Ga naar inhoud


[TF5xxxPVR] TGD-files


Henk Puister

Aanbevolen berichten

Nieuwe versie is vanaf heden beschikbaar, hier en hier.

 

Vanaf 25-1-2010 is deze nieuwe versie leidend. De oude versie's zijn nog tot 1-2-2010 beschikbaar.

 

Overzicht aangeboden zenders: hier of hier. Indien iemand een zender toegevoegd wil hebben, graag even de versie van het document en het regelnummer doorgeven.

 

Wijzigingen:

- andere bronnen als input

- geen Duitse EPG meer, omdat hiervan meestal een hele goede via EIT al beschikbaar is

- alleen nog zip-file's, geen losse tgd-files meer

- 3 soorten zip-file's (full, small en 3PG) in 2 varianten (volledig en alleen NL).

- t.o.v. de rytec-versie geen satelliet-toevoeging, maar een taal-toevoeging

- indien taal 'nl' dan geen toevoeging

- scheidingsteken is nu ":" i.p.v. "."

- ".Astra2" wijzigen in ":en"

 

Nog te doen:

- extra bronnen toevoegen, zie Dreambox-forum, en daaruit zenders selecteren i.p.v. huidige selectie

- schoning 'onzinnige' programma's verbeteren en activeren

- b.v. programma's met doorlooptijd van 1 minuut verwijderen

- b.v. Shoppingprogramma's en programma's als 'Herhalingen' en 'Nachtprogrammering' zonder verdere informatie

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 171
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@Henk

Bedankt voor al je werk.

 

Ik heb eerst jouw ini file erin gezet maar ik zag dat jijzelf maar een beperkt aantal zenders laadt. Ik heb jouw oude ini daarop teruggezet, maar blijf hetzelfde probleem houden van de zenders waarvan geen Epg verschijnt.

 

Bijv. NGC Wild, Omroep Zeeland, History. niet

 

Waar ligt dat nu aan want ik heb je nieuwe TGD's erin gezet, of moet ik nog wat anders aanpassen. Ik heb wel het idee at er meer plaatsen nu worden opgevuld. Zelfs die sekszenders. smile

Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Henk.

 

Jouw werk blijft voor mijn familie van onschatbare waarde! smile Dank!

 

TVguide2Topfield werkt zo te zien niet met ZIP files. Heeft iemand enig idee hoe dit progje kan worden aangepast zodat het weer automatisch de data ophaalt en plaatst op de topfield?

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

De maker van dit programmaatje (kokolomo) is helaas niet meer actief op sat4all. Dus hij is lastig te vinden.

Ik weet ook niet of een handige programmeur zijn programmaatje kan aanpassen of dat die versleuteld is.

 

Henk, wat is de reden dat je de losse TGD files niet meer gaat aanbieden?

 

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mrbeegee
Henk, wat is de reden dat je de losse TGD files niet meer gaat aanbieden?


3 redenen:
1. er zijn nu 3 soorten (full, small en 3pg) in 2 varianten (alles en alleen NL)
2. de losse tgd-files worden steeds groter
3. en het lijkt mij veel gemakkelijker voor iedereen om 1 zipfile te downloaden i.p.v. 7 t.m. 14 losse tgd-files.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Henk

 

Ok, bedankt. Is toch makkelijker voor m'n ega dan een file downloaden, uitpakken en met altair op de toppie zetten. Dat heb je met overtuigd digibeten he......

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik weer!

De laatste jaren niet meer op het forum geweest. Na de glorieuze jaren van de Humax en het zelf updaten van funcards is het forumbezoek verwaterd. Mijn account bestond al niet eens meer. Vandaag een mailtje van Henk onze EPG-cowboy gehad met de vraag of ik TVGuide2Topfield (wist niet dat andere mensen het nog steeds gebruiken) kon bijwerken zodat de software overweg kan met het downloaden en uitpakken van een zipfile.

 

Ik ga er deze week mee aan de slag en hoop aan het einde van de week nieuwe versie te kunnen uploaden.

 

Even geduld nog a.u.b.

 

 

Groeten Rémon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wybo,

 

 

Dat laat je toch niet over aan een vrouw wink:Dlaugh

 

Maar als Rémon het heeft aangepast, kun je eindelijk de 3PG-versie ophalen. Dit heeft n.l. een paar kleine voordelen t.o.v. de full-versie, wat de losse files zijn.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook zover gekregen dat mijn vrouw de EPG kan updaten. :D :D Wel met een briefje! En met behulp van het programmaatje van bugfixrth (voorheen kokolomo).

