver.

Zullen er nu automatisch timers bij komen voor de dagen na de 7 dagen epg? of moet je iedere week zelf dan een update gaan doen?

Geplaatst:

Autotimer starten, dan menu drukken, instellingen en "automatisch" activeren. Ook de tijdsinterval van de "controles" kun je hier instellen.

2x VU+duo, Dreambox 7000s, Maximum E-85 Multifocus (28.2E/23.5E/19.2E/13.0E/4.8E/0.8W), Triax 64cm (45W-53E), Visiosat G3C (13.0/19.2/23.5/28.2). Op alle ontvangers draait de nieuwste OpenPli

Geplaatst:

Henk31,

zover zat ik al wink

maar mijn vraag is, wat binnen 2 weken als hetzelfde programma op dezelfde zender en op hetzelfde tijdstip? gaat die timer er automatisch bijkomen?

Geplaatst:

Hij maakt ze automatisch zo ver mogelijk in de toekomst aan. Hij maakt geen dubbele opnames, als een timer al bestaat - al dan niet automatisch - dan maakt hij geen nieuwe.

Geplaatst:

aah,

dus milo.

als ik nu 7 dagen epg heb.

ik doe een auto timer dan zal ik voor (als ik iedere dag iets kies van hetzelfde) 7 timers hebben.

maar voor de 8ste dag waarvan ik geen timer had, dan is het niets... dan moet ik de procedure herhalen?

want hij maakt ze zover mogelijk aan...en dat is dus afhankelijk van de aantal dagen epg of heb ik het weer mis confused

das jammer, want ik ben nogal vergeetachtig.

dus als je een serie van 14 afleveringen wilt opnemen, iedere week 1, dan is je autotimer goed voor 1 aflevering...de andere 13...niet?

zou het dan geen luxe zijn om ergens een script te hebben die je kan instellen waarmee je zegt, overloop de auto timers opnieuw na X dagen en voeg toe waar nodig?

dan ben je altijd safe.

Geplaatst:

Hij zal steeds een nieuwe timer toevoegen, in ieder geval zover als de info van de EPG reikt. Dus jouw serie zal volledig worden opgenomen.

2x VU+duo, Dreambox 7000s, Maximum E-85 Multifocus (28.2E/23.5E/19.2E/13.0E/4.8E/0.8W), Triax 64cm (45W-53E), Visiosat G3C (13.0/19.2/23.5/28.2). Op alle ontvangers draait de nieuwste OpenPli

Geplaatst:

Het enige waar je als gebruiker voor moet zorgen is dat de EPG op tijd gevuld wordt - je hebt dus een week de tijd om de EPG aan te vullen. De plugin werkt dan gewoon zoals je zou verwachten.

Geplaatst:

thx guys,

ik heb het mis begrepen dan.

want ik ga iedere avond nu de nieuwe epg.dat's ophalen.

dus in principe loop ik altijd met 7 dagen verre epg.

ik ga effen kijken vanavond of er voor volgende week dinsdag en woensdag een nieuwe timer bijgekomen is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen