Ga naar inhoud


Bootsector virus


intruder

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Een kennis van mij heeft last van een Bootsector virus, hoe krijgen we die van zijn systeem verwijderd???

 

b.v.d. voor jullie informatie

 

Intruder

VU+ UNO 4K se VTI 15 ; Nvidia Shield TV Pro Ziggo ;LG G1 OLED55G1RLA - 4K OLED TV ; Sonos; Arc Soundbar, Sub, 2x New Play:5

Link naar reactie
Delen op andere sites


De computer opstarten vanaf een gegarandeerd virusvrije diskette,maar eerst de schrijfbeveiliging activeren.

 

1)vanaf Dos een virusscanner starten die de virussen opspoort en opruimt.Of:

 

2)met bootflop opstarten en dan fdisk /mbr intyppen, dan wordt je mbr (master boot record) opnieuw geschreven en heb je kans dat het virus weg is...

 

3)het zou kunnen dat je een nieuwe versie van windows wou installeren,

Ga naar je bios en zet daar de virusprotection UIT . Microsoft zelf schrijft ook dat deze uit moet staan omdat er bij het installeren in de bootsector moet worden geschreven en dat houdt de bios virusscanner tegen, zo krijg je windows er nooit op.

[color:"red"]OPMERKING:

[/color] Als het om bootvirus gaat die via een diskette op uw systeem is overgebracht, moet u ook alle in gebruik zijnde diskettes op bootvirussen scannen en deze hiervan zuiveren!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Big John,

 

Bedankt voor je snelle reactie, ik zit nu op mijn werk.Maar ik zal het vanmiddag effe uit proberen.

 

Intruder

VU+ UNO 4K se VTI 15 ; Nvidia Shield TV Pro Ziggo ;LG G1 OLED55G1RLA - 4K OLED TV ; Sonos; Arc Soundbar, Sub, 2x New Play:5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...