 

Fantastisch dat jullie er wat aan gaan proberen te doen.

@ bugfixrth TVGuide2Topfield is zeker een paar honderd keer gedownload

Citaat:
Bijlagen

1202315-TVGuide2Topfield.zip (225 downloads)

, dus er zullen nog heel wat gebruikers zijn!

En ik denk dat ik namens allen spreek dat je dat TOP! heb gemaakt. smile

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk aan, dat ging nog sneller dan ik dacht.

Deze versie haalt TGD files als zip van Henk's site.

Voordeel is dat dit een stuk sneller werkt als de oude manier.

 

Verder begint het programmaatje meteen te downloaden zodra er een USB verbinding met de tuner wordt gedetecteerd en sluit het programma desgewenst automatisch af na het uploaden van het laatste bestand naar de tuner.

 

Succes!

 

Suggesties zijn welkom natuurlijk.

TVGuide2Topfield v1.5.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee das even geweldig, is was al bang dat er geen nieuwe versie zou komen en had Henk al gevraagd of hij wellicht wist wie de maker was.

Ik neem aan dat dit in .NET geschreven is???

 

Extra functionaliteiten:

- checken op filesize 0 kb deze niet overzetten

- wellicht kun je vooraf de oude tgd files wissen op de HD van de pc

 

Mocht je geen zin/tijd hebben om aanpassingen te doen dan wil ik je graag helpen (mits in .NET VB of C#)

 

Fred

Rebox RE8500 V2.11.34

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henk, het werkt vlekkeloos. Dank.

 

Mocht iemand behoefte hebben om meer dan 56 zenders van epg te voorzien dan kun je dat als volgt doen. Je maakt 2 epg_upload ini files. De 2e plaats je in een andere directory op je computer want anders wordt de eerste uiteraard overschreven. In de eerste zet je de 56 zenders welke je wilt inladen en die upload je naar de Topfield. Daarna tgd files inlezen vanaf computer. 2e upload_ini maken en daar de overige zenders in plaatsen die je wilt zien. Uploaden naar de Topfield. Nu hoef je alleen maar vanaf de Topfield de tgd gegevens in te lezen. Dus niet vanaf je computer. Dus elke keer wanneer er nieuwe tgd files zijn de ini files wisselen. Het werkt, maar ik kan er niet achter komen waarom het op deze manier wel werkt; dus waarom 3PG (1.25) zich beperkt tot 56 zenders per ini file. Het blijkt dus dat er veel meer zenders ingelezen kunnen worden, maar het kan niet in één keer. Ook op het Duitse forum is hierover niets te lezen. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hier een idee over hebben.

 

Gr.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rémon:

 

Hartelijk dank voor de snelle aanpassing! laugh Gezien het aantal gebruikers misschien een nieuw topic openen om jouw werk aan te bieden? Misschien dat dat de drempel voor een hoop mensen verlaagt om ook de 7-dagen epg te gaan gebruiken.

Ik heb even in het config bestand gekeken en zie daar dat de oude xs4all site van Henk nog staat. Dit zou homepage.mac.com moeten worden, maar ik weet niet wat ik precies moet aanpassen in de config file.

 

@ Henk:

 

Ik ben er door de week niet en de komende maanden zelfs niet in het weekend. Dan moet je het wel aan het andere geslacht overlaten he..... crazy

 

@ Alle gebruikers:

 

Als je de foutmelding (ik gebruik Win 7) meteen bij openen: "fout bij het uitpakken van het zipbestand" krijgt, moet je het bestand tvguide2topfield administrator rechten geven. Dit doe je als volgt:

Citaat:
Ga naar de installatie map (normaal gesproken [C:\Program Files\RemSoft\TVguide2topfield] en rechts-klik op het bestand tvguide2topfield (de TOEPASSING, niet het CONFIGURATIE bestand!!).

Selecteer [eigenschappen]

Ga naar het tabblad [beveiliging]

Klik op [bewerken]

Klik op [Gebruikers] en vink in het onderste vak de optie [volledig beheer] aan

Druk op [OK] en het programma heeft nu de goed rechten

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...